Ott Tänak – Martin Järveoja on Tšiilis teel
hooaja teise võidu suunas!
MM-hooaja
kuues ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega ning võistlejatel tuli selle
jooksul läbida 121,16 katsekilomeetrit.
Tšiili ralli
teist võistluspäeva alustasid Eesti rallifännide rõõmuks liidrina Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlaste edu teist kohta hoidnud Sebastien
Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) ees oli 22,4 ja meeskonnakaaslaste
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees 28,8 sekundit.
SS7 Rio Lia 1 - 20.90 km
Laupäeva
alustati 20,9 km pikkuse katsega ning selle võit Thierry Neuville – Nicolas Gilosul´ile
(Hyundai i20 Coupe WRC), kes edestasid Tänak – Järveoja 0,4 ja Elfyn Evans –
Scott Martinit (Ford Fiesta WRC) 3,2 sekundiga. Belglastele lisaks katsevõidule
ka tõus üldarvestuses ning nüüd hoidsid nad neljandaks kukkunud Latvala – Anttila
ees 6,9 sekundilist edu.
Kui avapäeva
lõpetasid kõik WRC autodel sõitnud võistluspaarid suuremate probleemideta, siis
laupäeval hakkas juhtuma kohe avakatsest.
Viiendalt kohalt
laupäeva alustanud Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) keerasid
ühes vasakkurvis oma auto üle katuse ning kaotasid tagasi rajale saamiseks
palju minuteid.
Kuigi nende „roll“
oli kerge ja auto vigastused pigem „kosmeetilist“ laadi, siis hoolduseni pidid
britid kahel järgneval katel hakkama saama ilma Yaris WRC esiklaasita.
SS8 Maria Las Cruces 1 - 23.09 km
Kui päeva
avakatse võidu võtsid Hyundai võistlejad, siis ka päeva teine katsevõit kuulus
Hyundai võistluspaarile, kuid sedapuhku Sebastien Loeb – Daniel Elenale
(Hyundai i20 Coupe WRC).
Latvala –
Anttila kaotasid üheksakordetele MM-võitjatele 0,2 ja Tänak – Järveoja 1,2
sekundiga.
Suurepärast
sõitu tegid katsel Meeke – Marshall, kes eelmisel katsel üle katuse käinud ja
ilma esiklaasita olnud autoga näitasid katse neljandat aega.
Kui Meeke –
Marshall pääsesid avakatsel ehmatusega, siis nii hästi ei läinud laupäeva
pikimal katsel Neuville – Gilsoulil. Belglaste Hyundai maandus ühelt hüppelt maandudes
liialt vasakule ning tabas teeäärset valli, mis lennutas auto väga suurel
kiirusel seitse tiiru üle katuse.
Neuville - Gilsoul auto end rullimas SS8 |
Tšiili rallipubliku kiituseks tuleb öelda, et
nad olid kohe abivalmid ning läksid aitasid küljele pidama jäänud autost välja
esmalt kaardilugeja ja seejärel piloodi. Mõlemad võistlejad olid peale kõva rullimist
ilmselgelt kõvasti raputada saanud ning tuikusid, kui oleks äsja poksiringis
nokauti löödud ning siis taas jalule aidatud.
Kui algselt
levisid rajaääres jutud, et õnnetuse tagajärjel on Neuville murdnud jalaluu,
siis hiljem kinnitas Hyundai meeskond ja kinnitasid ka võistlejad ise, et
õnneks pääsesid nad mõlemad murdude a muude vigastusteta ning said vaid suurelt
põrutada.
Õnneks pääsesid Neuville - Gilsoul karmist avariist vaid põrutuste ja ehmatusega |
Neuville
sõnas, et ta oli selle hüppe enda rajalegendi liiga optimistlikult kirja pannud
ning tuli sellele põhjagaasiga ning kui saba ära vajus, siis polnud enam teha
midagi.
Kuigi
belglase jaoks on Tšiili ralli lõppenud, siis juba reedel ootab teda ees
Portugali ralli test ning Mai lõpus sõidetaval Portugali rallil lubas Neuville
stardis olla.
Neuville
katkestamine tähendas, et üldarvestuses tõusis kolmandale kohale tagasi Latvala.
VIDEO: Neuville – Gilsoul SS8 off
SS9 Pelun 1 - 16.59 km
Kui laupäeva
kaks esimest katset võitsid Hyundai võistlejad, siis päeva kolmanda ja ralli
üheksanda kiiruskatse võitsid Tänak – Järveoja. Eestlased edestasid Loeb –
Elenat 0,2 ja Latvala – Anttilat 3,5 sekundiga. Katuseta ei pääsetud ka enne
hoolduspausi sõidetud katsel. Kerge katuse tegid WRC autoga võistlevad
erasõitjad Lorenzo Bertelli – Simone Scattolin, kelle Fiesta WRC siiski edasi enamvähem
korralikult töötas ning vajas vaid mõnda uut aero juppi.
„Sõitsime
normaalselt, keerulisi momente tuli ette, midagi lihtsalt siin pole. Peame
olema väga tähelepanelikud, kuid kõigepealt tuleb teha hea rehvi valik. Libedust
võib olla rajal vähem, kuid õunte pealt on seda raske ennustada,“ sõnas Tänak
hoolduspausi ajal Delfile.
„Pinnas on
siin selline, mis sööb rehvi. Võtsime kaks tagava, et kindla peale minna. Nüüd
peab mõtlema, mida teiseks ringiks teha. Esimene kiiruskatse oli üllatavalt
libe, kuid kaks järgmist kuivemad ja seepärast mugavam sõita. Kolmanda
kiiruskatse lõpus oli udu, aga sellel lõigul oli hoog väike ning väga see ei
häirinud,“ lisas Järveoja Delfile antud intervjuus.
SS10 Rio Lia 2 - 20.90 km
Peale hoolduspausi
vajutas kõige tugevamalt gaasi põhja Ogier, kes võttis Tänakult tagasi 4,5
sekundit. Eestlane sellest suurt probleemi ei teinud ning sõnas, et tema
rehvivalik teiseks ringiks on katsetele, mis tulevad järgmistena. Ogieri järel
katse teine aeg Loebile, kes kaotas kaasmaalasele 0,4 sekundiga.
Hoolduses
uue esiklaasi ning muu vajaliku oma autole saanud Meeke sai taas sõitu nautida
ning tulemuseks katse kolmas aeg. Ogierile kaotas Meeke 4,2 sekundiga.
SS11 Maria Las Cruces 2 - 23.09 km
Kui teise
ringi avakatsel andsid Tänak – Järveoja lähimatele konkurentidele aega tagasi,
siis päeva teise katsevõiduga suurendasid nad Ogier – Ingrassia ees vahe veel 3,1
sekundi võrra. Kolmandat katset järjest katse teine aeg Loeb – Elenale, kes
jäid eestlastest 1,3 sekundit kaugusele.
SS12 Pelun 2 - 16.59 km
Päeva lõpetas
ligi 17 km pikkuse Pelun katse teine läbimine ning selle võit aina paremasse
hoogu läinud Loeb – Elenale. Katse teised olid Evans – Martin, kes jäid katsevõitjatest
0,7 sekundi kaugusele. Huvitava faktina saab välja tuua, et Evans andis Tänakule
laupäevaste katsetega ära vaid 4,9 sekundit.
Katse kolmas
aeg Esapekka Lappi – Janne Fermile (Citoren C3 WRC), kellel ei ole olnud lihtne
ralli. Loeb – Elenast jäid nad 4,7 sekundi kaugusele. Ralli üldarvestuses on
soomlaste koht alles kuues ja kaotust liidritele üle kolme minuti.
Tänak –
Järveoja jäid viimasel katsel ootamatu vihmasaju kätte ning lisaks takistas
eestlaseid veidi ka tihe udu. Sellest hoolimata jõudsid eestlased laupäeva viimase
katse finišisse ning lähevad pühapäevale vastu liidritena.
Kaotasime
veidi aega, sest järsku hakkas sadama ja katse keskel oli tihe udu, kuid oleme turvaliselt
päeva lõpus ning ma olen rahul, et me edu on nüüd suurem,“ sõnas Tänak laupäeva
viimase katse finišis.
Tänak –
Järveoja edu Ogier – Ingrassia ees on 30,3 sekundit. Päeva viimase katsega tõusid kolmandaks Loeb –
Elena. Põhjuseks Latvala kivi otsa sõit ja Yaris WRC pooltelje lõhkumine ning katkestamine. Arvestades, et see on Loebi esimene ralli Hyundaiga kruusal, siis
peab taaskord üheksakordse meistri ees mütsi maha võtma ja tõdema, et on ikka
üks vinge vana see Loeb küll. Kui reede lõpuks oli ta vahe Tänakuga 48,7 sekundit
ja koht kuues, siis laupäeva lõpuks kolmas ja 35,4 sekundit.
WRC2 Pro klassis on hooaja esimese võidu poole liikumas Rovanperä - Halttunen |
WRC2 Pro
arvestuses juhivad rallit ka peale laupäevaseid katseid Kalle Rovanperä – Jonne
Halttunen (Škoda Fabia R5). Kui reede järel oli nende edu Mads Østberg - Torstein
Eriksen (Citroën C3 R5) ees vaid 2,4 sekundit, siis nüüd 36,1. Selle peamiseks
põhjuseks oli norralaste Citoreni laupäeva avakatse piduriprobleemid. Kohe avakatselt
kogunes neil soomlastele 36,2 kaotussekundit.
WRC2 arvestuses juhivad enne pühapäeva Takamoto - Barritt |
WRC2
arvestuses juhtisid reede järel võistlust Alberto Heller - José Luis Díaz (Ford
Fiesta R5). Samad mehed olid liidrid ka enne laupäeva viimast katset, kuid
selle järel kukkusid nad teiseks. Uuteks WRC2 liidriteks tõusid Takamoto
Katsuta – Daniel Barritt (Ford Fiesta R5), kelle edu teiseks kukkunud Heller
Diaz ees on enne pühapäevaseid katseid 6 sekundit.
Tšiili MM-ralli järjestus peale SS12
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:41:05.5
2.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC +0:30.3
3.Loeb /
Elena Hyundai i20 WRC +0:35.4
4.Evans /
Martin Ford Fiesta WRC +1:06.3
5.Suninen /
Salminen Ford Fiesta WRC +3:03.0
6.Lappi /
Ferm Citroën C3 WRC +3:13.3
7.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +3.43.4
8.Rovanperä
/ Halttunene Škoda Fabia R5 +6:33.2
9.Østberg /
Eriksen Citroën C3 R5 +7:09.3
10.Meeke /
Marshall Toyota Yaris WRC +7:21.9
Tšiili ralli
jätkub Eesti aja järgi pühapäeval kell 15:08. Viimasel võistluspäeval sõidetakse
neli kiiruskatset ning läbitakse 58,38 katsekilomeetrit.
Tšiili ralli pühapäeva katsed
SS13 Bio Bio
1 12.52 km 15:08
SS14 Lircay
18.06 km 16:40
SS15 San
Nicolàs 15.28 km 17:30
SS16 Bio Bio
2 Power Stage 12.52 km 19:18
Fotod:
Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, Kalle Rovanperä Racing, @World, Takamoto Katsuta Official (Timo Anis)
No comments:
Post a Comment