Eesootavast Tšiili rallist saab MM-ajaloo
32 maa, kus MM-rallit sõidetud
Tšiili teed pakuvad MM-võisltejatele tänavu uusi väljakutseid |
Eesootaval nädalavahetusel
on nii võistlejaid, meeskondi, kui ka fänne ootamas ees teadmatus, millel
nimeks Tšiili ralli. Kui viimase15.aastat oleme harjunud, et MM-kalendris on
kaks Ameerika mandril sõidetavat etappi ehk Argentina ja Mehhiko, siis
tegelikkuses on MM-rallit 70ndatel ja 80ndatel sõidetud ka Ameerikas,
Brasiilias ja Kanadas.
Kõige kauem
on neist rallidest kalendris püsinud Argentina, mis oli esimest korda
MM-kalendris juba 1980.aasta ning, mis sõideti tänavu 38 korda. 2004.aastal
kalendrisse lisatud Mehhiko ralli raames heideldi tänavu MM-punktide eest juba
15 korda.
Viimati
lisandus MM-kalendrisse uue MM-etapina 2010.aastal Bulgaaria, mis püsis seal
vaid ühe aasta. Sama saatust ehk vaid korra MM-staatuse saanud on veel Austria 1973,
Kanada Rideau Lakes ralli 1974 ning Hiina 1999.
Lisaks
mainitud Bulgaariale lisandus 2010.aasta uue etapina kalendrisse ka Alsace
ralli Prantsusmaal, mis asendas Korsikat. Sarnaselt 2010. aastaga lisandus
kalendrisse kaks uut etappi ka 2007, kui võisteldi Norras ja Iirimaal. 2008.
aasta tõi uue MM-kalendrisse võistlusena Jordaania.
Tänaseks
nagu teame ei ole neist rallidest enam ühtegi kalendris.
Kõik need
nimetatud rallide võidud jagasid omavahel kaks pilooti – Sebastien Loeb
(Bulgaaria, Alsace, Iirimaa) ja Mikko
Hirvonen (Jordaania, Norra).
Uutest MM-rallidest
on eestlastest suutnud võidukas olla Markko Märtin, kes võitis 2004. aastal
esmakordselt sõidetud Mehhiko MM-ralli. Ott Tänakul on nüüd Tšiilis võimalus ka
selles arvestuses mentoriga samale pulgale tõusta.
Enim
MM-etappe on tänaseks ette näidata võrdselt kahel rallil. Need on Wales ja
Soome, kus sõidetakse MM-rallit tänavu juba 46. korda. 43 korda on kalendris
olnud Rootsi ning 42 korda Monte-Carlo.
47.
MM-hooajaga on enim MM-rallisid kalendris olnud vahemikus 2004-2007, kui
kalender koosnes 16 MM-etapist. Kõige vähem on MM-ajaloos kalendris etappe
olnud 1974 ja 1995 aastal, kui kalendrisse kuulus 8 rallit.
Tšiili ralli 2019
Eesootavast
Tšiili rallist saab autoralli MM-ajaloo 36 MM-etapp ning Tšiilist 32 maa, kus
MM-rallid sõidetud.
10.-12.maini
sõidetav Tšiili MM-ralli on välja kasvanud 2000. aastal alguse saanud Tšiili
meistrivõistlustest. Ralli keskus asub
Tšiili keskel asuvas ligi miljoni inimesega Concepcion linnas, mis asub 500km
kaugusel lõunas Tšiili pealinnast Santiagost. Service Park asub kohaliku
lennujaama läheduses samalinnas Talcahuanoś , mis asub Conceptionist 8 km
kaugusel.
Ralli
katsete äärset trassi on kirjeldatud,
kui segu Uus-Meremaast, Walesist, Türgist, Austraaliast ja tänu katsete ääres
looklevatele mändidele isegi, kui Soomet. Kui sarnasus suure venna Argentinaga
on Tšiili rallil see, et seal on samuti üheks faktoriks hommikune udu ja tolmav
kruus, siis erinevus on sellest, et kui Argentina katsete ääres puuduvad
kraavid, siis Tšiilis on need ääristatud peaaegu kogu trassi ulatuses.
Kokku on
võistlusele startimas 62 võistluspaari, millest 33 roolis istub kohalik piloot.
Kohalikud staarid on kindlasti vennad Hellerid, kellest Pedro võitis möödunud
aastase Tšiili kandidaatralli ning, kes paar nädalat tagasi teenis Argentinas
oma karjääri esimese WRC2 klassi arvestuse võidu.
Temperatuur
peaks ralli ajal püsima vahemikus 10-15 pluss kraadi.
Tšiili ralli katsed
Kui
tavapäraselt algab võistlus lisaks Shakedownile ka neljapäeva õhtuse
publikukatsega, siis Tšiili ralli esimene katse saab alguse reedel. Sarnast
formaati on tänavu kasutanud ka Korsika ning kasutamas eesootavad Portugal ja
Austraalia. Enamjaolt oleme MM-rallidel harjunud, et päeva jooksul sõidetakse
enamus korduvkatseid, siis Tšiilis on kavas kolm üle 15km pikkust katset, mida
ei sõideta kordusena. See eeldab võistluspaaridelt väga täpset legendi ning
selle usaldamist, sest teist läbimist, et avakatsel parandusi teha, nendel kolmel
mainitud katsel pole. Lisaks on ralli kavas vaid üks publikukatse, mis
sõidetakse kohaliku aja järgi reede õhtul ning lisaks saab see olema ainus
katse, kus on sees veidi asfaldi, ülejäänud katsed peaks olema kõik ainult
kruusal.
Kokku
sõidetakse kolme võistluspäevaga 16 kiiruskatset ning läbitakse senise hooaja
kõige väiksem katsete kilometraaž ehk 304,81
Kuigi
Tšiilis pole varasemalt MM-rallit sõidetud on kohalikud võistlejad ja
korraldaja nimetanud võistluse kõige kuulsamaks ja tehnilisemaks katseks reedel
kahel korral sõidetava El Puma, mis on ühtlasi ka ralli pikim (30,72 km).
Kohalikud on seda katset nimetanud kas siis Tšiili Ouninpohjaks või El
Chocolateks.
Reede
SS1 El Pinar
1 17.11 km 15:00
SS2 El Puma
1 30.72 km 16:33
SS3 Espigado
1 22.26 km 17:36
Service -
Talcahuano - 40 Min
SS4 El Puma
2 30.72 km 22:39
SS5 Espigado
2 22.26 km 23:42
SS6
Concepcion - Bicentenario 2.20 km 01:55
Laupäev
SS7 Rio Lia
1 20.90 km 15:08
SS8 Maria
Las Cruces 1 23.09 km 16:08
SS9 Pelun 1
16.59 km 17:20
Service -
Talcahuano - 40 Min
SS10 Rio Lia
2 20.90 km 21:08
SS11 Maria
Las Cruces 2 23.09 km 22:08
SS12 Pelun 2
16.59 km 23:20
Pühapäev
SS13 Bio Bio
1 12.52 km 15:08
SS14 Lircay
18.06 km 16:40
SS15 San
Nicolàs 15.28 km 17:30
SS16 Bio Bio
2 Power Stage 12.52 km 19:18
Hyundaile tootjatest Argentina rallilt hooaja esimene kaksikvõit |
Hyundai
Motorsport
MM-arvestuse
1.koht 157 punkti
Argentina
ralli lõppes Hyundai triumfiga ning meeskond võttis MM-ajastu kolmanda
kaksikvõidu. See tähendas lisaks seda, et esimest korda sel hooajal ei jõudnud
poodiumile kolme erineva tootja autod.
Eelnevad 2014. Saksamaa ja 2017 Poola. Hyundaile oli see tootjate
arvestuses 12 MM-ralli võit.
Hoolimata
võidust ütles tiimiboss Andrea Adamo, et nad on endiselt veel Toyotast maas
ning enne, kui auto saab Soome ralliks uue mootori ja aero paketi, peavad nad
kõvasti pingutama, kuid õnneks on meeskonna piloodid hetke seisu arvestades
hakkama saanud väikese imega.
Enne
Argentina rallit oli Hyundai kasutanud ära 42 testipäevast 16 ehk 38%.
Meeskonna
boss Adamo peab vaikselt hakkama mõtlema ka 2020 hooajale, sest ainsana on
meeskonnaga ka järgnevad kaks aastat seotud Neuville. Arvestades, mis hooaja on
teinud Mikkelsen, siis tema koht pole uueks hooajaks hetkel üldse kindel ning
saab näha, kas vanameister Loeb vee tahab jätkata. Millegipärast arvan, et
Sordol on koht olemas ka 2020 ja ise loodaks, et kogu hooaja leping ning ma
ootaks tagasi ka Paddonit.
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 1.koht 110 punkti
Teist rallit
järjest stardivad rallile MM-liidrina Thieryy Neuville – Nicolas Gilsoul.
Argentinas karjääri 11 võidu teeninud belglased on hooaega alustanud
suurepäraselt ning viiest sõidetud rallist on nad võitnud kaks viimast. Belglased
on tänavu poodiumilt jäänud välja vaid korra. Meestel on ette näidata uskumatud
22 punkti ralli kohta. Kui Neuvillele täitus karjääri 100 MM-etapp tänavu
Mehhikos, siis tema kaardilugeja Gilsoulil on ümmargusest numbrist veel puudu
vaid üks ralli. Tšiilis on ta 99 MM-ralli.
Argentinas
päästis neid teepuhastamisest avapäeval vihmane ilm, aga Tšiilis tundub hetke
seisuga ütleks, et Tšiilis sellest pääsu pole.
Kui kogu
meeskond liikus peale Argentina rallit Tšiilisse, siis Neuville veetis
vahepealse aja Ameerikas ning tema kaardilugeja jäi veel mõneks ajaks
Argetinasse.
Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger
MM-arvestuse 6.koht 30 punkti
Lõpuks ometi
sai peale Argentina rallit öelda nii Andreas Mikkelsen ise ja ka Hyundai
meeskond, et 14 kuud ootus sai läbi ning norralane jõudis taas MM-rallil
poodiumile. Loodetavasti on nüüd sellega suuremad pinged maas ning karjääri
jooksul kolm MM-rallit võitnud Mikkelsen on täis tahtmist võita neljas.
Norralasele on eesootav Tšiili ralli tema karjääri 105 MM-ralli.
Mikkelsen
veetis vahepealse aja Argentinas ja Brasiilias. Ja tema kaardilugeja
Argentinas.
Eesti
rallifännidele on rõõmsaks uudiseks see, et Mikkelseni ja tema kaardilugejat Jaegerit
näeb Hyundai i20 WRCga sel aastal ka Shell Helix Rally Estonial. Kui Mikkelsen
pole sellel rallil varem võistelnud,
siis Jaeger osales Rally Estonial 2015.aastal koos Ole Christian Veibyga.
Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse 10.koht 22.punkti
Pärast
vahelejäänud Argentina rallit on sel hooajal neljandat korda stardis Sebastien
Loeb – Daniel Elena. Üheksa kordsed MM-võitjad pole tänavu veel kruusal rallit
sõitnud, sest on osalenud Montes, Rootsis ja Korsikal. Hooaja senine parim
resultaat pärineb hooaja avaetapilt, mis lõpetati neljandana. Sel korral on
Loeb WRC konkurentidega võrdsemas seisus, sest sarnaselt nendega peavad ka kõik
teised võistluspaarid kirjutama katseteks 100% uue legendi.
Nagu eelpool
mainitud, siis Loeb – Elena on oma karjääri jooksul neid esimesi rallisid
võitnud küll. Kas ta nüüd võidu peale läheb kahtlen, kuid poodium ei oleks
võimatu, eriti arvestades nende stardipositsiooni reedel.
Loodetavasti on Toyota probleemid lahenenud ning meie mehed heitlemas hooaja teise võidu eest |
Toyota Gazoo Racing
MM-arvestuse 2.koht
120 punkti (37 vahet)
Hooaega
hästi alustanud Toyota on kahe viimase ralliga kogunud vaid 34 punkti, mida on
46 punkti vähem, kui Hyundail. Kui Korsikal olid probleemiks veljed, siis
Argentinas erinevad tehnilised probleemid. Kuna Tšiilis on kasutusel samad
autod, kui Argentinas, siis loodetavasti on nüüd vahepeal tehtud palju tööd, et
need vead uuesti ei korduks. Lisaks Tänak – Järveoja auto probleemidele oli
kuulda, et mootori ja piduri probleemid, mis lahenesid peale seda, kui piloot eksis
ja mööda kivi sõitis, oli ka Meeke autol.
Kui eelpoole
sai mainitud, et Hyundail on nüüd koos 12 võitu, siis Toyotal on MM-sarjas
võidetud 51 rallit ja nende läbi aegade edukam auto on olnud loomulikult
legendaarne Celica, mis võitnud sellest 51 koguni 37.
Enne
Argentina rallit oli Toyota kasutanud ära 42 testipäevast 13 ehk 31%.
Kui Hyundai
bossil on vähemalt esisõitja järgmiseks hooajaks palgatud, siis Tommi Mäkinenil
on ees ootamas rasked läbirääkimiste ajad ja seda eelkõige selles osas, et
meeskonnas hoida Ott Tänakut. Eestlase osas on selge sõnumi välja öelnud
M-Sport boss Malcolm Wilson ning ka Tänak ise on mõista andnud, et ta on kõikidele
pakkumistele avatud. Hetke seisuga tunduks loogiline, et uue lepingu pakkumise
saab ka Meeke. Kõige suurem teadmatus saab olema Latvala, kelle hooaeg pole
olnud hea ning, kes ka ise tunnistanud, et äkki peaks lõpetama hakkama. Uued
noored soomlased eesotsas Rovanperäga igatahes ootavad juba oma võimalust.
Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 3.koht 82 punkti (28 vahet)
Ott Tänak –
Martin Järveoja pidid Argentinas taas mitte omal süül heitlusest esikohale
loobuma ning on hetkel MM-liidritest 28 punkti kaugusel.
Meeskonna
boss Mäkinen sõnas, et Tänak – Järveoja Argentina laupäevase katkestamise
põhjuseks oli siiski generaator, mille üks juhe enam ühendust ei andnud. Kuna
Tšiilis on võistlejatel kasutusel samad autod, mis Argentinas, siis jääb loota,
et kaks nädalat tagasi olnud mured on nüüd lõplikult lahenenud ja eestlased
saavad heidelda ilma tehniliste probleemideta võidu nimel ning tõusta taas
sinna löögiulatusse. Martin ja Ott veetsid vahepealse aja oma kaasadega
Lõuna-Ameerikas.
Kris Meeke – Seb Marshall
MM-arvestuse 4.koht 54 punkti
Tänavusel
hooajal on vaid kahel võistluspaaril ette näidata kõikide sõidetud katsete
finišiaeg ja peale Neuville – Gilsouli, on sellega hakkama saanud ka Kris Meeke
– Sebastian Marshall. Argentinas oli Meeke võtmas oma Toyota karjääri esimest
poodiumikohta, kuid lõpuks rikkus selle ilusa tulemuse rehvipurunemine ning nii
jäi esimesena poodiumilt välja. Arvestades, et Meeke on teinud enda kohta
täitsa korraliku hooaja, siis kindlasti näitas ta Argentinas, et suudab
poodiumikohtade eest heidelda ning reedene neljas stardipositsioon võib selleks
luua taas ilusad eeldused.
Meeke on
tänavusest viiest powerstagest võitnud kaks ning shakedownist kolm.
Kui paljud
piloodid jäid peale Argentina MM-rallit Ameerika mandrile, siis üks kolmest
piloodist, kes koju tuli, oli Meeke, kes veetis vahepealse aja kodus Andorras.
Seb aga veetis aega Andides jalgrattaga sõites.
Jari-Matti Latvala – Mikkka Anttila
MM-arvestuse 7. koht 29 punkti
Argentinas
200 MM-stardi teinud Latvala lõpetas ralli küll viiendana, kuid viimase katse
finišis oli lõpuks ometi näha seda õiget Latvala nägu. Soomlane olevat enne
viimast katset oma kaardilugejale öelnud, et aitab küll, enam rohkem põhja ei
saa kukkuda ja nüüd on aeg jälle kõrgete kohtade eest heidelda. Palju on
spekuleeritud, et kas Latvalale jääb tänavune hooaeg viimseks ja kas tal ikka
on motivatsiooni jätkata. Enne Tšiili rallit laadisid kogenud soomlased akusid
Los Angeles ning loodetavasti võtsid nad sealt endaga kaasa seda vajaliku
staarisära, et nüüd jälle end tõestada, kui mehed, kes on karjääri jooksul
võitnud 18 MM-rallit.
Tänavu on
MM-sarjas osalemas kolm Soome võistluspaari ja hetke seisuga on neist kõige
kõrgemal kohal soomlaste au kaitsmas just Latvala – Anttila.
Ogier - Ingrassia lähevad Tšiilis püüdma hooaja kolmandat võitu |
Citroen Racing
MM-arvestuse 3.koht 117 punkti (40 punkti
vahet)
Citroeni
võistlejad on küll tänavuse hooaja viiest rallist võitnud kaks ning olnud
kõikide ülejäänutel poodiumil, kuid punktiarvestuses on Prantsuse autotootja
alles kolmas ja seda põhjusel, et seni pole nendel mõlemad piloodid ühelgi
rallil veel mõlemad TOP6 mahtunud.
Citroen oli
ainus meeskond neljast WRC tehasemeeskonnast, kes pidi vahepealsel perioodil
Euroopast Tšiilisse uue auto kere kohale toimetama ja seda tänu Argentinas
juhtunud Esapekka Lappi ja Janne Fermi õnneliku õnnetust.
Sarnaselt
Hyundaiga peaks ka Citroen tooma Soomeks rajale uue mootori ja aeropaketi
saanud auto.
MM-rallide läbi
aegade edukaimal tootjal Citroenil on ette näidata 101 võitu ja on ainus
tootja, kes mahub TOP10 automarkide tabelisse koguni kolme mudeliga. Edukaim
Citroen on olnud C4, millega võidetud 36, siis Xsara 32 võitu ja DS3 26 võitu.
Hoolimata
sellest, et Citroenil on sel aastal vaid kaks autot, olid nad enne Argentina
rallit ära kasutanud 42 testipäevast 21 ehk 50%. Palju päevi kulus Monte ja
Rootsi eel lumetestidele ja seda põhjusel, et meeskonnas on uued piloodid ja
nad vajasid aega autoga harjumiseks.
Kui siin on
juttu olnud, et paljude pilootide lepingud on tänavuse hooaja lõpus lõppemas,
siis Citroen on hetkel ainus meeskond, kellel mõlema piloodiga lepingud ka
järgmiseks aastaks ja kui nad ei plaani kolmandat autot 2020 kasutada, mis on
hetkel vähetõenäoline, siis on boss Budaril üks mure vähem millega tegeleda.
Sebastien Ogier Julien Ingrassia
MM-arvestuse 2.koht 100 punkti (10 vahet)
Seb Ogier on
tänavu sarnaselt Nevillega võitnud kaks MM-rallit, kuid sai Rootsist kirja vaid
Powerstage kaks punkti ning just see on peamine põhjus, et miks ta on hetkel
MM-arvestuse teine. Prantslane pole kahel viimasel rallil olnud C3 WRC rahul ja
seda just selle auto kiiruse poole pealt. Nüüd on vaja veel hooaja esimese
poole kolm rallit vastu pidada, et siis teises pooles uue ja parema jõuallikaga
konkurentide vastu võrdsemas seisus olla. Kuuekordne meister on tõestanud ka
sel aastal, et ta on suurepärane taktik ning jaksab oma aega oodata, kuni
lõpuni. Kahel viimasel rallil on just viimane katse toonud talle koha võrra
kõrgema lõppresultaadi. Kahel korral sel hooajal on kogenud prantslane võitnud
Powerstage 0,1 sekundilise paremusega ja seda mõlemal tänavusel kruusarallil.
Ogier veetis vahepealse aja pere seltsis Šveitsis ning kaardilugeja Ingrassia
avastas Ameerikat.
Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 9.koht 26 punkti
Andeka ja
väga kiire Esapekka Lappi hooaeg ei ole uues meeskonnas alanud just
roosiliselt.
Kui möödunud
aastal oli soomlasel samaks ajaks kirjas 40 punkti, siis nüüd mainitud 26.
Meeskonna
boss Pierre Budar ütles, et kuigi Esapekka Lappi hooaeg pole hästi alanud, siis
sama saatust nagu tabas möödunud aastal Kris Meeke, pole soomlast ootamas ning
tal on meeskonna poolt täis toetus, et saaks taas kiirelt sõitma hakata.
Loodetavasti
on Lappile ja tema kaardilugejale vahepealne väike puhkus Hispaanias mõjunud
hästi ning soomlased on nüüd valmis tegema hea tulemuse, sest seda on vaja
nende enesekindluse tõstmiseks ning ka Citorenile, kes vajab ka Lappi punkte,
et püsida kõrges mängus ka tootjate arvestuses. Lappi peab end kokku võtma,
sest hetkel WRC 2 Pro klassis Citoreniga sõitev Mads Ostberg ainult ootab
Budari kõne, kes ütleks, et tule sõida paar rallit WRCga ja anname Lappile aega
taas atra seada. On ju Ostberg ka sel aastal testinud WRC-d.
Sarnaselt
Mikkelsen – Jaegerile on ka Lappi – Fermi näha tänavusel Rally Estonial.
Soomlased osalesid rallil ka 2014.aastal.
Evans - Martin on taas mehed, kes kindlasti heitlemas poodiumikoha eest |
M-Sport Ford
MM-arvestuse
4.koht 78 punkti (vahe 79 punkti)
Kuigi Ford
on tänavu teeninud kaks poodiumikohta ja peaaegu võidu Korsikal, siis tootjate
arvestuses ollakse hetkel kindlad viimased. Hoolimata sellest, et meeskond ei
olegi tänavu arvestanud ühegi tiitliga, siis ei lõppenud nende Argentina ralli
nii nagu soovinuks ning kindlasti loodetakse vigade parandus teha juba
eeloleval nädalavahetusel. Kui eelpool mainitud meeskondade võistlejad puhkasid
vahepealsel perioodil erinevalt, siis M-Sport meeskond jäi peaaegu, et kogu
tervikuga kokku.
Nagu eelpool
sai mainitud, siis on alanud aeg, kus meeskondade bossid on hakanud valmistama
ette plaane läbirääkimisteks pilootidega, keda soovitakse enda meeskonda tuua.
Malcolm Wilson on selgelt välja öelnud, et tema eesmärk on järgmiseks aastaks
meeskonda tagasi tuua Ott Tänak ning seda mitte üheks aastaks vaid juba
pikemalt, mõeldes ka 2022 aastale ja uue WRC ajastu peale.
Malcolm
ütles, et tänu sellele, et Prantsusmaa ja Itaalia autoliidud võtsid vastu
otsused, et kohalikel meistrivõistlustel tohib kasutada uusi WRC autosid, on
see tähendanud M-Spordile kiiret aega ja palju kõnesid ning tavapäraselt aastas
14 WRC müümine ei tundugi enam ebareaalne.
Seoses uue
WRC generatsiooniga, mis peaks ralliradadele tulema 2022, ütles hiljuti FIA
rallidirektor Yves Matton, et uute reeglite draft peaks avalikuks tulema juunis
ning lõplikud reeglid aasta lõpus. Nii palju Matton vihjas, et uued hübriid
WRC-d peaksid kõik säilitama samasuguse mootori jõu ehk 380 hj.
Fordilon
MM-sarjas kirjas 91 etapivõitu, millest 44 toonud Focus ja 31 Escort. Enne Argentina
rallit oli M-Sport kasutanud ära 42 testipäevast 10 ehk 29%.
Elfyn Evans – Scott Martin
MM-arvestuse 5.koht 43 punkti
Kui peale
suurepärast Korsika rallit tundus, et Evans on astumas suurde mängu ning saamas
neljandaks piloodiks, kes tänavuse MM-tiitli eest heitlemas, siis Argentina
ralli laupäevane sõiduviga tähendas kasutamata võimalust nii nagu sõnastas ka
M-Sport peale rallit oma pressiteate.
Tšiilis on Evansi
stardikohaks viies ja arvestades, et olud meenutavad Walesi, siis võib britt
end tunda koos kaardilugeja Scott Martiniga väga koduselt ning hooaja kolmas
poodiumikoht saab olema kindlasti eesmärk nr.1. Kuna meeskonna omanik Wilson on
selgelt välja öelnud, et tahab meeskonda tuua tagasi Tänaku, siis peab uueks
hooajaks lepinguta olev Evans näitama end heast küljest, et 2020 meeskonnas
püsida.
Teemu Suninen – Marko Salminen
MM-arvestuse 11. koht, 20 punkti
Teemu
Sunineni hooaeg on sarnaselt tema kaasmaalaste Latvala ja Lappiga olnud mitte
just kõige parem. Hooaja parim resultaat viies, mis tuli Korsikal ei ole kindlasti
see, mis on lootnud meeskond ja ka noormees ise. Tänavuse hooaja kahest
kruusarallist on ta lõpuni jõudnud ühel ja seda just viimati sõidetud
Argentinas, kus lõpetas seitsmendana. Loodetavasti on mehaanikud suutnud leida
teda Argnetinas vaevanud side kotermanni ning kui koos 30 MM-starti tähistava
Marko Salmineniga õnnestub teha ka korralik legend, siis võib soomlane loota
hooaja parimat resultaati. Just see ralli peaks lisaks kodusele Soome
MM-rallile olema Sunineni jaoks üks selliseid, kus ta saab olla kogenud konkurentidega
võrdsemas seisus, sest ka teistel on eesootaval võistlusel varasemast kasutada
0 legendi materjali.
WRC2
Kui
Argetinas oli WRC2 arvestuses stardis vaid kuus autot, siis Tšiilis on neid
kolm korda rohkem ehk 18. Nendest 12
roolis istub Tsiili oma mees. WRC2 arvestuse MM-liider on mehhiklane Benito
Guerra, kes stardis ka Tšiilis. Kindlasti saavad tema suurimates konkurentideks
olema kohalikud lemmikud Pedro ja Alberto Heller ning Toyota noorte programmi
kasvandik Takamoto Katsuta.
WRC2 Pro
WRC2 Pro
klassis on Tšiilis stardis neli võistluspaari. Argentinas stardis olnud meestele on lisandunud
Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen Škodal.
Rovanperä,
kes pole sel aastal veel ainsana neljast punkte saanud piloodist võitnud, ootab
ees 13 MM-ralli ning saab näha, kas nr 13 on õnnelik või ei.
Klass iliider
on Tšiilis mitte startiv Łukasz Pieniążek. Argentinas võitnud Mads Ostbetrg
läheb püüdma hooaja kolmandat WRC2 Pro klassivõitu.
Fotod:
Hyundai Motorsport, M-Sport, Toyota Gazoo Racing ja Citroen Racing
No comments:
Post a Comment