SUPER! Ott Tänak – Martin Järveoja võitsid ajaloo
esimese Tšiili MM-ralli!
Tšiili MM-ralli TOP3 |
Tšiili
MM-ralli viimasel võistluspäeval jäi veel läbida neli kiiruskatset ning päeva
alustasid liidrikohalt Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle
edu Sebastien Ogier – Juline Ingrassia (Citroen C3 WRC) ja Sebastien Loeb –
Danile Elena ees oli (Hyundai i20 Coupe WRC) vastavalt 30,3 ja 35,4 sekundit.
Viimast
võistluspäeva alustasid kõige paremas tempos Kris Meeke – Sebastian Marhsall
(Toyota Gazoo Racing), kellele Tšiili nädalavahetuse teine katsevõit. Kui Tänak
– Järveoja said veidi rahulikumalt võtta ja viimaseks punktikatseks rehve säästa,
siis nende seljataga käis sekund-sekundis heitlus meeste vahel, kes võitnud kahepeale
kokku 15 MM-tiitlit.
Just Ogier
ja Loeb jagasid ära kahe järgneva katse võidud. Kui Tänaku edu oli enne viimast
katset 21,8 sekundit, siis Ogieri ja Loebi vahe 4,6.
Tänak, kes
päeva kolmel katsel oli rehvi hoidnud läks viimasel katsel rünnakule ning
tulemuseks punktikase võit ja 5 maksimumpunkti.
Tänak –
Järveojale ajalooliselt esimeselt Tšiili MM-rallilt seega võit ja maksimum 30
punkti. See oli eestlaste hooaja teine võit ja ka teine kord saada tänavu 30
punkti.
„On lahe
finišeerida ajaloo esimene Tšiili MM-ralli nii. See ralli nõudis palju
kontsentreeritust ja energiat, kuid ma olen õnnelik enda ja ka eriti kogu
Toyota Gazoo Racing meeskonna üle. Me kaotasime oma liidrikoha kaks rallit
tagasi, kuid nüüd oli taas meie aeg võita,“ sõnas õnnelik Tänak viimase
kiiruskatse finišis.
Ogier –
Ingrassia, kes said punktikatselt kirja teise aja ja lõpetasid ka ralli teisena.
Prantslased pidid viimasel katsel võitlema, et finišisse jõuda, sest mingil põhjusel
avanes nende autos tulekustutussüsteem, mille aurud Ogieri sõnutsi olid peaaegu
tekitamas olukorda, kus võinuks minestada.
Karjääri
esimese kruusaralli Hyundaiga sõitnud Loeb – Elena tõid Hyundaile Tšiili
teedelt viimase poodiumikoha.
Algselt lõpetasid ralli kaheksandal kohal Meeke – Marshall, kuid nende lõpuajale lisati peale rallit minutiline trahv ja seda laupäeva kaheksanda katse ajakontrollpunktis auto esiklaasi eemaldamise eest. Kohtunikud põhjendasid karistust sellega, et ajakontrollpunktis ei tohi enam auto juures midagi muuta. Meeke aga oli püha viha täis ja ütles, et see kõik toimus ohutuse tagamiseks, sest esiklaas hakkas sisse vajuma.
Täpsemalt saab Meeke arvamust sellest olukorrast lugeda Autosport.com antud intervjuust
MM-liidriks
tõusid peale kuute sõidetud rallit Ogier – Ingrssia, kelle järel samuti
punktitabelis tõusu teinud Tänak – Järveoja, kes jäävad prantslastest 10 punkti
kaugusele.
Tšiilis
laupäeval hirmuäratava väljasõidu järel katkestanud Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kukkusid MM-liidrikohalt kolmandaks ning neid
lahutab liidritest nüüd 12 punkti.
Kõik
esikolmiku võistluspaarid on sel hooajal võitnud kaks rallit.
Meeskondlikus
arvestuses jätkab 178 punktiga liidrina Hyundai. Meile järgnevad Toyota 149 ja Citroen
143 punktiga. M-Sport Fordil on neljandana koos 100 punkti.
Tšiili MM-ralli lõppjärjestus
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC
3:15:53.8
2.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC +0:23.1
3.Loeb /
Elena Hyundai i20 WRC +0:30.2
4.Evans /
Martin Ford Fiesta WRC +1:36.7
5.Suninen /
Salminen Ford Fiesta WRC +3:15.6
6.Lappi /
Ferm Citroën C3 WRC +3:45.4
7.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +4:39.0
8.Rovanperä
/ Halttunen Škoda Fabia R5 +7:52.5
9.Östberg /
Eriksen Citroën C3 R5 +8:16.1
10.Meeke /
Marshall Toyota Yaris WRC +8:33.4
Autoralli MM-sari
jätkub kolme nädala pärast, kui 30.maist – 2.juunini sõidetakse Portugali MM-ralli.
Foto: Toyota
Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment