Laupäeval Austraalias super sõitu teinud ja
neli kohta tõusnud Tänak – Järveoja lõpetasid päeva kindlate liidritena
Tänak - Järveoja olid laupäeval pidurdamatus hoos |
Austraalia
MM-ralli jätkus Eesti aja järgi reede hilisõhtul ning ees ootas 10 kiiruskatset
ja 130,66 katsekilomeetrit. Võistluspäeva alustasid liidrina Mads Østberg –
Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC), kellest 6,8 sekundi kaugusele jäid
meeskonnakaaslased Craig Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC). Kolmandat kohta hoidsid
peale hooaja viimase etapi avapäeva Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes
jäid norrakatest maha 8,7 sekundiga.
Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid Austraalia ralli pikimat
võistluspäeva viiendalt kohalt ning jäid
liidritest maha 16,9 sekundiga.
Eestlaste
jaoks algas teine võistluspäev ehmatusega, kui nende võistlusautol tekkisid
Parc Fermest väljumisel hüdraulika probleemid ning mehed pidid oma auto lükkama
hooldusesse. Õnneks suutsid Toyota Gazoo Racing meeskonna mehaanikud tekkinud
probleemile lahenduse leida ning Tänak – Järveoja said katsetele startida
töökorras autoga.
SS9 Argents Hill Reverse I 13.13 km
Võistluspäeva
avakatse võidu võtsid Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe
WRC), kes edestasid 0,4 sekundiga Latvala – Anttilat ja 1,4 sekundiga taas
laupäeval rajal tagasi olnud Andreas Mikkelseni - Anders Jægerit (Hyundai i20
Coupe WRC). Hommikuse ehmatuse üle elanud Tänak – Järveojale päeva avakatselt
viies aeg ning 2,3 kaotussekundit.
SS10 Welshs Creek Reverse I 28.83 km
Päeva teise
katsena sõideti ralli pikima Welshs Creek Reverse (28,83 km) esimene läbimine
ning selle võit Tänak – Järveojale, kes edestasid 3,8 sekundiga
meeskonnakaaslaseid Latvala - Anttilat.
Eestlased tõusid üldarvestuses koha ning jätkasid nüüd neljandana, liidritest
10 sekundi kaugusel.
Katse lõpus
kurtis auto imeliku käitumise üle Breen, kelle Citroën C3 WRC-sse tungis mingi
imelik hääl peale igat korda, kui iirlane pidurit vajutas.
SS11 Urunga I 20.11 km
Järgnevana
ootas ees laupäevaste katsete ehk kõige keerulisem katse, mis kahest eelnevalt
sõidetud katsest erines sellepoolest, et oli oluliselt kitsama teega, mida
ääristasid kõrged puud.
Just sellel
katsel võtsid rünnaku ette Tänak – Järveoja ning eestlaste plaan õnnestus
perfektselt. Kindel katsevõit tõstis eestlased üldarvestuses teisele
positsioonile ning nüüd jäid nad ralli liidriks tõusnud meeskonnakaalastes
Latvala – Anttilast maha 4,6 sekundiga.
Seni liidrid
olnud Østberg – Eriksen kaotasid katsel eestlastele 13,5 sekundiga ning
kukkusid üldarvestuses kolmandaks.
Breen - Martini auto SS11 finišis |
Katsel tegid
sõiduvea Breen – Martin, kes tabasid suurel kiirusel rajaäärset ning selle
tulemusel sai koba paugu auto tagumine vasak ratas, mis oli nüüd all viltu.
Enne katset viiendat kohta hoidnud Citroëni võistlejad kukkusid üldarvestuses
kaheksandale kohale. See aga tähendas seda, et koha võrra tõusid üldarvestuses
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kes jätkasid nüüd
kuuendal kohal.
Kui Breenil
sõitis katsel viltu alla vasaku tagumise ratta, siis parema poole taga ratta
suutis katsel paigast sõita Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC), kes küll
kaotas tänu sellele oluliselt vähem aega.
SS12 Raleigh I 1.99 km
Tänak –
Järveoja jätkasid pingutamist ka enne hoolduspausi sõidetud lühikesel
publikukatsel ning võtsid kolmanda järjestikuse katsevõidu. Tõsi seekord pidid
eestlased oma katsevõitu jagama möödunud aastaste meeskonnakaaslaste Elfyn
Evansi ja Daniel Barritiga (Ford Fiesta WRC).
Lõunapausile
tulid liidrina Latvala – Anttila, kelle edu Tänak – Järveoja ees oli 3,2 ja Østberg
– Eriksen ees 8 sekundit.
VIDEO: SS9-12 tipphetked
SS13 Argents Hill Reverse II 13.13 km
Austraalia
ralli jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ning sarnaselt
hommikuga võtsid selle võidu ka tänavusel Shell Helix Rally Estonial osalenud
Paddon – Marshall.
Hyundai
meestest jäid vaid 0,1 sekundiga maha nii Latvala – Anttila, kui ka Tänak –
Järveoja.
Katsel
kaheksanda aja välja sõitnud Ogier sõnas finišis, et ta ei kavatse enam suuri
riske võtta, sest kuues on täpselt see koht, mis talle piisab, et kindlustada
oma kuues järjestikune MM-tiitel.
SS14 Welshs Creek Reverse II 28.83 km
Kui ralli
pikima katse esimese läbimise võitsid Tänak – Järveoja ning teise aja said
Latvala – Anttila, siis ka kordusläbimise järgselt oli kahe esimese osas
täpselt sama järjestus. Seekord oli eestlaste ja soomlaste vahe täpselt 4
sekundit. See aga tähendas, et kuna enne katset oli meeskonnakaaslaste vahe 3,2
sekundit, siis tõusid 0,8 sekundilise eduga uuteks ralli liidriteks Tänak –
Järveoja.
Lisaks
eestlastele tõusid üldarvestuses koha võrra Neuville – Gilsoul, kes jätkasid
nüüd kaheksandana.
SS15 Urunga II 20.11 km
Laupäeva
viimase pika katsena sõidetud Urunga võidu võtsid Esapekka Lappi – Jane Ferm
(Toyota Yaris WRC), kes edestasid Tänak – Järveoja 0,7 sekundiga. Katse kolmas
aeg Paddonile, kes peale eelmist katset ütles, et neil on päeva viimaseks
pikaks katseks head rehvid ning lähevad seal ründama. Kiiwi pidasid oma sõna
ning tõusis katsega mööda Østbergist, kes sõnas peale katset, et ta ei oskagi
öelda, et miks ta nii palju kaotas katsel. Uus-Meremaalase ja norralase vahe
oli nüüd 13,6 sekundit.
SS16 Raleigh II 1.99 km
Kui lühikese
Raleigh katse esimese läbimise parima aja jagasid omavahel Tänak ja Evans, siis
just samad mehed olid ka teise läbimise parimad, kui sel korral edestas
eestlane uelslast 0,6 sekundiga.
SS17 ja 18 Destination NSW – III ja IV 1.27
km
Sarnaselt
reedega lõpetas ka laupäevase võistluspäeva 1,27 km pikkune Destination NSW publikukatse,
mida läbiti kahel korral.
Katse
esimese läbimise parimat aega näitasid Tänak – Järveoja, kes edestasid Paddon –
Marshalli 1,6 sekundiga. Kuna katsel hakkas vihma sadama, siis said eestlastest
hoopis erinevates tingimustes sõita Latvala – Anttila, kes kaotasid 1,27
kilomeetriga eestlastele 10,3 sekundit. Päeva viimase katse võit Neuville –
Gilsoulile. Tänak – Järveoja enam vihmamärjal rajal suuri riske ei võtnud ning
lõpetasid päeva seitsmenda ajaga.
Pühapäevastele
katsetele lähevad liidrina vastu Ott Tänak – Martin Järveoja, kes vinge sõiduga
tõusid laupäeva jooksul viiendalt kohalt liidriks. Eestlaste edu Jari-Matti Latvala – Miikka
Anttila ees on 21,9 sekundit. Kolmandat kohta on hoidmas Hayden Paddon –
Sebastian Marshall, kes kaotavad eestlastele 26,3 sekundiga.
„Meil oli
hea päev. Saime kohe hommikul meie normaalsesse rütmi ning tundsime end autos
hästi. Proovisime kohe ka rünnata ja veidi aega tagasi võtta ning see õnnestus.
Pärastlõunal jätkasime surumist, et suurendada oma edu tagant tulijate ees.
Homme on ees ootamas keerulised katsed ja võimalik, et ka keeruline ilm nii, et
lihtne see kindlasti olema ei saa. Hetkel aga on kõik minemas õiges suunas ning
me teeme kõik, mis meie kontrollida,“ võttis Tänak eduka võistluspäeva kokku.
Kuuenda
MM-tiitli suunas on Austraalias liikumas Sebastien Ogier – Julien Ingrassia,
kellel piisab pühapäeval kuuendal kohal lõpetamisest. Kuid midagi pole siiski
veel enne ralli finišit selge ning pühapäeval ootab Austraalias ees kuus
kiiruskatset ja 83,96 katsekilomeetrit ning lisaks lubatakse viimaseks päevaks
katsete piirkonda ka vihma.
Nii
individuaalsed, kui ka tootjate 2018 aasta meistrid peaksid olema selgunud
Eesti aja järgi pühapäeva varahommikul.
Austraalia ralli järjestus peale SS18
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC
2:07:52.0
2.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:21.9
3.Paddon /
Marshall Hyundai i20 WRC +0:26.3
4. Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +0:46.6
5.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +0:50.4
6.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC +1:44.8
7.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC +2:04.6
8.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:35.2
9.Suninen /
Markkula Ford Fiesta WRC +2:49.0
10.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +6:16.8
Austraalia ralli viimase võistluspäeva
katsed
LAUPÄEV 17.11.2018
SS19 Coramba
I 15.55 km 21:53
SS20
Sapphire I 19.27 km 22:36
SS21 Wedding
Bells18 I 7.16 km 23:38
PÜHAPÄEV
18.11.2018
SS22 Coramba
II 15.55 km 02:01
SS23
Sapphire II 19.27 km 02:44
SS24 Wedding
Bells18 II (Power Stage) 7.16 km 04:18
Foto: Toyota Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment