Monte-Carlo rallit juhivad reedese
võistluspäeva järel Ogier – Ingrassia. Tänak – Järveoja kukkusid võiduheitlusest tänu purunenud veljele
Ogier - Ingrassia dikteerivad Montes tempot ka tänavu |
Monte-Carlo
ralli 2019 pidi reede hommikul jätkuma kuue kiiruskatsega. Võistluspäeva
alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Toyota Gazoo
Racing meeskonna sõitjate edu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) ees oli 9,1 ja Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 14,3 sekundit.
Reedene
stardijärjestus oli: 1. Suninen 2. Ogier 3. Neuville 4. Tänak 5. Latvala 6.
Lappi 7. Mikkelsen 8. Evans 9. Loeb 10. Meeke 11. Tidemand
SS3 Valdrôme - Sigottier 1 - 20.04 km
MM-hooaja
2019 teist võistluspäeva pidi alustama 20,04 km pikkune Valdrôme - Sigottier 1
kiiruskatse, kuid kuna katse viimase kolme kilomeetri peal ei allunud
„rallifännid“ rajaturvajate
korraldustele liikuda mõned meetrid tahapoole, siis olid sunnitud FIA
turvalisuse eest vastutavad kohtunikud päeva avakatse tühistama. See aga lõi segi
peaaegu, et kõikide WRC võistluspaaride rehvistrateegia, sest arvestades seda
lumist ja jäist katset, olid enamuses rajale läinud nelja naastrehviga. Kui
kõik M-Sport ja Toyota võistluspaarid valisid reedese avaringi katseteks 4
naastu ja kaks supersofti, siis Citroeni sõitjad 4 naastu ja kaks softi.
Sootuks erineva otsuse tegid Hyundai võistlejad. Mikkelsen valis 3 naastu ja 3
softi, Neuville 3 naastu, 1 super soft ja 2 softi ning vanameister Loeb 2
naastu, 2 super softi ja 2 softi.
SS4 Roussieux - Laborel 1 - 24.05 km
Päev sai
lõpuks alguse reedese pikima katse esimese läbimisega. 24,05 km pikkuse katse
võitsid Sebastien Loeb – Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC). Kuivades
tingimustes sõidetud katseks ideaalset rehvivalikut omanud Loeb – Elenale oli
see nende esimeseks katsevõiduks Hyundai meeskonna eest. Karjääri jooksul olid
rallimaailma legendid nüüd võitnud 917 katset.
Loeb edestas
katsel teise aja välja sõitnud Neuville 0,5 sekundiga ning kolmanda aja välja
sõitnud Ogieri 11,1 sekundiga. Tänak kaotas tänu sellele, et rehvitaktika oli
tehtus SS3 peale 19,7 sekundit.
Kokkuvõttes
tõusis liidriks Neuville, kes edestas nüüd teiseks kukkunud Tänakut 4,9 ja
Ogieri 5,4 sekundiga. Kaheksandalt kohalt neljandaks tõusnud Loeb, kaotas
belglasele 40,4 sekundiga.
SS5 Curbans - Piégut 1 - 18.47 km
Enne
hoolduspausi sõideti päeva lühim katse ning sellel näitas parimat minekut
Ogier, kes vähendas Neuvillega vahet 2 sekundi võrra. See tähendas, et hooaeg
oli alanud nii, et peale nelja sõidetud katset oli katsevõit ette näidata juba
neljal võistluspaaril. Üldarvestuses oli beglase ja prantslase vahe nüüd 3,4
sekundit. Tänak kurtis katse lõpus, et ta rikkus oma auto rehvid kahjuks
eelmisel katsel ära ja kuna oli jäine katse, siis ega seal muud parata
polnudki. Stopper näitas eestlastele katselõpus 14 sekundilist kaotust Ogier –
Ingrassiale. Üldarvestuses pidid Tänak – Järveoja loovutama veel ühe
positsiooni ning said lõunapausile 16,9 sekundilises kaotuses.
Kui eelmise
katse oli võitnud Loeb, siis nüüd kurtis prantslane, et eessõitnud autod olid
teele toonud kurvide lõikamisega palju kruusa ning tema peamine eesmärk oli
katse lõppu jõuda. Katselt Loebile kuues aeg, 12,2 sekundit kaotust
kaasmaalasele. Üldarvestuses jätkas Hyundai meeskonna uusim liige neljandal
kohal.
Peale
avaringi katseid oli hoolduspargi kõige kurjem mees Toyota boss Tommi Mäkinen:
neljakordne MM-võitja kritiseeris FIA kohtunike otsust ära jätta SS3, sest
sellega lendas vastu taevast kogu Toyota rehvistrateegia. Mäkinen ütles, et
kohtunikud oleks pidanud siis ka ülejäänud esimese ringi katsed tühistama ning,
et ta hakkab nüüd protestima FIA vastu ja mitte enam koosolekutel käima.
SS6 Valdrôme - Sigottier 2 - 20.04 km
Võistlus
jätkus peale hoolduspausi hommikul ära jäänud katsega. Kõik meeskonnad olid
teiseks ringiks teinud ka rehvivalikus muudatusi, mis oli kirjud, kui
vikerkaar.
Citroeni
sõitjad valisid teiseks ringiks 3 naastu, 2 sofi ja 1 super softi. Tänak ja
meeskonnakaaslane Meek valisid 3 naastu ja 3 softi, Latvala 4 naastu ja 2
softi, Sunineni, Evansi ja Loebi valik oli 4 softi ja 2 naastu ning
Tidemand,Neuville ja Mikkelsen valisid eesootavateks katseteks 4 naastu ja 2
softi.
Katsevõit
läks jagamisele endiste meeskonnakaaslaste Ogier – Ingrassia ja Jari-Matti
Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) vahel. Ralli kuues katse pakkus
sõitjatele esimese tõelise Monte „elamuse“, sest Kris Meeke sõnul oli sellel
kõike, mis Monte pakkuda saab – lund, jääd, kuiva asfalti, muru jne… Katset
liidrina alustanud Neuville eksis kohe avakurvis ning otsustas kurvi
kõrvalteele pikaks lasta. Kui esimeses splitis oli belglane Ogierist maas 19,5
sekundit, siis katse lõpuks oli ta sellest kaotusest tagasi sõitnud 17,5
sekundit. Neuville oli katse lõpus pettunud, sest tegi rehvivaliku just seda
katset silmas pidades ning lootis võita ligi 20 sekundit, kuid sai tänu oma
sõiduveale vaid 2. Ott Tänak – Martin Järveojale katse kuues aeg. Katse
võtjatele kaotasid nad 13,3 sekundiga. Tänak ütles katselõpus, et viga polnud
midagi, lihtsalt katsel olid nii vahelduvad tingimused.
Lappi Citroen C3 WRC auto vasak esimene ratas SS6 finišis |
Katsel oli probleeme Esapekka Lappil – Janne Fermil, kes vigastasid oma Citroen C3 WRC vasakut esimest rehvi ja vedrustust. Sama probleemiga jäid katsel seisma ka Pontus Tidemand - Ola Fløene, kes Fiesta WRC probleemidest oma jõul jagu ei saanudki ning olid sunnitud reedese võistluspäeva katkestama.
Liidrina
jätkas Neuville, kelle edu Ogieri ees oli nüüd 1,4 ja Tänaku ees 28,2 sekundit.
SS7 Roussieux - Laborel 2 - 24.05 km
Järgmisena
ootas ees hommikuse ringi esimesena sõidetud katse ja selle võidu võtsid
sarnaselt hommikule Loeb – Elena. Üheksakordne meister sõnas katse lõpus, et ta
teadis, et tal on selleks katseks suurepärane rehvivalik ning seda tõestas ka ta
katseaeg. Seitsmenda katse teine aeg Elfyn Evans – Scott Martinile (Ford Fiesta
WRC), kes jäid Loeb – Elenast 4,4 sekundi kaugusele.
Katse
kolmandad olid Ogier – Ingrssia, kes küll jäid legendidest katsel maha 9,3
sekundiga, kuid sellest piisas, et ise uuteks ralli liidriteks tõusta. Teiseks
kukkunud Neuville – Gilsoul jäid nüüd viimase viie aasta Monte parimatest
meestest maha 14 sekundiga.
Loeb – Elena
tõusid üldarvestuses neli kohta ning jätkasid nüüd kolmandal kohal, jäädes
Ogier – Ingrassiast minuti ja 15,5 sekundi kaugusele.
Tänak - Järveoja seitsmendal kiiruskatsel |
Kahjuks ei
pakkunud võistluse seitsmes katse palju põhjust rõõmustamiseks Toyota
meeskonnale.
Katse
seitsmendal kilomeetril olid sunnitud katkise vasaku esimese rehviga oma Yaris
WRC teeäärde parkima Tänak – Järveoja. Eestlased said küll rehvi vahetatud,
kuid katsel anti ära ligi kaks ja pool minutit ning üldarvestuses kukuti seitsmendaks.
Ka eestlaste
meeskonnakaaslaseid Kris Meeke – Sebastian Marshalli autot tabas sama probleem
ning nemad kukkusid kaheksandaks.
Meeke sõnas
katse lõpus, et meeskond peaks veljed tugevama vastu vahetama, sest see on tal
juba kolmas velg, mis kahe päeva jooksul purunenud. Mäletatavasti mainis
möödunud aastase Kataloonia ralli ajal sama teemat ka Tänak, kuid tundub, et
meeskonnal on endiselt selles osas töö tegemata ning see nüüd maksis kahjuks
väga valusalt kätte ka meie meestelele.
Tommi Mäkinen sõnas küsimuse peale, et mis toimub velgedega, et Saksamaa rallil nad kasutavad tugevamaid velgi, kuid Montes mitte.
Tommi Mäkinen sõnas küsimuse peale, et mis toimub velgedega, et Saksamaa rallil nad kasutavad tugevamaid velgi, kuid Montes mitte.
SS8 Curbans - Piégut 2 - 18.47 km
Reedese
võistluspäeva viimase katsena läbiti teist korda 18,47 km pikkune Curbans –
Piégut.
Katsevõidu
võtsid Neuville – Gilsoul, kes võtsid Ogier – Ingrassialt tagasi koguni 12
sekundit.
Katse teise
aja said kirja Tänak – Järveoja, kes kaotasid belglastele 7,2 sekundiga.
Üldarvestuses
vahetasid reedese viimase katse järel positsioone Mikkelsen / Jæger ja Latvala –
Anttila, kes mõlemad möödusid Loeb – Elenast. Kolmandaks tõusnud Mikkelseni ja
viiendaks kukkunud Loebi lahutab enne laupäevaseid katseid 8,2 sekundit.
Tänak –
Järveoja lõpetasid pettumust valmistanud päeva seitsmendal kohal. 2017.aasta
meeskonnakaaslastest jäädakse kahe minuti ja 34,9 sekundi kaugusele.
„Montes pole
peamine kiirus vaid stabiilsus. Täna ei olnud meie päev, kuid me võitleme edasi
ja teeme kõik, mis meie võimuses,“ võttis Tänak viimase katse finišis päeva
kokku.
Monte-Carlo 2019 ralli järjestus peale SS8
1.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC 01:37:17,3
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:02.0
3.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +1:17.7
4.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +1:25.1
5.Loeb /
Elena Hyundai i20 WRC +1:25.9
6.Evans /
Martin Ford Fiesta WRC +1:47.5
7.Tänak /
Järveoja Toyota Yaris WRC +2:34.9
8.Meeke /
Marshall Toyota Yaris WRC +5:33.0
9.Greensmith
/ Edmondson Ford Fiesta R5 +7:00.1
10.Bonato / Boulloud
Citroën C3 R5 +7:06.7
Monte-Carlo laupäeva 26.jaanuari katsed
Laupäeva
katsed on samad, mis möödunud aastal, kuid neid on üks vähem ja seda põhjusel,
et kilometraaži per ralli on see aasta FIA poolt vähendatud. Möödunud aastal
otsustati ralli võitja just nendel katsetel.
SS9
Agnières-en-Dévoluy - Corps 1 29.82 km 09:48
SS10
St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 1 16.87 km 11:06
SS11
Agnières-en-Dévoluy - Corps 2 29.82 km 13:47
SS12
St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 2 16.87 km 15:08
Päeva
katsete kilometraaž 93.38 km
Foto: Citoen
Racing, WRC All Live
No comments:
Post a Comment