Portugali MM-rallit juhivad avapäeva järel
Tänak - Järveoja
Tänak - Järveoja näitasid reedel, et seekord on Portugalis sihiks vaid võit |
Kui tavapäraselt
on nii võistlejad, kui ka fännid harjunud, et Portugali MM-ralli saab alguse
neljapäeva õhtul, siis tänavu pidid kõik ootama reede hommikuni.
Hooaja
seitsmenda MM-ralli avapäeval sõideti seitse kiiruskatset ning läbiti 94,50
katsekilomeetrit.
Avapäeva
kuuele kruusakatsele startisid WRC võistluspaarid nelja minutilise vahega
SS1 Lousã 1 12.35 km
MM-hooaega
2019. poolitava etapi avakatse võidu võtsid Dani Sordo – Carlos Del Barrio
(Hyundai i20 Coupe WRC). 4,2 sekundi kaugusele jäid hispaanlastest Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Katse kolmas aega Teemu Suninen – Marko Salminenile
(Ford Fiesta WRC), kes jäid Sodo – Del Bariost 4,4 sekundi kaugusele.
SS2 Góis 1 18.78 km
Päeva teise
katsena ootas võistlejaid ees 18,78 katsekilomeetrit, mis oli reedese võistluspäeva
katsetest pikima distantsiga. Selle ligi 19 km pikkuse katse esimese läbimise
võidu võtsid Tänak – Järveoja, kellele oli see 29. järjestikuseks ralliks, kus
eestlased katsevõidu võtnud. Sordo – Del Barrio kaotasid Tänak – Järveojale 3,7
sekundiga ning nüüd oli kahe võistluspaari vahe vaid 0,5 sekundit.
Kui
avakatsel ärevaid sündmusi ei olnud, siis teisel katsel suretasid oma auto
välja ning kaotasid ligi 10 sekundit Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul
(Hyundai i20 Coupe WRC). Üldarvestuses hoidsid belglased kümnendat kohta ning
jäid meeskonnakaaslastest 22,4 sekundi kaugusele.
Kris Meeke –
Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) said katsel teada, mis tunne on 18,78 km
katset läbida ilma omavahelise sideta. Katse lõppu jõudnud tulivihane Meeke ütles,
et uskumatu, et midagi nii lihtsat üldse juhtuda saab ning kiitis
kaardilugejat, kelle kätega juhendamise järgi näidati katse viienda aega ning
kaotati katse võitnud meeskonnakaaslastele vaid 5,5 sekundiga.
SS3 Arganil 1 14.44 km
Enne
lõunapausi sõideti Portugali klassik Arganil, mille tavapärasest 40 km,
kasutati tänavu vaid veidi üle 14 km. Tänak – Järveojale teine järjestikune
katsevõit ning kuna konkurentidel tekkisid probleemid, siis tõusid eestlased ka
ralli uuteks liidriteks.
Kui Toyota meeskonna
jaoks lõppes katse suurepärase resultaadiga ning peale kolmandat kiiruskatset
hoidis Jaapani autotootja kolmikjuhtimist, siis sama ei saa öelda Hyundai
kohta.
Lõuna-Korea
autotootja kolmest autost kahte tabas katsel sama saatus, milleks oli
kütusesüsteemi rike. Nii liidrikoha kaotanud Sordo – Del Barrio, kui ka
Sebastien Loeb – Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) jõudsid küll lõpuks katse
lõppu, kuid Loeb pidi selle tõttu ära andma üle 15 ja Sordo üle 18 minuti.
"Tundub,
et tegu on bensiinisüsteemi rikkega. Teeme, mis võimalik, et sellist viga
tulevikus vältida. Kuna hoolduspausi ei ole, siis ei ole meil võimalik midagi
ette võtta. Peame lihtsalt lootma, et Theirryl (Neuvilla) midagi ei juhtu,“
sõnas Hyundai meeskonna boss Andrea Adamo WRC All Live antud intervjuus.
Probleemidest
ei pääsenud katsel ka Esapekka Lappi – Janne Ferm, kelle Citoen C3 WRC purunes
rehv.
SS4 Lousã 2 12.35 km
Kuna reedel lõunast
hoolduspausi polnud, siis tuli võistlejatel oma jõududega tekkinud probleemid
lahendada ning seda suudeti üsna edukalt. Heaks tõestuseks sellest Sordo – Del Barrio,
kes olid oma võistlusauto taas töökorda seadnud ning võitsid sama katse, mis
juba hommikul oli korra võidetud.
Tänak –
Järveojale katse viies aega. Kui hommikul jäid nad hispaanlastest maha 4,2
sekundiga, siis nüüd 4,8 sekundiga. Võistluse üldarvestuses vahetasid omavahel
positsioonid Neuville – Gilsoul ja reedel teed puhastanud Sebastien Ogier –
Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC). Belglased tõusid üldarvestuses kuuendaks
ning prantslased langesid seitsmendaks.
SS5 Góis 2 18.78 km
Reedese
päeva pikima katse korduvläbimise võit läks Suninen – Salminenile, kes
edestasid 0,6 sekundiga Ogier – Ingrassiat. Kui soomlaste Ford töötas laitmatult,
siis nende meeskonnakaaslaste Elfyn Evans – Scott Martini (Ford Fiesta WRC)
autot tabas katsel probleem, mis jättis nad rajaäärde ligi neljaks minutiks.
Lõpuks leidsid mehed vea üles, mis tundus olevat seotud elektrisüsteemiga, mis
kontrollib gaasipedaali ja mootori vahelist koostööd. Kuna Evans sai liikuma
enne, kui neli minutit oli täis tiksunud, siis asus ta kohe oma kaotatud aega
tagasi tegema, kuid tänu sellele jäi suurde tolmu ja kaotas lõpuks ligi minut
Lappi. Soomlane sõnas katse lõpus, et ta loodab nüüd kohtunike positiivsele otsusele,
sest oleks aus talle tolmus kaotatud aeg tagasi anda.
Tänak –
Järveojale katse kolmas aeg (+2,3) ning ülarvestuses jätkasid eestlased
endiselt liidritena.
SS6 Arganil 2 14.44 km
Päeva
viimase katsena sõidetud Arganili korduvläbimise võitsid Neuville – Gilsoul,
kellest vaid 1,3 sekundiga jäid maha Tänak – Järveoja. Neuville möödus viimase
katsega Ogierist, mis tähendas, et belglane stardib laupäevastele katsetele
neljandalt kohalt.
Kui eelmine katse tõi Teemu Sunineni näole
naeratuse ning lisaks katsevõidule tõusis soomlane absoluudi kolmandale kohale,
siis nüüd kadus ta autol pidurid ning 14,44 kilomeetriga tuli ära anda 58,6
sekundit. Üldarvestuses kukkusid soomlased kuuendaks.
Aega andsid
ära ka teised soomlased Jari-Mati Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC),
kelle auto ühes tagasipöördes välja suri ning kohe ei käivitunud.
„Meil oli
väga hea esimene ring ja seda hoolimata sellest, et selles tolmud on olnud
päris keeruline. Pärastlõunal pingutasime samuti kõvasti, kuid tingimused ei
olnud ühtlased. Anname endast parima ning ma olen reedese päevaga rahul,“
võttis Tänak avapäeva kuuenda katse lõpus kokku.
SS7 SSS Lousada 3.36 km
Päeva
lõpetas Lousada rallikrossi rajal sõidetud 3,36 km pikkune paarisraja katse. Selle
esikolmiku moodustasid mehed, kes heitlemas tänavuse MM-tiitli eest. Teise
järjestikuse katsevõidu võtnud Neuvillest jäi 0,9 sekundiga maha Ogier ning
möödunud aastal Lousada publikukatse võitnud Tänak 1,1 sekundiga.
Portugali
MM-ralli avapäeva järel juhivad võistlust Ott Tänak – Martin Järveoja.
Meeskonnakaaslastest jäävad 17,3 sekundi kaugusele Latvala – Anttila ning 22,8
sekundi kaugusele Meeke – Marshall.
Portugalis WRC
autoga debüüti tegevad Gus Greensmith – Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC)
lõpetasid reede väga korraliku seitsmenda kohaga ning jäävad liidritest maha
1.22,1.
WRC2 Pro ja WRC2
WRC2
arvestuses juhivad Portugali MM-rallit Ole-Christian Veiby - Jonas Andersson (VW Polo R5), kelle edu
Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov (Skoda Fabia R5) on 25,2 sekundit. Veiby
võitis reedel sõidetud seitsmest katsest kolm.
WRC2 Pro
arvestuses, kus debüüti tegemas uus Skoda Fabia R5 auto, on just sama tehnikaga
Portugali rallit juhtimas 2018.aasta WRC2 meistrid Jan Kopecky – Pavel Dressler.
Tšehhide edu soomlaste Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5) ees
on 4,8 sekundit.
Avapäeva
järel pidid ralli katkestama Mads Ostberg – Torstein Eriksen (Citoren C3 R5),
kelle autol tuli kolmanda katse ülesõidul alt õõtshoob koos rattaga. Norrakad
said küll auto korda ja jätkata, kuid kuna katsete teisel ringil purunes neil
juba kolmas rehv ning kõikidel oli olnud probleeme piduritega, siis otsustati
ralli pooleli jätta. Ostberg sõnas peale katkestamist, et nad küll teavad miks
lähevad rehvid puruks ja miks pole pidureid, kuid beid probleeme pole võimalik
selle ralli jooksul lahendada.
Georg Linnamäe Peugeot Rally Cup Ibérica
viies
Peugeot
Rally Cup Ibérica arvestuses on Portugalis stardis Georg Linnamäe (Peugeot 208
R2), kellele kaarti lugemas ukrainlane Volodymyr Korsia.
Linnamäe
näitas pika päeva jooksul sõidetud kolmel katsel kuuendat aega. Arganil katset
selle klassi võistlejad ei läbinud, sest mõlemal korral oli katsele vaja
tuletõrjet, kes rutta sinna võistlusautot kustutama. Üldarvestuses hoiavad
Linnameä – Korsia viiendat kohta ning jäävad liidritest maha minuti ja 5,4
sekundiga.
Portugali MM-järjestus peale SS7
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC
01:03:26.7
2.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:17.3
3.Meeke /
Marshall Toyota Yaris WRC +0:22.8
4.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:24.2
5.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC +0:25.8
6.Suninen /
Salminen Ford Fiesta WRC +1:15.7
7.Greensmith
/ Edmondson Ford Fiesta WRC +1:22.1
8.Lappi /
Ferm Citroën C3 WRC +1:23.7
9.Veiby /
Christian Volkswagen Polo R5 +3:45.2
10.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 Evo +3:49.3
Foto: Toyota
Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment