Saaremaa ralli võitsid tänavused
absoluutmeistrid Georg Gross – Raigo Mõlder
- · WRC autol sõitnud Gross – Mõlder võitsid kõik 13 kiiruskatset
- · Neljaveolise autoga debüüdi teinud Poom – Järveoja absoluutarvestuse teised
- · Selgusid kõikide klasside tänavused Eesti autoralli meistrid
- · 52.Saaremaa rallile startinud 156 võistluspaarist finišeeris 93
Eesti
autoralli meistrivõistluste viimane etapp, Saaremaa ralli, jätkus laupäeval
kümne kiiruskatsega, mille hulgas läbiti kahel korral ka Saaremaa klassikud
Kaugatoma ja Undva.
Hooaja
viimast võistluspäeva alustasid liidrina Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford
Fiesta WRC), kelle edu Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R5 MK2) ees oli
31,4 ja Raul Jeets – Andrus Toom (Škoda Fabia R5 Evo) ees 32,9 sekundit.
Juba reedel
konkurentidega vahe sisse teinud ja kolm kiiruskatset võitnud Gross – Mõlder
jätkasid ka laupäeval samas tempos ning lisasid enda kontole veel kümme katsevõitu,
mis tähendas, et nad võitsid kõik järjekorras 52.Saaremaa ralli katsed. Finišis
oli tänavuste EMV1 ehk absoluutarvestuse meistrite edu lähimate jälitajate ees
2:42,7.
„Tegelikult
mulle ei meeldi libedaga üldse sõita, aga üllatavalt mugav oli ning tiim oli
auto nii hästi ette seadistanud. Ott (Tänak) jagas ka veel enne rallit
näpunäiteid, et kuidas peaks sõitma nendes tingimustes ning mulle tundub, et ma
sain sellest barjäärist üle ja oli väga hea sõita. Oli kihvt hooaeg ja ma ei
lootnudki enam enne Saaremaad tiitlit, aga kuna Oliver Solberg ikka ei tulnud,
siis tekkisid võimalused ja võtsime selleks vajaliku võidu“ võttis Georg Gross
ralli finišis Saaremaa ralli ja hooaja kokku.
Kui võitjad
läksid laupäeval lõplikult oma teed, siis põnev heitlus Saaremaa ralli
ülejäänud poodiumikohtadele jätkus kogu päeva jooksul. Päeva teiselt
positsioonilt alustanud Torn – Pannas tegid võistluse viiendal katsel sõiduvea,
mille järel saarlaste Ford Fiesta R5 vasak tagumine külg niivõrd palju
kahjustada sai, et koduralli tuli katkestada. Sealt edasi käis sekund-sekundis
heitlus võistluspaari Jeets – Toom ja Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta
R5) vahel, millest lõpuks väljusid parimatena esimest võistlust neljaveolise
autoga sõitnud Poom – Järveoja.
„Ilmselgelt
ma ei oodanud kohe esimeselt rallilt neljaveolise autoga sellist tulemust, aga
eks siin teistel oli ka ebaõnne, kuid tegime ka ise head sõitu ja täpselt selle
tempoga, mis vaja. Ralli alguses arvasin, et kui oleme ralli lõpuks TOP5 oleks
väga rahul, aga kohe esimesest katsest alustasime enda klassi võiduajaga ja nii
need ootused veidi kasvasid. Ralli lõpuks sain juba aru, mis see auto
konkreetsetes olukordades teeb. Eks õppimist oli ja on ka edasi selle autoga,
kuid siit on hea edasi minna,“ võttis õnnelik Roland Poom Saaremaa ralli kokku.
Pärast
aastast pausi lõpetasid taas Saaremaa ralli poodiumi viimasel astmel Raul Jeets
– Andrus Toom, kes olid sel korral võistlemas tuliuue Škoda Fabia R5 Evo
autoga. Kogenud mehed pidid heitluses teisele kohale lõpuks tunnistama noorte
konkurentide 6,9 sekundilist paremust.
„Ma arvan,
et meie teine koht jäi täna Undva esimesele läbimisele, kus sõiduvea tegime.
Ilma selleta oleks meil olnud kuni
lõpuni sekund-sekundis sõit. Ega me ei oodanud, et me selle uue autoga hakkame
kohe oma klassi esikohale sõitma, aga see oli endale ka positiivne üllatus. Oli
tükk tegu, et siin puhtalt sõita, sest testi sai enne rallit vähe teha ja
rumalaid vigu tuli sisse. Roland tegi korraliku soorituse ja igati vääris seda
kohta meie ees. Kõigest hoolimata olen ma tulemuse üle õnnelik,“ sõnas Raul
Jeets ralli lõpupoodiumi eel.
EMV 2 klassi
(4WD - N4,R5) Saaremaa ralli esikolmiku moodustasid Poom – Järveoja, Jeets –
Toom ja Priit Koik – Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta R5), kes kaotasid klassivõitjatele
40,3 sekundiga. EMV2 klassi tänavuse meistritiitli võitsid Oliver Solberg -
Aaron Jonston (VW Polo R5).
Saaremaa
ralli EMV3 (2WD - R2,R1,A6) klassi parimad olid Robert Virves – Sander Pruul
(Ford Fiesta R2T), kes selle tulemusega tõusid ka klassi tänavusteks
meistriteks. Eestlaste edu 13 kiiruskatse järgselt oli Lauri Joona – Markus
Määttänen (Ford Fiesta R2T) ees 24 sekundit ja Estonian Junior Challenge
arvestuses esikoha võtnud Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Ford Fiesta R2T) ees
2:49,9.
Estonian
Junior Challenge üldvõidu olid juba enne Saaremaad kindlustanud Torn – Pannas.
EMV4 (4WD -
E12) klassivõidu võtsid Saaremaal tänavused meistrid Edijs Bergmanis - Edgars
Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Viimase katsega tõusid neljaveoliste autode
rahvusliku klassi teiseks Aiko Aigro -
Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:03,4 ja kolmandaks kukkusid Krišjānis
Zintis Putniņš - Mārtiņš Puriņš (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:10,4.
EMV 5 (2WD -
E9) klassi Saaremaa ralli parimad olid Kristen Kelement - Timo Kasesalu
(Citroen C2). Kaksikvõidu kindlustasid eestlastele Kermo Laus – Alain Sivous
(Nissan Sunny) +2:51,1 ja kolmandad olid soomlased Teemu Kiiski - Sami
Jokioinen (Ford Fiesta) +3:11,6.
Klassi
meistritiitli olid juba enne võistlust kindlustanud, Saaremaal neljandana
lõpetanud Klim Baikov - Andrey Kleshchev
(VAZ 2105).
EMV6 (2WD -
R3,A7,N3,E10) arvestuse hooaja viimase klassivõidu võtsid tänavused meistrid
Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Eestlastest jäid 31,4 sekundi
kaugusele põhjanaabrid Timo Tukiainen - Mikko Pohjanharju (VW Golf IV Kit Car.
Klassi kolmas koht David Sultanjants - Siim Ojale (Citroen DS3 R3T) +2:42,8.
Kõige
põnevam seis enne Saaremaa rallit oli klassis EMV7 (2WD - E11 RWD), kus
meistritiitli eest veel heitlemas kolm võistluspaari. Saaremaa ralli
klassivõidu ja tänavuse meistritiitli võitsid Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Nende edu Jarno Kinnunen
– Marko Sallinen (BMW M3) oli +2:08,5 ja viimase etapi eel EMV7 klassi juhtinud
Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3) ees +2:11,3.
EMV8 (2WD -
E13) ehk veoautode arvestuse Saaremaa ralli parimad olid Raik-Karl Aarma -Alo
Vahtmäe (GAZ 51A). Nende edu teisena lõpetanud Meelis Hirsnik - Kaido Oru (GAZ
52) ees oli 53,7 sekundit ja Kaido Vilu
- Ants Uustalu (GAZ 51) ees +2:16,9.
Veoautode
klassi tänavuse meistritiitli olid enne Saaremaa rallit juba kindlustanud Taavi
Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A), kes olid Saaremaal stardis hoopis EMV7
klassi reeglitele vastava BMW M3-ga.
Meeskondlikus
arvestuses tuli 2019.aasta meistriks OT Racing.
Kohtumiseni
Eesti autoralli meistrivõistluste hooajal 2020!
Foto: Ray Põder
No comments:
Post a Comment