Neuville – Gilsoulile teine järjestikune võit. Tänak – Järveoja hea
tulemuse rikkusid taaskord Toyota tehnilised probleemid
Kahjuks pidid Tänak - Järveoja tehniliste probleemide tõttu taas palju punkte loovutama |
Möödunud nädalavahetusel sõideti
Argentinas hooaja viies autoralli MM-etapp. Kuigi võrreldes möödunud aastaga
oli võistlustrass peaaegu, et identne, siis enne ja võistluse ajal sadanud vihm
tekitas eriti just reedel olukorra, kus igal katsel ootas ees teadmatus, mida
põhjustasid muda ja väga libedad tingimused. Reedel kavas olnud kolmanda
kiiruskatse pidid korraldajad turvalisuse pärast sootuks tühistama, sest
katsele viivad teed olid nii kehvas seisus, et õnnetuse korral ei oleks
päästeautod sealt läbi saanud.
Hooaja teise kruusaralli võidu võtsid
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle see oli sel
hooajal teiseks järjestikuseks MM-ralli võiduks. Neuville jaoks on Argentina
pakkunu positiivseid emotsioone juba
kolm aastat järjest, sest lisaks tänavusele võidule on tal võit ette näidata ka
aastast 2017 ning mullune teine koht.
Ralli lõpetasid teise kohaga ja tõid Kore
autotootjale Hyundai kaksikvõidu Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger (Hyndai i20
Coupe WRC). Pärast vahelejäänud Korsika rallit taas rajal tagasi olnud norrakad
lõpetasid sellega enda ligi 14 kuud kestnud poodiumi põua. Viimati seisid mehed
poodiumil 2018.aasta Rootsi MM-rallil.
Ralli viimasel katsel tõusid absoluutarvestuse
kolmandal kohale Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC).
Praktiliselt terve ralli Citroeni võistlusvormi üle kurtnud Ogier tõestas taas,
et õnn soosib tugevamaid ja juba teist korda sel hooajal võitis ta ka
punktikatse napimalt-napima, vaid 0,1 sekundilise eduga.
Viimasel katsel pidid esimesena
poodiumikohalt välja jääma Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yais WRC),
kelle autol 6km enne katse lõppu rehv purunes. Poodiumikoht jäi brittidel vaid
1,4 sekundi kaugusele.
Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris
WRC) alustasid võistlus hästi ning võitsid nii võistluseelse Shakedown katse,
kui ka ralli avanud neljapäeva õhtuse publikukatse. Reedel jätkasid eestlased
endale omases heas tempos ning võitsid seitsmest sõidetud katsest kaks ning
hoidsid enne päeva viimast katset liidrikohta. Reede viimasel katsel tegid nad
aga ühes paremkurvis spinni, mille põhjustas purunenud pooltelg ning kukkusid
kolmandaks. Liidriks tõusnud Neuville -
Gilsoulist jäid reedel ka piduriprobleemidega võidelnud eestlased maha 13,4
sekundiga.
Laupäeva alustasid Tänak – Järveoja hästi
ning võitsid enne lõunapausi sõidetud neljast katsest pooled ning jäid teisena
liidritest maha 16,4 sekundiga.
Kahjuks aga pärastlõunased katsed
eestlastele rõõmu ei pakkunud. Ralli 13. kiiruskatsel ei avanenud pärast
veetakistuse läbimist korralikult eestlaste Toyota Yaris WRC mootoriklapp, mis
takistab mootorisse vee sattumist ning see tähendas, et meeste võistlusauto
mootor ei töötanud täisvõimusel. Kahjuks jäi järgneva katse Tänak – Järveojale laupäeva
viimaseks, sest katse 10.kilomeetril sai nende võistlusauto aku tühjaks.
Pühapäeval olid eestlased taas rajal
tagasi ning kuna nende üldpositsioon oli üheksas, tähendas see teistele
rajapuhastamist. Sellest hoolimata pingutasid eestlased, sest võimalik oli veel
püüda kaheksandat kohta ning ka punktikatse punkte. Mõlema ülesandega said Täak
– Järveoja ka hakkama. Viimasel katsel möödusid nad üldarvestuses WRC2 Pro
klassi võitjatest Mads Ostberg - Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC). Eestlaste ja
norralaste vahe jäi lõpuks vaid 3,7 sekundit. Ralli lõpetanud punktikatselt
eestlastele viies koht ja üks punkt.
"See on üsna frustreeriv," ohkas
Tänak. "Mitte ainult mina ei näe palju vaeva, vaid kogu meeskond, ja siis
jääb väikeste asjade tõttu raske töö tulemuseks vormimata. See, mis juhtunud
on, tekitab keerulise olukorra ja kõigile stressi, kuid sellest tuleb üle olla
ja asjad peab mingil ajal korda tegema."
Küsimusele, millest probleemid
johtuvad, vastas Tänak: "Miks juhtub ja kelle mure see on... Mina olen
kõigest sõitja, mitte tiimijuht, ega oska kommenteerida."
Tänak tunnistas Delfile antud
intervjuus, et punktivahed Thierry Neuville'i ja Sebastien Ogier'ga pole nii
suured kui mullu, aga... "Me pole veel MM-sarjaga jõudnud kah nii kaugele
kui eelmisel aastal ja kui asjad nii edasi lähevad, rebenevad vahed päris
suureks."
Autoralli MM-arvestuses jätkavad peale viite sõidetud rallit liidrina Neuville – Gilsoul, kellel koos 110 punkti. Neist 10 punkti kaugusel on Ogier – Ingrassia. Tänak – Järveoja hoiavad 82 punktiga MM-arvestuse kolmandat kohta. Täpselt sama punktivahe ehk 28 oli eestlastel MM-liidritega peale Argentina rallit ka möödunud aastal.
Argentina MM-ralli 2019 lõppjärjestus
1.Thierry
Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3h20m54.6s
2.Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +48.4s
3.Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +1m04.8s
4.Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +1m06.2s
5.Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1m21.1s
6.Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m26.7s
7.Teemu Suninen/Marko Salminen (Ford Fiesta WRC) +4m57.3s
8.Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +14m24.8s
9.Mads Ostberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC) +14m28.5s
10.Pedro Heller/Marc Marti (Ford Fiesta R5) +20m14.5s
2.Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +48.4s
3.Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +1m04.8s
4.Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +1m06.2s
5.Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1m21.1s
6.Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m26.7s
7.Teemu Suninen/Marko Salminen (Ford Fiesta WRC) +4m57.3s
8.Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +14m24.8s
9.Mads Ostberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC) +14m28.5s
10.Pedro Heller/Marc Marti (Ford Fiesta R5) +20m14.5s
Autoralli MM-sari jätkub kahe nädala
pärast, kui 9.-12.maini sõidetakse Tšiilis.
Foto: Toyota Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment