Sebastien Ogier – Julien Ingrassia võitsid
kuuenda järjestikuse MM-tiitli
Ogier - Ingrassia võitsid Fordiga MM-tiitli teist aastat järjest |
Autoralli
MM-hooaja 2018 viimasel võistluspäeval sõideti kuus kiiruskatset ning läbiti
83,96 katsekilomeetrit.
Austraalia
ralli pühapäevastele katsetele läksid liidrina vastu Ott Tänak – Martin
Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota
Yaris WRC) ees oli 21,9 ja Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20
Coupe WRC) ees 26,3 sekundit.
SS19 Coramba I 15.55 km
Kui reedel
ja laupäeval sõideti kiiruskatsed enamuses kuivades tingimustes, siis
pühapäevased katsed oli öine vihm muutnud märjaks ning kohati päris ootamatutes
kohtades libedaks.
Pühapäeva
esimese katse võit võistluspaarile nr.7 Latvala – Anttila, kes tegelikult
startisid pühapäevastele katsetele veidi pettununa, sest soomlased oleks
sarnaselt Østberg – Erikseniga soovinud laupäevase eelviimase katse
tühistamist, millega nad kaotasid erinevate ilmaolude tõttu vähem, kui kahe kilomeetriga
üle 10 sekundi. See oli aga laupäev ning nüüd olid soomlased taas missioonil ja
seda mitte Tänak – Järveoja püüdmiseks vaid Toyotale kaksikvõidu kindlustamise
osas. Ometigi võtsid soomlased eestlastelt katsega tagasi 9,3 sekundit ning
nüüd oli kahe Toyota võistluspaari vahe 12,6 sekundit. Tänak – Järveoja nii
suure kaotuse põhjuseks see, et nende Yaris WRC-le kadus katsel hetkeks
mootorist jõud, kuid õnneks tuli see siiski tagasi.
Latvala
katsevõit suurendas tema edu oluliselt Paddoni ees, kes enne pühapäevaseid
katseid oli soomlasest maas vaid 4,4 sekundiga, kuid nüüd kaotas Kiiwi juurde
koguni 13,9 sekundit ning üldvahe oli Toyota ja Hyundai sõitja vahel 18,3
sekundit.
SS20 Sapphire I 19.27 km
Järgnevana
sõideti pühapäeva kõige pikem katse, millel pikkust veidi alla 20 km. Kui
avakatse oli kohati libe, siis sellel leidus kohati kohti, kus oli väga-väga
libe. Katse võit Paddon – Marshallile, kes ei lasknud enda ees oleval Toyota
duol veel rahulikult hingata ning hingas neile taas kuklasse. Katse teine aeg
Latvala – Anttilale, kes jäid Hyundai paarist maha 0,7 sekundiga. Tänak –
Järveojale ralli 20 kiiruskatse naeratust näole ei toonud, sest ühe vasakkurvi
järgselt, kus juba varem olid ka spinni teinud Craig Breen – Scott Martin
(Citroen C3 WRC), libisesid nad teelt korraks kõrvale ning kahjuks ei saanud
eestlased kinni kiilunud tagurpidi käigu tõttu kohe liikvele ning sinna kulus
ligi 20 sekundit.
Katse lõppu
jõudsid eestlased üheksanda resultaadi ning 17,6 sekundilise kaotusega
meeskonnakaaslastele, mis tähendas, et rallil vahetus liider. Uuteks liidriteks
tõusnud Latvala – Anttila edestasid nüüd Tänak – Järveoja 5 sekundiga.
SS21 Wedding Bells 18 I 7.16 km
Enne
hoolduspausi sõideti Austraalia ralli klassik Wedding Bells ning selle võidu
võtsid Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kellele see oli ralli
kolmandaks katsevõiduks. Toyota eest viimast rallit sõitnud soomlastel oli
pühapäeval rajal ainult üks ülesanne ning see oli hoida enda seljataga
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), et veel säiliks Tänak –
Järveoja MM-tiitli võimalus. Katse teine aeg Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoulile (Hyundai i20 Coupe WRC), kes püüdsid kõigest väest neile sobivamates
tingimustes mööduda Elfyn Evans – Daniel Barrittist (Ford Fiesta WRC), et siis
omakorda hakata avaldama survet Ogier – Ingrassiale.
Kui eelmisel
katse järgselt oli Latvala ja Tänaku vahe 5 sekundit, siis meeskonnakaaslased
näitasid päeva lühimal katsel identset aega ning seega läksid nad
hoolduspausile 5 sekundilise vahega.
„Sõita oli
keeruline, sest täiesti juhuslikud kohad olid libedad. Õnneks jäi auto terveks.
Peamine eesmärk on endiselt Paddonist ette jääda, seega pole minu ja Latvala
omavaheline jõudude vahekord praegu oluline. Tänane hommik on olnud senise
ralli raskeim,“ sõnas Tänak enne hoolduspausi antud intervjuus.
SS22 Coramba II 15.55 km
Võistlus
jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ning kui hommikul olid
teed vihmamärjad, siis nüüd oli hakanud vihma juurde sadama ning rasked olud nõudsid
kohe ka ohvri.
Neuville - Gilsoul auto peale katkestamist |
Katsel sõitsid kaks korda järjest välja Neuville – Gilsoul, kes
sõitsid oma Hyundail tagumise vasaku ratta alt ära ning pidid katseäärde
keerama ning sellega oli ka belglaste veel õrnalt elus püsinud tiitliheitlus lõplikult läbi.
Loomulikult
sõitis peale seda katse läbi nagu oma „vanaema“ Sebastien Ogier, kes kaotas
katsel küll palju sekundeid, kuid prantslasel polnud enam kuskile kiiret, sest nüüd
oli vaid vaja mõlemad järelejäänud katsed lõpetada.
Kahju oli enne
teise ringi katseid vaadata M-Sport meeskonna juhti Malcolm Wilsonit, kui Ogier
– Ingrassia viimast korda M-Sport telgi alt välja keerasid ning katsetele
suundusid. Selline see elu kord juba on, kuid kogenud prantslased tõid nende
kahe aasta jooksul, mis nad meeskonnas olid Wilsonile näole palju naeratusi
ning loomulikult aitasid nii Seb, kui ka Ott 2017.aastal täita Wilsoni ammuse
unistuse võita erameeskonnana tootjate tiitel.
Austraalia
ralli juurde tagasi tulles, siis SS22 kolmikvõit Toyotadele järjestuses
Latvala, Lappi ja Tänak. Kolme võistluspaari vahe oli 1,3 sekundit. Latvala
juhtis nüüd kaks katset enne ralli lõppu Tänaku ees 6,3 sekundiga.
SS23 Sapphire II 19.27 km
Ralli
eelviimane katse keeras pea peale kogu seisu, sest sellelt katselt tulid
puhaste „paberitega“ läbi vaid Ogier – Ingrassia. Katsel käisid rajaäärt
külastamas Craig Breen, Teemu Suninen, Elfyn Evans jne..
Martin Otti juhendamas |
Kahjuks tulid ka
katselt kurvad kaardid läbi WRC All Live, kus ühel hetkel öeldi, et katsel
seisavad Ott Tänak – Martin Järveoja ning hetk hiljem oligi näha, kuidas Martin
autost väljas Otti juhendas, et kuhu poole autot keerata. Tänak – Järveojal
läks üks kurv pikaks, mille järel sõideti vastu puud ning seejärel kadusid
Yaris WRC-l käigud. Ott proovis käiku sisse saada, kuid kahjuks tulutult. Kuna
eelmisel katsel olid katkestanud Neuville – Gilsoul ja nüüd Tänak – Järveoja,
tähendas see seda, et juba enne viimast katset said tähistada kuuendat
järjestikust MM-tiitlit Ogier – Ingrassia.
Ralli
eelviimase katse võit Latvalale, kes hoidis nüüd enne viimast katset teiseks
tõusnud Paddoni ees 32,1 sekundilist edu. Kolmas oli nüüd Østberg, kelle autol
tuli katsel peale tugevat rajalt väljasõitu ära parem tagumine uksepaneel ning
norraka autos oli katse finišis palju muda ja vett.
SS24 Wedding Bells 18 II (Power Stage) 7.16
km
Kuigi Ogier –
Ingrassia said viimasele katsele startida juba pingevabalt, siis võtsid
prantslased seest siiski maksimumi ning lõpetasid oma viimase katse Fordiga
katsevõiduga, mille eest teenisid veel lisa 5 punkti. Ralli võidu võtsid
rohkem, kui pooleteise aastase vaheaja järel Latvala – Anttila, kes selle
tulemusega kindlustasid Toyotale 2018 aasta tootjate tiitli. Latvala jätkas
ühtlasi jada, mida ta ise alustas aastal 2008 ning, mida Soome rallisõitjad
alustasid aastal 1996 ehk, et soomlased on võitnud vähemalt ühe ralli alates 96
aastast ning Latvala alates 2008.
Ott Tänaku
ja Martin Järveoja hooaeg sai küll kehva lõpu, kuid eestlased olid teist aastat
järjest meeskonnas, kes võitis tootjate meistritiitli.
Tänak –
Järveoja hooaja saldoks jäi 4 võitu, 2 poodiumikohta ja 70 katsevõitu 250.
Vinge mehed ja suur kummardus teile kõikide Eesti rallifännide poolt, selle
meeldejääva hooaja eest.
Kui Tänak –
Järveojale oli möödunud aastal Austraalia ralli hüvastijätt M-Sport
meeskonnaga, siis sel korral oli lisaks Ogier – Ingrassiale lahkujaid veel ja
nendeks olid Lappi – Ferm, kellele see oli viimane sõit Toyotaga. Soomlastest
saavad 2019. hooajal Ogier – Ingrassia meeskonnakaaslased Citroeni meeskonnas.
Austraalia
ralli teine koht Hayden Paddon – Sebastian Marhsallile, kes jäid lõpuks
võitjatest 32,5 sekundi kaugusele. Paddonile
oli see Austraalias neljas aasta järjest koha võrra kõrgemal lõpetada.
Ralli kolmas
koht nö. otse kodust diivanilt ilma testimata tulnud meestele ehk siis Østberg
– Eriksenile. Norrakad kaotasid võitjatele 52,2 sekundiga.
MM-hooaja 2018 lõppjärjestus:
Tänud minu
poolt ka kõikidele Rallihullu sõidupäeviku lugejatele, kes selle väga-väga põneva
WRC hooaja jooksul ralliuudiseid just minu lehelt lugemas käisid.
Kohtumisena
hooajal 2019!
Foto:
M-Sport
No comments:
Post a Comment