Austraalia rallit juhivad Østberg –Eriksen,
Tänak – Järveoja viiendad
Hoolimata keerulisest päevast püsivad Tänak - Järveoja kõrges mängus |
Eesti aja
järgi neljapäeva hilisõhtul sai alguse tänavune Austraalia MM-ralli ning seega
tehti algust aasta põnevaima ralliga, mille järgselt selgumas nii
individuaalne, kui ka tootjate MM-tiitel.
Võistluspäeva
jooksul juhtus nii mõndagi aga kõigest järgemööda.
SS1 Orara East I 8.77 km
Ralli
avakatselt, millel pikkust veidi alla 9 km, said kolmikvõidu Toyota Gazoo
Racing võistluspaarid Esapekka Lappi – Janne Ferm, Ott Tänak – Martin Järveoja
ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila. Meeskonnakaaslaseid lahutas vastavalt 0,8 sekundit ja 1,2 sekundit.
Katse mille
ühte lõiku oli kasutatud ka testikatsel ei toonud suuri vahesid ka tagapool
ning nii alustasid MM-liidrid Sebastien Ogier – Julien Ingraasia (Ford Fiesta
WRC) kaheksanda (+2,6) ja teised mehed Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
(+2,1) viienda ajaga.
SS2 Coldwater I 14.12 km
Kui päeva
avakatse parimad olid Lappi – Ferm, siis teise Latvala – Anttila. Kahe sõidetud
katse järel olid just Toyota meeskonna mõlemad Soome võistluspaarid, kes
jagasid ralli esikohta. Tänak – Järveojale katse seitsmes aeg (+3,8) ning
üldarvestuse viies koht (+3,4).
Kui
avakatsel kaotasid nii Ogier, kui Neuville, tänu stardipositsioonile vähe aega,
siis nüüd kogunes neile mõlemale ka juba rohkem kaotusekundeid – Ogierile 10,7
ja Neuvillele 6,7.
SS3 Sherwood I 26.68 km
Seni
draamavabalt kulgenud ralli nõudis esimese katkestaja enne hoolduspausi sõidetud
katselt.
Katkestajateks olid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC), kes sõitsid katsel ootamatult mööda traktorist, mis oli korraldaja poolt šikaani parandama saadetud. See ootamatu „külaline“ katsel lõi Mikkelseni sõidurütmi nii sassi, et vaid mõned sajad meetrid eemal sõitis norralane teelt välja ning lõhkus auto sedavõrd, et jätkata polnud võimalik.
SS3 Mikkelsen ja traktor |
Katkestajateks olid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC), kes sõitsid katsel ootamatult mööda traktorist, mis oli korraldaja poolt šikaani parandama saadetud. See ootamatu „külaline“ katsel lõi Mikkelseni sõidurütmi nii sassi, et vaid mõned sajad meetrid eemal sõitis norralane teelt välja ning lõhkus auto sedavõrd, et jätkata polnud võimalik.
Katse võit
Mads Østberg – Torstein Eriksenile (Citroën C3 WRC), kes ka uuteks võistluse
liidriteks tõusid. Tänak – Järveoja said hoolduspausile kuuendalt kohalt,
jäädes liidritest maha 7,8 sekundiga.
Ka eestlastel oli 4km enne katse lõppu üks ärev moment, millest õnneks väljuti vaid vasaku rehvi purunemisega. Õnnelikult pääsesid ka Neuville – Gilsoul, kelle Hyundai läks ühest tehistrampliinist sedavõrd lendu, et maandus ninale ja sealt päästis vaid õnn belglasi üle katuse käimast.
Tänak SS3 finišis |
Ka eestlastel oli 4km enne katse lõppu üks ärev moment, millest õnneks väljuti vaid vasaku rehvi purunemisega. Õnnelikult pääsesid ka Neuville – Gilsoul, kelle Hyundai läks ühest tehistrampliinist sedavõrd lendu, et maandus ninale ja sealt päästis vaid õnn belglasi üle katuse käimast.
SS4 Orara East II 8.77 km
Peale
lõunapausi jätkus ralli hommikuste katsete kordustega ning nendest avakatse
võit Tänak – Järveojale, kellel see polnud siiski perfektne katse. Katsel
sõitsid nad oma Yaris WRC vasaku tagumise küljega mööda väravaposti ning
kahjustasid sellega auto vedrustust. Õnneks said eestlased jätkata, kuid auto
kõik rattad ei vaadanud enam samas suunas. Muredest hoolimata tõusti
üldarvestuses neljandaks ning jäädi liidrina jätkanud Østberg – Eriksenist maha
6,8 sekundiga.
Eestlastele
tähendas see katsevõit seda, et nüüd on nad katsevõidu võtnud juba 22 rallit
järjest.
Sarnaselt
katse avaläbimisega näitas Toyota ka sellele katsel head minekut ning , kui
avakatselt Yaris WRC-le kolmikvõit, siis nüüd kaksik.
SS5 Coldwater II 14.12 km
Coldwater
katse teise läbimise parima aja sõitsid välja Neuville – Gilsoul, kes
üldarevstuses hoidsid alles seitsmendat kohta. Belglastest vaid 0,1 sekundi
kaugusele jäid esimest korda Austraali rallil osalevad Teemu Suninen – Mikko Markkula
(Ford Fiesta WRC). Teist katset järjest oli katsel probleeme Tänak – Järveojal.
Kui eelneval katsel sõideti tagumine ratas viltu alla, mille järel tsiteerides
Tänakut liikus viltu nagu koer, siis nüüd valmistas meeste autole probleeme
katsel olnud veetakistus. Just selle läbimise järel tuli eestlaste Toyotal eest
esimene pamper, mis tähendas, et auto esiotsa aero oli koheselt puudulik ning
mõjutas ka sõidu kiirust.
Tänak –
Järveojale katse kaheksas aeg (+1,8) ning hoolimata probleemidest tõusid eestlased
üldarvestuses koha võrra ning jätkasid nüüd kolmandana.
SS6 Sherwood II 26.68 km
Reedese võistluspäeva
pikima katse korduse võit läks võistluspaarile nr.11 Craig Breen – Scott Martin
, kes edestasid sekundiga meeskonnakaaslaseid Østberg –Eriksen. Päeva viimasel
pikal katsel pidid Tänak – Järveoja sõitma ilma esi aerota autoga ning see põhjustas
tugevat alajuhitavust. Sellest hoolimata eestlastele katse kuues aeg (+13,0) ja
üldarvestuses kukkusid nad viiendaks.
Katsel
lõhkusid rehvi ning kukkusid üldarvestuse kümnendaks Neuville – Gilsoul, kes
jäid nüüd oma põhirivaalidest MM-tiitlile Sebastien Ogier – Julien Ingrassiast
maha rohkem, kui 30 sekundiga.
SS7 ja 8 Destination NSW – 1.27 km
Esimese pika võistluspäeva lõpetas 1,27 km pikkune
publikukatse, mida läbiti kahel korral ning millest esimese võitsid Ogier –
Ingrassia ning teise Tänak – Järveoja.
VIDEO: SS4-8 tipphetked
VIDEO: SS4-8 tipphetked
Peale
kaheksat sõidetud katset juhivad Austraalia MM-rallit Mads Østberg – Torstein
Eriksen, kelle edu meeskonnakaaslaste Craig Breen – Scott Martin ees on 6,8
sekundit. Parima Toyota Gazoo Racing võistluspaarina hoiavad kolmandat kohta
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes jäävad norrakatest maha 8,7 sekundiga.
Ott Tänak –
Martin Järveoja hoiavad peale sündmusterohket päeva viiendat kohta ning
kaotavad liidritele 16,9 sekundiga.
„Üldiselt
läks hommikune ring hästi ja me olime heas rütmis. Pärastlõunal tegin ise mõned
sõiduvead, mille üle ma rõõmus ei ole. Esimesel korduvkatse sõitsin mööda
väravaposti, mis tegi haiget auto vedrustusele. Järgneval katsel kaotasime
suures veetakistuses auto nina ning see tähendas olulist aero kadumist. Õnneks
suutsime selle „lonkava“ autoga siiski teha kõik, mis võimalik ning oleme
endiselt mängus,“ võttis Tänak Austraalia ralli avapäeva kokku.
MM-liidrid
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia lähevad teisele päevale vastu seitsmendalt
kohalt ja jäävad liidritest maha 38,2 sekundiga. Teisel võistluspäeval teistele
teed puhastama minevad Neuville – Gilsoul on kümnendad ning jäävad liidritest
maha minuti ja 11,9 sekundiga.
Austraali MM-ralli järjestus peale SS8
1. Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC 53:37.4
2.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +0:06.8
3.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:08.7
4.Paddon /
Marshall Hyundai i20 WRC +0:12.5
5.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0:16.9
6.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +0:28.3
7.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC +0:38.2
8.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC +0:45.2
9.Suninen /
Markkula Ford Fiesta WRC +0:47.2
10.Neuville
/ Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:11.9
Austraalia
MM-ralli teine võistluspäeva saab Eesti aja järgi alguse 22:08.
Kokku
sõidetakse laupäeval 10 kiiruskatset ning läbitakse 130,66 katsekilomeetrit.
Austraalia ralli teise päeva katsed
16.11.2018
SS9 Argents
Hill Reverse I 13.13 km 22:08
SS10 Welshs
Creek Reverse I 28.83 km 22:51
SS11 Urunga
I 20.11 km 23:59
17.11.2018
SS12 Raleigh
I 1.99 km 00:47
SS13 Argents
Hill Reverse II 13.13 km 03:08
SS14 Welshs
Creek Reverse II 28.83 km 04:02
SS15 Urunga
II 20.11km 05:10
SS16 Raleigh
II 1.99 km 05:58
SS17
Destination NSW - III 1.27 km 07:37
SS18
Destination NSW - IV 1.27 km 07:47
Foto: Toyota
Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment