Hayden Paddonit lahutab karjääri esimesest
MM-ralli võidust 55,28km
Eesti aja
järgi laupäeva pärastlõunal jätkunud Argentina ralli teisel võistluspäeval
sõideti kuus kiiruskatset, kogupikkusega 157,82km.
Kui reedeste
katsete pinnas oli enamjaolt liivane, siis laupäevased katset, mis sõideti Villa
Carlos Paz ümbruses olid juba oluliselt kivisemad ning esimesena startijad
kaotasid rohkem aega, kui päev varem.
Liidrina
alustasid võistluspäeva Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC),
kes päeva avakatselt said kirja teise tulemuse (+2,1). Ralli teise katsevõidu
võtsid Hyundai sõitjad Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC '16).
Järgnevana
sõideti tänavuse ralli pikima katse Los Gigantes - Cantere el Condor (38,68 km)
esimene läbimine. Teist katset järjest oli parim Paddon, kes seekord edestas
Latvalat 2,6 ja Hyundai sõitjaid Dani Sordo – Marc Marti´d (Hyundai i20 WRC
'16) 4,5 sekundiga.
Hayden Paddon - John Kennard on karjääri esimesele MM-ralli võidule väga lähedal |
Kui esikolmikus polnud üldarvestuses muutusi – Latvala,
Paddon, Sebastien Ogier, siis kaheksandal kohal olnud Eric Camilli - Benjamin
Veillas (Ford Fiesta RS WRC), olid sunnitud endast mööda laskma Marcos Ligato –
Ruben Garcia (Citroen DS3 WRC).
Enne
hoolduspausi sõidetud Boca del Arroyo - Bajo del Pungo (20,52 km) kiiruskatse esimese läbimise
võitis meeskonnakaaslaste Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC)
(+6,0) ees Latvala. Katse kolmandat aega näitas Paddon, kes andis üldarvestuses
soomlasele tagasi 6,6 sekundit.
Pärast
hoolduspausi sõidetud Villa Bustos - Tanti (19,71 km) teise läbimise võitis
Latvala, kes suurendas katsel alles neljanda aja saanud Paddoni ees
üldarvestuse edu 14,5 sekundini.
Esimest korda laupäevaste katsete jooksul
pääsesid esikolmikusse Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) ja Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC '16), kes kaotasid katse võitnud
Latvalale vastavalt 0,8 ja 0,9 sekundit.
Järgnevana
sõidetud ralli pikima katse korduvläbimiselt sai parima aja kirja Paddon, kes
edestas Sordot 0,9 ja Ogieri 2,4 sekundiga. Järgnevana pidi katse finišisse
jõudma Latvala, kuid katselt saabus teade, et soomlane on katse kahekümnendal
kilomeetril teel välja sõitnud ning katkestanud.
Seega tõusid
katse enne laupäevase võistluspäeva lõppu Argentina ralli uuteks liidriteks
Hyundai sõitjad Hayden Paddon – John Kennard.
Jari-Matti Latvala hästi alanud ralli sai kurva lõpu ralli 14.kiiruskatsel |
Päev viimase
katse võitis Mikkelsen, kellele see oli tänavuse Argentina ralli esimeseks
katsevõiduks. Norralane edestas 1,2 sekundiga meeskonnakaaslast Ogieri ja 4,3
sekundiga Sordot. Eelmisel katsel ralli liidrikoha hõivanud Paddon oli päeva
viimasel katsel neljas (+5,7).
Laupäevaste katsete parim Fordi piloot oli
Ott Tänak
Reedel
generaatori probleemide tõttu võistluse katkestanud Ott Tänak oli koos kaardilugeja
Raigo Mõlderiga laupäeval rajal tagasi ning eestlased jätkasid sealt, kus päev
varem tehniliste probleemide tõttu oli pooleli jäänud. Laupäeva avakatselt
saadi kirja ralli parimat resultaati tähistav kolmas katseaeg. Katse võitnud Latvalale
kaotati 6,4 sekundiga. Sama katse korduvläbimisel näitas Tänak katse kuuendat
aega. Taas katse võitnud Latvalale kaotas eestlane seekord 2,9 sekundiga.
Ralli pikima
katse esimesel läbimisel sai DMACK WRT sõitja kirja kuuenda katseaja. Kaotust
katse võitnud Paddonile kogunes 38,68 kilomeetriga 22,2 sekundit. Sama katse
teise läbimise võitis taas Paddon ning ka Tänak oli taas kuues, kuid seekord
kogunes kaotussekundeid 17.
Ott Tänak - Raigo Mõlder olid laupäeval taas rajal ning olid selgelt parimad Fordi sõitjad |
Kui
võistluspäeva kolmandal katsel näitas Tänak viiendat aega ja kaotas katse
võitnud Latvalale 13,6 sekundit, siis sama katse korduvläbimisel oli eestlase katseaeg
taas viies. Sarnaselt eelnevate katsete korduvläbimistega oli ka seekord
eestlase teise läbimise aeg parem ja kaotus väiksem. Päeva viimasel katsel
kaotas Tänak katse võitnud Mikkelsenile 8,2 sekundiga.
Kui katsete
esimesel ringil kaotas Tänak katse võitjatele kolme katsega kokku 42,2
sekundit, siis katsete teisel läbimisel kogunes kaotusekundeid vaid 28,1. Nende
näitajatega oli Tänak laupäevaste katsete ülekaalukalt parim Fordi sõitja, sest
M-Sport sõitja Mads Østbergi sarnased näitajad Michelin rehvidega olid 1.06,9
vs 56,3 ja meeskonnakaaslasel Eric Camillil 2.22,0 ja 1.29,4.
Eestlased
jätkavad peale laupäevaseid katseid ralli 17.kohal.
Argentina
ralli teise võistluspäeva öö pausile said esimesena Hayden Paddon – John Kennard,
keda lahutab karjääri esimesest MM-ralli võidust 55,28 katsekilomeetrit.
29,8
sekundi kauguselt hakkavad uusmeremaalasi jälitama Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, kes pole veel kindlasti maha matnud mõtteid karjääri esimesest Argentina ralli võidust.
„Lõpetada võistluspäev
liidrina, muudab kindlasti meie jaoks asju pühapäevaks. Alustasime päeva hästi
ja uue põlvkonna i20 WRC töötas suurepäraselt. Päeva eesmärk oli liidri tempos
püsida ning õnneks õnnestus meil ka rehvivalik. Homme saab kindlasti olema
raske ja Sebastien (Ogier) ei tee meile seda kindlasti lihtsaks, kuid me peame
endast parima andma ja mitte üle mõtlema. Kindlasti peame täna õhtul kodutöö
korralikult tegema,“sõnas Paddon võistluspäeva lõpus.
Sebastien Ogier´i ja Julien Ingrassia´t lahutavad esimesest Argentina võidust 29,8 sekundit |
Kolmandat kohta
asuvad pühapäeval kaitsma VW sõitjad Andreas Mikkelsen - Anders Jæger.
Laupäeval
esikohalt katkestanud Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila leidsid end
võistluspäeva lõpuks kümnendalt kohalt.
Peale
reedeseid katseid WRC2 arvestuse esikohta hoidnud Abdulaziz Al-Kuwari - Killian
Duffy keerasid laupäeva neljandal katsel oma Škoda Fabia R5 võistlusmasina üle
katuse ning kaotasid sellega üle 10 minuti. Laupäevase võistluspäeva lõpetasid
klassi liidritena Nicolás Fuchs -
Fernando
Mussano (Škoda Fabia R5).
Pühapäeval
ootab võistlejaid ees kolm kiiruskatset, millest kahel korral sõidetakse
Argentina ralli kuulsaim katse El Condor ning korra samuti legendaarne Mina
Clavero. Kokku läbitakse viimasel võistluspäeval 55,28 katsekilomeetrit. El
Condori esimene läbimine algab Eesti aja järgi 15:08.
Argentina
ralli järjestus peale SS15:
1.Paddon /
Kennard Hyundai i20 WRC 02:54:45.6
2.Ogier / Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC +00:29.8
3.Mikkelsen
/ Jaeger Volkswagen Polo R WRC +00:44.3
4.Sordo /
Martí Hyundai i20 WRC +01:02.0
5. Østberg /
Fløene Ford Fiesta RS WRC +03:46.2
6.Ligato /
Garcia Citroen DS3 WRC +08:13.1
7.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +08:17.9
=.Solberg /
Minor Ford Fiesta RS WRC +08:17.9
9.Camilli /
Veillas Ford Fiesta RS WRC +09:00.3
10.Latvala /
Anttila Volkswagen Polo R WRC +13:39.8
17.Tänak/Mõlder Ford Fiesta RS WRC +36:36.4
Argentina
ralli detailised tulemused leiab SIIT
Fotod:
DMACK, Hyundai Motorpsort, RedBull Content Pool/Jaanus Ree, Rallye-Magazin
No comments:
Post a Comment