Eesti autoralli meistrivõistluste avaetapi Aluksne
ralli võitsid Oliver Solberg - Aaron Johnston
Solberg- Johnston võtsin Aluksnes kindla võidu! |
Eesti
autoralli meistrivõistluste avaetapp, Aluksne ralli jätkus laupäeval kaheksa
kiiruskatsega.
Reedese
võistluspäeva järel juhtisid rallit Valerii Gorban – Sergei Larens (Mini Cooper
WRC), kelle edu Oliver Solberg - Aaron Johnston (VW Polo R5) ees oli 4,8 ja
parimate eestlastena avapäeva neljanda kohaga lõpetanud Egon Kaur – Silver Simm
(Ford Fiesta Proto) ees 17,1 sekundit.
Laupäevast
võistluspäeva alustasid kõige paremini Gorban – Larens, kes suurendasid oma
üldedu 6,3 sekundi peale. Päeva teise katse parimat aega näitasid Kaur – Simm,
kes jäid kolmandal kohal jätkanud Poola konkurentidest Lukasz Habaj – Daniel
Dymurskist (Škoda Fabia R5) maha nelja sekundiga. Kui päeva kahe esimese katsega pidi Solberg
juunior ja tema uus kaardilugeja Johnston tänu paarile sõiduveale aega tagasi
andma, siis enne hoolduspausi sõidetud kahel katsel näitasid just Polo R5
sõitnud mehed parimat minekut ning tõusid ka uuteks ralli liidriteks.
Lõunasele
hoolduspausile saabuti Gorban – Larensi ees 2,6 sekundilise eduga.
Kuigi
Gorban – Larens ründasid kohe peale hoolduspausi ja vähendasid üldvahe alla
sekundi, siis kolmel järelejäänud katsel Solberg – Johnston enam tagasi ei
vaadanud ning võtsid oma ühise karjääri esimese ralli absoluutvõidu. Kümne
katse kokkuvõttes edestasid Aluksne ralli 2019 võitjad möödunud aastaseid
võitjaid Gorban – Larensit 16 sekundiga. Kui Solbergile kuulus avaralli kokkuvõttes
lisaks üldvõidule esikoht EMV2 ehk R5 ja N4 autode klassis, siis Gorban oli
parim EMV1 klassi ehk neljaveoliste autode absoluutarvestuses (va.R5 ja N4). Avaetapi
eestlaste parima resultaadi eest hoolitsesid Egon Kaur – Silver Simm, kes jäid
esimesena poodiumilt välja. Eestlased kaotasid ralli võitjatele 54 sekundiga.
„Sõit
läks tõusvas joones, kuigi lõpu katsetel me enam R5 tehnikale vastu ei saanud
ja teise ringi katsed olid meile üldse raskemad. Kuna testimise aega jäi enne rallit
väheks, siis väga rahule reedeste pimedas sõidetud katsetega ma ei jäänud. Ega
me midagi tagasi ei hoidnud ja üritasime enda ette jäänud poolakaid sõiduga
püüda, kuid nad tegid ka head ja stabiilset sõitu. Võrreldes eelmise aasta algusega
on hea algus hooajale tehtud ning selle pealt on hea edasi minna“ võttis parima
eestlasena hooaja avaralli lõpetanud Kaur ralli kokku.
Virves - Pruul tulid, nägid ja võitsid! |
EMV3
ehk kaheveoliste kuni 1600ccm (R2,R1,A6) klassis ning Estonian Junior Challenge
sarjas võtsid esimesed maksimumpunktid suurepärast sõitu teinud Robert Virves –
Sander Pruul, kellele see oli esimeseks stardiks Ford Fiesta R2T autol. Klassi
teine koht Kaspar Kasari – Jan Nõlvakule (Ford Fiesta R2T), kes kaotasid
meeskonnakaaslastele minuti ja 31,2 sekundiga.
Laupäeva
mõlemas arvestuses liidrina alustanud Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta
R2T) käisid seitsmendal katsel esikohalt üle katuse. Kuigi mehed said võistlust jätkata, siis tänu
suurele ajakaotusele lõpetati võistlus oma arvestuste seitsmendal kohal.
Laupäeval kaotasid aega ka Ken Torn - Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T), kes
kuuendal katsel rehvi lõhkusid ning ralli mõlema eelpool mainitud arvestuste
neljandal kohal lõpetasid.
EMV4
ehk rahvusliku rühma E12 neljaveoliste autode arvestuses jätsid hooaja avaralli
klassivõidu koju lätlased Edijs
Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX). Parimate eestlastena said kassi
kolmanda resultaadi kirja Henri Franke – Arvo Liiman (Subaru Impreza), kes
kaotasid lõunanaabritele 3 minuti ja 30 sekundiga.
EMV5
klassis ehk rahvusliku rühma E9 kaheveoliste autode kuni 1600ccm mootoriga
autode arvestuses teenisid hooaja avaralli maksimumpunktid Timmu Kõrge – Erik
Vaasa (VAZ 2105).
Klassi
teine koht Tauri Pihlas – Ahto Pihlasele (Toyota Starlet), kes jäid
kaasmaalastest maha jäid lõpuks
võitjatest maha 28,7 sekundiga. Klassi kolmas koht möödunud aastastele
meistritele Klim Baikov - Andrey
Kleshchev (VAZ 2105), kes kaotasid Kõrge – Vaasale minuti ja 24,3 sekundiga.
Kaheveoliste
klassis EMV6, kus võisteldakse esiveoliste autodega, mille mootorimaht on
vahemikus 1600-2000ccm, võitsid Aluksne ralli Karel Tölp – Jaanus Hõbemägi
(Honda Civic Type-R). Kaksikvõidu tagasid eestlastele viimasel katsel esikohalt
vea teinud ja koha kaotanud Kristo Subi - Arro Vahtra (Honda Civic Type-R).
Kaasmaalaste vahele jäi lõpuks minut ja 50,2 sekundit.
Kui
eelnevalt nimetatud klassides kuulus nii mõneski eestlastele kaksikvõit, siis tagaveoliste
autode rahvuslikus rühmas E11, kus võisteldakse autodega, mille mootori maht on
üle 2000ccm, kuulus eestlastele kolmikvõit. Hooaja avaralli parimad olid Marko
Ringenberg – Allar Heina (BMW M3), kelle edu Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW
M3) ees oli minut ja 29,3 sekundit.
Klassi
kolmandad olid Lembit Soe – Kalle Ahu, kes jäid Ringenberg – Heinast maha ligi
kolme minutiga.
Aluksne
ralli tulemused leiab Läti meistrivõistluste kodulehelt: http://www.autorally.lv
Eesti
autoralli meistrivõistlused jätkuvad 9.veebruaril, kui Lätis sõidetakse Sarma
talveralli.
Fotod: Ray Põder
No comments:
Post a Comment