Tänak – Järveoja jätkavad kõikide
probleemide kiuste Portugali MM-ralli liidritena
Tänak - Järveoja laupäeva rikkusid tehnilised probleemid |
Portugali
MM-ralli jätkus laupäeva hommikul ning ees ootas kuus kiiruskatset ja 160,70
katsekilomeetrit. Hooaja seitsmenda MM-ralli pikimat võistluspäeva alustasid
liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlaste edu oli
meeskonnakaaslaste Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees
17,3 ja Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) ees 22,8 sekundit.
SS8 Vieira do Minho 1 - 20.53 km – Tänak –
Järveoja Yaris WRC-l piduriprobleemid
Võistluspäeva
alustati päeva lühima katsega, millel pikkust veidi üle 20 kilomeetri ning laupäevased
stardivahed olid reedese nelja minuti asemel kolm. Just avakatse stardivahe sai
probleemiks pea kõikidele võistluspaaridele, sest katsel olnud tolm ei hajunud
päris ära selle ajavahega ning tekitas katsel ohtlike olukordi. Esapekka Lappi –
Janne Ferm (Citoren C3 WRC) olid katsel korraks sunnitud täitsa peatuma, sest
ei näinud edasi sõita. Avakatse võit Meeke – Marshallile, kes vähendasid
Latvala – Anttilaga vahet 3 sekundi võrra. Tänak – Järveoja autot tabas katse
neljandal kilomeetril probleem, mis väljendus selles, et autol kadusid esimesed
pidurid. Õnneks suutsid eestlased katse siiski lõpetada, kuid olid probleemide
tõttu sunnitud ära andma 9 sekundit.
Tänak sõnas
katse lõppu jõudes vaid: Fuck them ning kiirustas ülesõidule tekkinud probleemi
likvideerima.
SS9 Cabeceiras de Basto 1 - 22.22 km –
Hyundai teeb taktikat
Kuna
avakatse kolme minutiline stardivahe oli ilmselgelt liiga väike, siis otsustasid
korraldajad järgnevad kaks katset lasta WRC meestel sõita 4 minutilise vahega.
Kui avakatse võidu võtsid Meeke – Marshall, siis teise katse võit Latvala –
Anttilale. Toyotal katse kolmikvõit, sest katse teise aja sõitsid välja Tänak –
Järveoja +0,4 ja kolmanda Meeke – Marshall +2,8. Kolmikjuhtimine oli Toyotal ka
ralli üldarvestuses. Endiselt juhtis Tänak, kes oli piduriprobleemi peaaegu
lahendanud.
Kui laupäevastele
katsele pidid esimese kahe autona startima Dani Soro – Carlos Del Barrio
(Hyundai i20 Coupe WRC) ja Sebastien Loeb – Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe
WRC), siis avakatsel jäi tedlikult starti hiljaks Sordo ning teisel juba ka
Loeb. Seda kõike selleks, et Sebastien Ogier – Julien ingrassial (Citroen C3
WRC) oleks ees vähem puhast sõidujälge ning omakorda meeskonnakaaslastel
Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul´il (Hyundai i20 Coupe WRC) oleks. Abist hoolimata
suutis Ogier katsel Neuville 0,7 sekundiga edestada ning temast üldarvestuses
mööduda. Kahte meest lahutas nüüd 0,2 sekundit.
SS10 Amarante 1 - 37.60 km – Latvala -
Anttila rünnakul
Enne
hoolduspausi sõideti senise hooaja pikim katse ning selle võidu võtsid Latvala –
Anttila. Soomlased võtsid rallit juhtinud meeskonnakaaslaste edust ära 5,8 sekundit
ning nüüd oli kahe Toyota võistluspaari vahe 5,1 sekundit.
Katsel
vältis suurt rünnakut Meeke, kellele Amarante katse lõppes möödunud aastal
haiglasse mineku ning Citroenist töökoha kaotusega. Latvalale kaotas Meeke 37,60
kilomeetriga 8 sekundit.
Katsel oli
autoga probleeme M-Sport võistluspaaril Teemu Suninen – Marko Salminen (Ford Fiesta WRC), kelle auto liikus katsel
nö. tänava režiimil,sest mootorist oli kuhugi jõud kadunud.
Hoolduspausile
said liidrina Tänak – Järveoja, kelle edu Latvala – Anttila ees oli 5,1 ning
Meeke – Marshall ees 18,4 sekundit.
Esimesena jäi
poodiumilt välja Neuville, kes päeva esimesel ringil oli ainus piloot, kellel oli kaasaks kaks tagavara rehvi. Belglane tunnistas SS10 lõpus,
et lisa 23kg oli ehk vale otsus.
Katsete
teisel ringil võttis kaks tagavara rehvi kaasa Ogier.
„Nelja kilomeetri järel puudusid pidurid täielikult ja
järgmiseks katseks ei saanud me neid ka veel päris korda. Alles pikaks katseks
saime asja toimima.Meil oli hommikul palju tehnilisi probleeme ja pidime
keskenduma auto parandamisele, mitte sõitmisele. Kui nüüd auto korda saame, ei
tohiks probleemi olla. Meie jaoks on oluline võrdlus Thierry Neuville'i ja
Sébastien Ogier'ga, mitte Jari-Mattiga,“ sõnas Tänak lõunapausi ajal Delfile
antud intervjuus.
S11 Vieira do Minho 2 - 20.53 km – Tänak –
Järveoja võtavad aega tagasi
Portugali
MM-ralli jätkus pärastlõunal hommikuste katsete kordustega ja kui hommikusel ringil
jäid Tänak – Järveoja tänu piduriprobleemidele katsevõiduta, siis teise ringi
esimene katsevõit just eestlastele. Toyota esisõitjad edestasid katsel Meeke –
Marshalli 1 ning Neuvill – Gilsouli 4,5 sekundiga.
Katsel oli
probleeme Latvala – Anttilal, kes 10,5 km peal olnud hüppest maandusid liiga
tugevalt ning selle tulemusel purunes nende Yaris WRC vasak esimene amort,
millest hakkas õli lekkima.
Seda kuuldes
sõnas Tänak katse lõpus, et ka tema autol võib sarnane viga olla ning mõne
hetke pärast oligi telepildis näha, kuidas Tänak – Järveoja ülesõidul seisavad
ning üritavad paremas esimeses nurgas teha parandustöid.
Katse
algusosas tegid spinni Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC), kes tänu
Hyundai taktikale olid jäänud ise teistele teed puhastama, kuid sellest
hoolimata olid peale reedeseid probleeme tõusnud taas TOP10.
SS12 Cabeceiras de Basto 2 - 22.22 km – Toyota
kaotab kolmikjuhtimise
Laupäeva viiendal
katsel näitasid kõige paremat minekut Neuville – Gilsoul, kes edestasid olulises
heitluses teisele kohale Meeke – Marshalli 2,1 sekundiga. Tänak – Järveoja kaotasid
tänu tekkinud amordi probleemile taaskord aega ning jäid katsevõitjatest maha
6,3 sekundiga. Sarnaselt Tänaku autoga, olid samad probleemid ka Latvalal, kes
kaotas katsega ligi minut ning, kes oli järgmise katse ülesõidul sunnitud väga
hästi kulgenud päeva katkestama. See tähendas, et Toyota unistus kolmikvõidust
oli saanud tagasilöögi ning kolmandale kohale olid nüüd tõusnud Neuville ja
Hyundai.
Katsel
kaotasid rehvipurunemise tõttu 37,3 sekundit Portugalis WRC auto debüüti
tegevad Gus Greensmith – Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC).
SS13 Amarante 2 - 37.60 km – Tänak –
Järveoja kaotavad aega, kuid jäävad liidriks
Pika
võistluspäeva lõpetas Amarante korduvläbimine ning selle eel oli õhus suur
küsimärk, et kas Tänak – Järveoja võistlusauto peab selle pika katse vastu. Kui
päeva esimesel ringil võttis kaks katsevõitu järjest Latvala, siis nüüd sai sllega
hakkama „vere lõhna“ tundnud Neuville. Belglase rünnak õnnestus „haavatud“
autoga sõitnud Tänaku vastu hästi ning belglane vähendas eestlasega vahet
koguni 12,7 sekundi võrra. Lisaks tegi Tänak ühes paremkurvis sõiduvea, mille
tulemusel rajalt välja sõideti, kuid õnneks ei lõhutud rohkem autot ning
pääseti rajale tagasi.Katse teise aja sõitis välja Meeke, kes andis ära
Neuvillele 4,3 sekundit.
Kui viimase
katse ülesõidul pidid rajaäärde jääma Latvala – Anttila, siis viimasel katsel
Greensmith – Edmondson, kes ühe kurvi pikaks sõitsid ja end rajaäärsest
kraavist leidsid. Kuigi auti oli jätkamiseks sõidukõlbulik, siis kraavist
britid välja ei saanud ning nii pidid nad seni hästi kulgenud WRC debüüdi pooleli
jätma. Nii Latvala, kui Greensmith on pühapäeval aga taas rajal tagasi.
Pühapäevale
lähevad kõigi probleemide kiuste liidrina vastu Tänak – Järveoja, kelle edu
Meeke Marhsalli ees on 4,3 ja Neuville –
Gilsoul ees 9,2 sekundit.
„Täpsemalt
ei oska öelda, eks insenerid peavad investigeerima, mis see probleem on. Mingi
amordi probleem on, aga hetkel ei oska öelda, mis see täpsemalt on,“ lausus
Järveoja Postimehele antud intervjuus, kuid lisas seejärel, et pühapäevaks on
kõik korras.
„Mehaanikud
teevad kõik korda ja homme saame täie hooga kihutada. Strateegia on homme
lõpetada samal positsioonil, kus lõpetasime täna,“ jätkas Järveoja.
WRC2 ja WRC2 Pro
Peale 13.
sõidetud kiiruskatset juhivad WRC2 arvestust Pierre-Louis Loubet – Vincent Landais
(Škoda Fabia R5).
WRC2 klassis tegi suure korrektuuri kümnes kiiruskatse, mis jättis teeäärde klassi liidrid Ole Christian Veiby – Jonas Anderssoni, kelle VW Polo R5 läks katsel põlema. See oli Portugali rallil juba teine Polo R5, mis põlema läks. Samal katsel jäid teeäärde ka klassi teised mehed Nikolai Gryazin – Yaroslav Fedorov (Škoda Fabia R5).
12.katsel katkestasid ka Takamoto Katsuta – Daniel Barritt (Ford Fiesta R5), kelle autolt tuli sarnaselt Argentina ralliga ratas alt.
Veiby Polo R5 SS10 |
WRC2 klassis tegi suure korrektuuri kümnes kiiruskatse, mis jättis teeäärde klassi liidrid Ole Christian Veiby – Jonas Anderssoni, kelle VW Polo R5 läks katsel põlema. See oli Portugali rallil juba teine Polo R5, mis põlema läks. Samal katsel jäid teeäärde ka klassi teised mehed Nikolai Gryazin – Yaroslav Fedorov (Škoda Fabia R5).
Katsuta Fiesta R5 SS12 |
12.katsel katkestasid ka Takamoto Katsuta – Daniel Barritt (Ford Fiesta R5), kelle autolt tuli sarnaselt Argentina ralliga ratas alt.
WRC2 Pro
klassis tõusid laupäevaste katsetega liidriks Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen
(Škoda Fabia R5). Klassi teised on Jan Kopecky – Pavel Dressler (Škoda Fabia
R5), kes 11. kiiruskatsel tegid „Märtin – Parki“, kui sõitsid katsel lahtise
kapotiga. Kahte Skoda võitluspaari lahutab minut ja 1,5 sekundit. Klassi
kolmandad on Mads Ostberg – Torstein Erikssen (Citroen Ce R5), kes hoolimata
reede õhtusest teadeandest, et nende ralli on selleks korraks sõidetud, tulid
siiski laupäeval rajale ja võitsid ka WRC2 Pro arvestuses katse.
Portugali MM-ralli järjestus peale SS15
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC
2:47:23.1
2.Meeke / Marshall
Toyota Yaris WRC +0:04.3
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:09.2
4.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC +0:21.0
5.Lappi /
Ferm Citroën C3 WRC +1:37.5
6.Suninen /
Salminen Ford Fiesta WRC +2:02.7
7.Evans /
Martin Ford Fiesta WRC +6:10.4
8.Rovanperä
/ Halttunen Škoda Fabia R5 Evo +8:33.8
9.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 Evo +9:35.3
10.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +10:52.5
Pühapäeval
jääb Portugali MM-rallil sõita veel viis
kiiruskatset ja läbida 51,77 katsekilomeetrit.
Foto: Toyota
Gazoo Racing, Twitter
No comments:
Post a Comment