Autoralli MM-hooaeg jätkub Walesi teedel,
mis on näinud nii meistreid, kui draamat
Wales Rally GB üks põnevamaid duelle saab olema Tänak vs Ogier |
Enne Walesi
rallit kinnitas rahvusvaheline autospordi liit FIA ära ka 2020. hooaja
MM-kalendri, kus võrreldes tänavusega kolm muudatust. MM-staatuse kaotasid
Korsika, Kataloonia ja Austraalia ning sarja tagasituleku teevad Keenia,
Uus-Meremaa ja Jaapan.
Monte-Carlo
23 - 26 Jaanuar
Rootsi 13 -
16 Veebruar
Mehhiko 12 -
15 Märts
Tšiili 16 -
19 Aprill
Argentina 30
Aprill - 3 Mai
Portugal 21
- 24 Mai
Sardiinia 4
- 7 Juuni
Keenia 16 -
19 Juuli
Soome 6 - 9
August
Uus-Meremaa 3
- 6 September
Türgi 24 -
27 September
Saksamaa 15
- 18 Oktoober
Wales 29 Oktoober
- 1 November
Jaapan 19 -
22 November
Suurbritannia / Walesi ralli ajalugu
Suurbritannia
ralli sõideti esimest korda aastal 1932. Ralli on MM-kalendris püsinud alates
esimesest hooajast (1973), kuni tänaseni. Tänavu 75.korda sõidetaval rallil onläbi
aegade olnud erinevaid nimesid nagu - RAC (Royal Automobile Club) ,
Suurbritannia ja Walesi ralli. MM-rallide arvestuses hoiab Suurbritannias
sõidetav ralli koos Soomega esikohta, mõlemal maal on MM-rallit sõidetud 46
korda.
Esimest
korda sõideti Suurbritannias kiiruskatsete
formaadis ralli 1960. aastal Lõuna-Šhotimaal ja järgneval juba legendaarsetel
Kielderi metsateedel. Suurbritannias toimuv etapp oli MM-kalendris kuni 1990.
aastani viimane võistlus, kus ei lubatud kiiruskatsetega enne rallit tutvuda.
Võistlus
sõideti pikki aastaid märtsis, kuid 1959. aastal viidi see üle novembrisse ja
sellest ajast alati on see püsinud sügises.
Kuna Walesi
ralli on paljudel hooaegadel olnud hooaja viimane, siis on see tähendanud seda,
et seal on nähtud palju nii MM-tiitlite võitmisi, kui ka nende kaotuseid.
Vahest üks
dramaatilisemaid tiitliheitlusi oli 1998. aasta heitlus irooniliselt tänase
Toyota Gazoo Racing meeskonna bossi Tommi Mäkineni ja Carlos Sainzi vahel. Hispaanlase
Toyota Corolla WRC mootor lakkas töötamast paarsada meetrit enne ralli viimase
katse finišit. Avapäeval katkestanud Mäkinen andis samal ajal intervjuud ja sai
selle ajal telefonikõne, et ikkagi tema tuli MM-võitjaks.
Kuigi rallil
peaksid eelistatud seisuses olema kohalikud sõitjad nagu seda on olnud Rootsis
või Soomes, siis alates 1972. aastast saadik on britid võitnud vaid üheksal
korral. Viimatine võit pärineb neil 2017. aastast, kui oma karjääri esimese
võidu said Elfyn Evans – Daniel Barritt.
Edukaimad koduteedel sõitjad on olnud varalahkunud Richard
Burns kolme ja Colin McRae kahe võiduga. Skandinaavlastest on Walesi teedel
tublimad olnud Hannu Mikkola ja Petter Solberg, kellel mõlemal ette näidata
neli võitu. Läbi aegade kõige rohkem Walesi ralli võite on võtnud ka tänavu
stardis olev Sebastien Ogier, kes koos Julien Ingrassiaga võitnud viiel (2013-2016 ja 2018).
Eestlased Walesi MM-rallil
Just Walesis jõudis Markko Märtin 2002.aastal esimest korda MM-ralli poodiumile |
Läbi aastate
on Walesi ralli pakkunud Eesti ralli sõitjatele põhjust nii naeratamiseks, kui
ka pisarateks. 2002.aastal jõudsid just Suurbritannia teedel oma MM-karjääri
esimese poodiumikohani Markko Märtin – Michael Park (Ford Focus RS WRC), kellel
jäi esimesest võidust puudu 24,4 sekundit, mille nad loovutasid aasta hiljem
samadel teedel maailmameistriks tulnud Petter Solbergile – Phil Millsile. 2005.
aasta võistlus aga lõppes väga dramaatiliselt, kui võistluse 15 kiiruskatse
väljasõidu tõttu hukkus Märtini kaardilugeja Michael Park.
2006. aastal
tuli Urmo Aaval ja Kuldar Sikul peast heita unistused JWRC meistritiitlist.
2011. aastal
seisid samasuguse emotsiooniga silmitsi Egon Kaur ja Erik Lepikson, kes jäid
võrdsete punktidega, kuid vähemate katsevõitude tõttu ilma WRC Akadeemia
tiitlist.
Samal aastal tegi just Walesi teedel oma WRC auto debüüdi
Ott Tänak ning lõpetas selle koos Kuldar Sikuga suurepärasel kuuendal kohal.
2016. aastal heitlesid Tänak ja kaardilugeja Raigo Mõlder juba ralli võidu
nimel, kuid seekord veel jäid 10,2 sekundit puudu. Möödunud aastal juhtisid
Tänak – Järveoja 15 katse järel rallit rohke, kui 40 sekundiga, kuid järgneval
katsel pidid eestlased oma Yaris WRC tehniliste probleemide tõttu rajaäärde
parkima.
Walesi ralli 2019
Walesis on taas ralli aeg! |
Tänavusele Walesi MM-rallile on startimas 59 võistluspaari.
Kokku sõidetakse tänavusel Walesi rallil 22 kiiruskatset ja läbitakse 309,76
katsekilomeetrit.
Alates 2013. aastast on võistluskeskuses
olnud Deeside, kuid tänavu liikunud
veidi läände ja on Llandudno.
Selle aastase ralli testikatseks on
neljapäeva hommikul Gwydir, mis oli
eelmine aasta ralli punktikatse ja mis sõideti pühapäeva teise katsena, mitte
viimasena. Võistlus avakatse Liverpoolis, mille järel suundutakse ralli avakatsele,
mis sõidetakse sel aastal Oulton Parki ringrajal. Viimati oli see legendaarne
ringrada osas Suurbritannia rallist 26 aastat tagasi. Rallit alustatakse
reedel Elsi katsega, mis möödunud aastal oli pühapäeva avakatse. Kui Penmachno ,
Dyfnant ja Slate Mountain olid kasutusel ka möödunud aastal, siis Aberhirnant
sõideti selles formaadis viimati 2016.
Laupäeval
ootab sarnaselt eelmise aastaga ees pikk päev ilma hoolduseta. Seitse katset ja
151,24 katsekilomeetrit. Ees ootamas samad Walesi klassikud nagu 2018 ehk Dyfi,
Myherin ja Sweet Lamb ning päeva lõpetab uus katse Colwyn Bay, mis sõidetakse
asfaldil.
Pühapäeval
jääb veel sõita 5 katset ja 38,42 katsekilomeetrit. Päeva alustatakse Alweniga,
mida sõideti viimati 2014. Brenig on sel korral toodud möödunud aasta reedest
pühapäeva ning selle teine läbimine saab olema ka Powerstage, kõigest 6,43 km.
Kruusakatsete vahel sõidetakse asfaldil Great Orme, kus võiks öelda möödunud
aastal otsustati Walesi ralli võitja. Ogier võttis kahe läbimisega Latvalalt
10,9 sekundit. Ja seda 16 kilomeetriga. Seega palju sama, mis eelmine aasta,
kuid osaliselt muudetud katsete suundasid.
Walesi MM-ralli 2019 ajakava
NELJAPÄEV 03.10.2019
Shakedown
(Gwydir) 4.68 km 10.00
SS1 Oulton
Park 3.58 km 21:08
REEDE 04.10.2019
SS2 Elsi 1
11.65 km 09:18
SS3
Penmachno 16.19 km 09:46
SS4 Dyfnant
1 19.36 km 11:56
SS5
Aberhirnant 1 10.26 km 12:53
Service B
(Llandudno) 15:07
SS6 Elsi 2
11.65 km 16:40
SS7
Penmachno 2 16.19 km 17:08
SS8 Slate
Mountain 1.60 km 17:57
Remote
Service C (Llechwedd) 18:23
SS9 Dyfnant
2 19.36 km 20:11
SS10
Aberhirnant 2 10.26 km 21:08
Kokku:
116,52 km
LAUPÄEV 05.10.2019
SS11 Dyfi 1
25.86 km 10:06
SS12 Myherin
1 22.91 km 12:08
SS13 Sweet
Lamb Hafren 1 25.65 km 13:02
Remote
Service F (Newtown) 14:18
SS14 Myherin
2 22.91 km 16:08
SS15 Sweet
Lamb Hafren 2 25.65 km 17:02
SS16 Dyfi 2
25.86 km 18:19
SS17 Colwyn
Bay 2.40 km 21:13
Kokku:
151,24 km
PÜHAPÄEV 06.10.2019
SS18 Alwen 1
10.41 km 09:28
SS19 Brenig
1 6.43 km 10:08
SS20 Great
Orme 4.74 km 11:26
Service I
(Llandudno) 11:42
SS21 Alwen 2
10.41 km 13:10
SS22 Brenig
2 (Power Stage) 6.43 km 14:18
Kokku: 38,42
km
Hyundai Shell Mobis World Rally Team
MM-arvestuse
1.koht 314 punkti
Wales on üks
rallidest, kus Hyundai on küll olnud poodiumil, kuid pole kordagi võitnud. Kui
vaadata eelmist aastat, siis Hyundail võideti eelmise aasta rallil 23 katsest
viis katset ja keskmise kiiruse mõttes olid need ühed ralli aeglasemad. Tundub,
et Hyundaile sobivad nendele libedatel teedel pigem sellised aeglasemad katsed.
Meeskonna boss Andre Adamo on öelnud, et nagu igal eelneval rallil sel aastal
on peamine eesmärk meeskonna punktid, mida küll Türgis võeti taas rohkem, kui Toyota,
kuid sellegipoolest on vaja veel palju tööd teha, et hooaja lõpus tiitel Lõuna-Koreasse
viia. Edu Toyota ees vaid 19 punkti. Meeskond on taas teinud sõitjate osas
vangerduse ja teist korda Hyundai roolis Craig Breen. Juba on räägitud ka
Austraali ralli taktikast, mis võib tähendada seda, et kui Breen on punktitabelis
tagapool Sordost, mida ta suure tõenäosusega on, siis saab Breen kängurude maal
veel ühe võimaluse, just avapäeva stardipositsiooni tõttu.
Kui Neuville - Gilsoul Walesis ebaõnnestuvad, võivad nad MM-tiitlile lehvitama hakata |
#11 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
3.koht, 180 punkti
Walesi parim
resultaat: 2. koht (2017)
Möödunud
aastal startisid belglased reedestele katsetele esimesena, sel korral
kolmandana. Meestel on varasemast ette näidata kaheksas Walesi starti ja nad on
hetkel Tänak – Järveojast maas 30 punktiga. 2018.aastal ütles Neuville reede
esimesel ringil, et liiga libe ja ei suuda aru saada, kuidas peaks Toyotade
vastu saama, sellest hoolimata sai seaded paremaks katsete teisel ringil. Võitis
kaks katset ja lõpetas ka päeva teisena, Tänakust maas 28,8 sekundit. Laupäeva
hommikul suur tagasilöök, sest päeva teisel katsel (Sweet Lamb) ühes väga libedas
vasakkurvis saba kraavi ja jäi sinna kinni. Lõpuks saadi sealt küll
pealtvaatajate abiga välja, kuid kaotsi läks ligi minut. Üritas Poweril 5 punki,
a sai vaid 2. Kuigi mängus on veel 90 punkti, siis Neuvillel ei ole enam
eksimisruumi ning tal peab see ralli õnnestuma.
"Wales
on MM-sarja kõige vesisem ralli. Võib täie kindlusega väita, et meid ootab ees
sündmusterohke nädalavahetus. See kujuneb libedaks ralliks, kuid mina naudin
selliseid olusid. Olen Walesis mõnel korral poodiumil olnud ja üritan seda
korrata," sõnas Neuville ralli eel Delfile.
#89 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
4.koht, 94 punkti
Walesi parim
resultaat: 3. koht (2015)
Norrakad
tõusid Türgi kolmanda kohaga MM-arvestuses neljandaks ja on nö best of the rest
ehk siis parimad esikolmiku järgi.
Mikkelsenile,
kes tegi Walesis debüüdi 2006.aasta, seekord kümnes start. Mees on sõitnud oma
karjääri agusaastatel palju Briti meistrivõistluste rallisid, seega nüüd on see
kogemus vaja heaks tulemuseks vormistada, sest see on 2020. hooaega silmas pidades
oluline ralli, sest Mikkelsenil pole uueks hooajaks lepingut ja Kataloonia jääb
tal vahele. Möödunud aastal lõpetas
Walesis kuuendana ja kurtis reedel, et ei leia üldse head tunnet autos. Päeva
lõpus tegi seadistusi ümber ja läks paremaks. Laupäeval kolm katsevõitu ja kolm
TOP3 aega. Lõpuks kuues ja 1.15,9
võitjast.
#42 Craig Breen – Paul Nagle
MM-arvestuse
16.koht, 6 punkti
Walesi parim
resultaat: 4.koht (2018)
Pärast
edukat debüüti Hyundai meeskonna värvides on teist korda sel aastal Lõuna-Korea
meeskonda esindamas Breen – Nagle. Kui
Nagle eelmine aasta Walesis ei osalenud, siis Breen sõitis seal Citroeniga ning
tulemuseks Walesi ralli karjääri parim koht, milleks oli neljas.
Võitjale
kaotas lõpuks 1.10,4. Neli TOP3 katseaega
Sarnaselt
Mikkelsenile pole ka Breenil 2020 aastaks lepingut ja kui ta teeb oma nö.
kodurallil taas hea tulemuse, siis on kõik võimalik.
Toyota Gazoo Racing
MM-arvestuse 2.koht 295 punkti
Toyotal on Inglismaa
teedel võidetud ajaloo jooksul kolm MM-rallit. Viimane võit pärineb Jaapani
autotootjal aastast 1993, kui võitis Juha Kankkunen. Möödunud aastal oli Toyota võidule väga
lähedal, kui Tänak – Järveoja juhtisid peale 15 sõidetud kiiruskatset 41,9
sekundiga, kuid järgneval olid sunnitud tehnilise vea tõttu oma Yaris WRC
rajaäärde parkima ja katkestama. Möödunud aastal võideti Toyotaga 23 katsest 12
ja rallit juhtisid nii Tänak, kui ka Latvala. See annab meeskonnale kindlasti enesekindluse,
kuid Türgi rallil tekkinud probleemid teevad samas taas ettevaatlikuks.
Meeskonna
boss Tommi Mäkinen rääkis peale Türgit taas isetäituvatest rehvidest, samal
ajal ise peeglisse vaatamata jättes, et Tänak – Järveoja ei katkestanud Türgis,
mitte tänu rehvide vaid auto aju probleemile ja vajaliku detaili mitte
omamisele. Lisaks on välja tulnud, et kuigi Mäkinen on palju kiitnud Hyundai
sõitjat Dani Sordot ja öelnud, et oleks hea täiendus nende meeskonda 2020.aastaks,
siis reaalselt pole soomlane hispaanlasega ühendust võtnud ja nüüd on juba
trumbid Adamo käes, kes on öelnud, et soovib Sordot näha meeskonnas ka 2020. Kas
Mäkinen on ikka õige mees seda meeskonda juhtima, kes lihtsalt vaatab
probleemidest mööda ja ei tee õigeid otsuseid, õigel ajal?
See võib sel
aastal maksta Tänak – Järveojale ei rohkem ega vähem, kui MM-tiitli.
Tänak - Järveoja enesekindlus on 101% ja loodetavasti vastab Walesis samaga ka Toyota töökindlus |
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
1.koht, 210 punkti
Walesi parim
resultaat: 2.koht (2016)
Kui möödunud
aastal saabusid Tänak – Järveoja Walesi teadmisega, et neil on seal võimalik
võtta neljas järjestikune rallivõit ja nad olid selle poole ka teel, siis sel
aastal on juba teada, et Türgis läks tänu tehnilistele probleemidele palju olulisi
punkte kaduma ning nüüd on oluline, et kõik töötaks laitmatult. Eestlaste edu
enne Walesi on Ogier – Ingrassia ees 17 punkti. Möödunud aastal teisena avapäeval
rajale saanud meeste ralli algas kerge ehmatusega, kui testikatsel ühe parempöörde
eel pidurdusmaa maha magati ning sõideti päris suurem kiirusel otse valli. Õnneks
tegid mehaanikud auto korda ja Tänak – Järveoja olid lisaks kindlale
juhtpositsioonile enne katkestamist võitnud juba 6 katset.
Kui eelpool
mainisime, et Mikkelsen tegi oma debüüdi just Walesis, siis Ott tegi Walesis
2011. aastal just Walesis WRC autoga debüüdi. Koos Kuldar Sikuga lõpetati see
võistlus suurepärasel kuuendal kohal. Walesi teedel üheksandat korda startiva Tänaku
parim resultaat pärineb 2016.aastast, kui koos Raigo Mõlderiga võideti 22
katsest 12 ning lõpetati Ogier – Ingrassia järel teisena.
Tuletan
meelde, et Tänakul on endiselt sõlmimata leping 2020 aastaks ja Türgi ralli Toyota
järjekordne altvedamine kindlasti suurendas teiste meeskondade võimalusi eestlane
enda ridadesse saada.
„Walesi ralli on alati midagi erilist. See on ralli, mis
mulle kiirete ja voolavate teede tõttu meeldib, kuid sealsed teeolud teevad
sellest rallist raske, sest pidamine võib olla erinev igas kurvis. Igal rallil
peab autos olema enesekindel, kuid eriti just sellisel rallil. Vahe küll vähenes
eelmise ralliga, kuid meil on veel järgi kolm rallit ja me teame, et eelmine
aasta olime kõikidel järelejäänud rallidel kiired. Nüüd peame lihtsalt eelmine
aasta pooleli jäänud tee ilusti lõpuni tegema ja alustama sellega Walesis,“ sõnas
Ott enne Walesi rallit Toyota pressiteenistuse vahendusel.
#10 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
6.koht, 84 punkti
Walesi parim
resultaat: 1.koht (2011 ja 2012)
Oma MM-debüüdi
tegi kogenud soomlane 2002. aasta just Suurbritannia rallil. Tänaseks 206
MM-starti kogunud soomlasel on ees ootamas 18 kord startida Suurbritannia
MM-rallil, 18 kord!
Kui tundus,
et Soomest alates on Latvala taas saanud heasse rütmi, siis Türgis sai see
jälle väikese tagasilöögi. Sellest hoolimata peaks Latvalal olema võimalus
korrata Walesis oma eelmise aasta edu, et seal seitsmendat korda poodiumile
jõuda. Möödunud aastal juhtis ta kaks katset enne lõppu rallit, kuid endine meeskonnakaaslane
Ogier pani oma paremuse maksma kahel viimasel katsel ja lõpuks jäi Latavala prantslasest
maha 10,6 sekundiga.
#5 Kris Meeke – Sebastian Marhsall
MM-arvestuse
5.koht, 86 punkti
Walesi ralli
parim resultaat: 2 (2015)
Sarnaselt
Tänaku ja Latvalaga oli ka Meeke Türgis hädas Yaris WRCga ning head tulemust
peale Saksamaa õnnestumist ei tulnud. Nüüd on põhja-iirlast ees ootamas ralli,
mis on MM-sarjas kõige lähemal tema kodule. Just Inglismaal rallil tegi Meeke 2002.
aastal oma MM-debüüdi. Seekord 11. korda sellele rallile startival Meekel on ka
plaan heidelda ralli võidu eest. Selle plaani
kõrval peab ta aga kindlasti mõtlema Toyotat meeskonna ja Tänaku peale, sest mõlemal
on väga oluline iga punkt.
Kui Meeke
soovib ka 2020. meeskonnas jätkata, on aeg eneseuhkus maha suruda ja hakata
meeskonnamängijaks.
Citroën Total World Rally Team
MM-arvestuse
3.koht 259 punkti
Pärast
Citroeni jaoks väga edukat Türgi rallit, mis lõppes meeskonna kaksikvõiduga suundus
meeskond valmistuma Walesi ralliks ning proovima uut vedrustuse lahendust, mis
sai homologeeritud juba enne Soome rallit. Enne rallit testiti uusi stabilisaatorivardaid,
käändtelje kinnitusi, eesmist poolraami, mille külge kinnituvad õõtshoovad ja
roolilatt.
Kas meeskond
midagi ka otsustab Walesis kasutada sõltub pilootide otsusest.
Meekonna autot
aitas juba mitmes kord sel hooajal testida muidu M-Sport meeskonnaga seotud Eric
Camilli. Citroeniga on võidetud Walesi
teedel kolmel korral, kuid neist viimane võit jääb aastasse 2010.
Ogier - Ingrassia tõudisd Türgi ralliga kõrgesse mängu tagasi ning nüüd on ootamas üks nende lemmik rallisid |
#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 193 punkti
Walesi parim
resultaat: 1.koht (2013-16, 2018)
Kui enne möödunud
aasta Walesi rallit olid sealsetel teedel läbi aegade parima piloodi tiitlit
jagamas Hannu Mikkola, Petter Solberg ja Ogier, siis oma viienda võiduga möödus
prantslane neist ning on nüüd sealsete teede parim piloot.
Kui siin palju
ja kaasaarvatud mina hakkasime juba vaikselt kuuekordset MM-võitjat selle aasta
tiitliheitlusest maha kandma, siis Türgis andis Ogier kõigile vastuse, et miks
just tema on viimaste aastate parim. Kontrollitud, veatu ja kindel sõit tõi
hooaja kolmanda võidu ning enne Türgit olnud 40 punktine vahe vähenes 17 peale.
Ogier
stardib reedestele katsetele teisena ja kui ta tunneb end autos sama kindlalt
nagu Türgis, on ta taas üks suurimaid pretendente selle ralli võidule. Tuletan
meelde, et möödunud aastal teenis Citoreniga karjääri parima Walesi tulemuse Breen
ning Mads Ostberg lõpetas TOP3 viiel katsel. Möödunud aastal oli Ogieril reedel
probleeme käigukastiga ja ta oli vahepeal koguni kaheksas, jäädes päeva lõpuks
liidrist maha 38,2 sekundiga. Siiski
tuli ta laupäeval tugevalt tagasi ning võitis lõpuks rallil 5 katset, millest 3
pühapäeval, millega ta ralli enda kasuks pööras. Prantslastele on see 12
korraks Walesis startida.
„Suurbritannias
on eesmärk jätkata Türgis saadud hea emotsiooni pealt. Peame Otti survestama
nii palju kui võimalik. See ralli on meie jaoks alati edukas olnud. Kavatsen
endast kõik anda ja etapivõidu heitluses sõna sekka öelda, sest Walesis pole
esimestena startimine probleemiks,“ sõnas viiekordne Walesi ralli võitja enne
tänavust rallit.
#4 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
8.koht, 80 punkti
Walesi parim
resultaat: 3.koht (2018)
Lappi – Ferm
tegid Walesi teedel debüüdi 2016.aastal WRC2 klassis ning võitsid selle.
Möödunud aastal teenisid nad Walesi teedel kolmanda koha ning tõestasid, et
Toyota on sealsetes tingimustes kiire. Nüüd on soomlased istumas Citorenis,
millega ei ole sel hooajal kõige parem hoog olnud, kuid millega samas võetud
kolm korda poodiumikoht, millest viimane Türgis, kus olnuks reaalne ka sõita
võidule. Sel korral soomlase eesmärk aidata võimalikult palju Ogieri, sest
Citroenil pole meeskonna punktid nii olulised, kui seda Hyundail ja Toyotal.
M-Sport Ford World Rally Team
MM-arvestuse
4.koht 184punkti
Fordil on
läbi Walesi ralli ajaloo ette näidata 14 võitu, millega hoitakse tootjate
arvestuses esikohta.
Kui 2017.
tähistas meeskond Walesi ralli võitu ja tootjate MM-tiitlit, siis möödunud
aastal samuti võitu, kuid tuli välja ka uudis, et Ogier – Ingrassia on
meeskonnast lahkumas.
Sellegipoolest
on just Ford tõestanud, et nii enne, kui peale VW ajastud on just sinine ovaal
olnud Walesis kõige edukam. Peale pikka ootust on lõpuks tagasi ka meeskonna
esisõitja Elyn Evans, kellelt oodatakse hea õnne korral 2017. aasta võidu
kordust ja kellel on antud luba suruda.
„Tal on uus
auto ning me tahame, et ta võtaks sellest maksimumi. Oleme näinud, et autol on
olemas vajalik kiirus Walesis võitmiseks. M-Spordi autoga on Walesis võidetud
kahel viimasel aastal (2017. aastal Evans ning 2018. aastal Ogier). Oleme
näinud Elfyni küpsemist ja ta on kiireks sõiduks valmis. Tahame, et ta läheks
rajale endast maksimumi andma. Ta võib võtta ka riske ning suruda maksimaalselt.
Tal ei ole midagi kaotada ning ta annab endast kõik,“ sõnas Malcolm Wilson
Autosport.comile.
Evans - Scott on tagasi rajal ja seda koduteedel, kus tahetakse võtta hea tulemus |
#33 Elfyn Evans – Scott Martin
MM-arvestuse
9.koht, 78 punkti
Walesi parim
resultaat: 1.koht (2017)
Pärast kolme
kuu pikkust vigastuspausi on taas Ford Fiesta WRC autos istumas Elfyn Evans.
Seda, et uelslane on sõidunäljas pole vist raske aimata ja seda, et ta just
koduteedel taas soovib end tõestada samuti. Kui enne Soome rallit oli Evans
TOP3 järel parim mees, siis vahele jäänud kolme ralliga on ta kukkunud
MM-arvestuse üheksandaks. Reedeseks stardipositsiooniks
see midagi head ei tähenda, kuid tuleb võtta see, mis pakutakse. 2007. aastal
MM-debüüdi teinud Evansi jaoks on see koduteedel kaheksandaks MM-ralliks.
#3 Teemu Suninen – Jarmo Lehtinen
MM-arvestuse
7.koht, 83 punkti
Walesi parim
resultaat: 11.koht (2015)
Möödunud
aastal sai Suninen just Walesi eel teada, et ta on mees, kellega M-Sport 2019.
aastaks lepingu sõlmib. Soomlane on end tänavusel hooajal tõestanud, et see
valik oli meeskonna poolt õige ning omaltpoolt on Suninen näidanud kiirust, mis
annab tulevikuks põhjust loota häid tulemusi.
Sel aastal
on tema kõrval Walesis istumas 2007.aastal koos Mikko Hirvoneniga sealsetel
teedel võtnud Lehtinen, mis annab kindlasti lisa enesekindlust. Möödunud aastal
lõppes soomlasel sõit SS9 väljasõiduga.
#7 Pontus Tidemand - Ola Floene
MM-arvestuse
15.koht 6 punti
Walesi parim
resultaat: 10.koht (2018)
Neljas kord
sel aastal on M-Sport meeskonna Fiesta WRC-s istumas Pontus Tidemand. Hooaja
senine parim resultaat tuli kodusel rootsi rallil, mille Tidemand lõpetas kaheksandal
kohal. Türgis sai rootslane esimese tunde kruusal, kuid nüüd ees ootamas hooaja
libedaim ja mudasem pinnas. Kindel see, et midagi suurt püüdma ei mida, kuid
nüüd oleks juba veidi vaja kiirust ka näidata.
WRC2 ja WRC2 Pro
Wales on viimaseks MM-ralliks Petter Solbergile ja esimeseks tema pojale Oliverile |
Hooaja 12
MM-rallile on kokku startimas 18 R5 autot (13 WRC2 ja 5 WRC2 Pro).
WRC 2
klassis on Walesis oma karjääri viimast starti tegemas Petter Solberg, kes VW
Polo R5 autol võistleb koos oma legendaarse kaardilugeja Phil Millsiga. Kindlasti
saab Wales olema 2003.aasta maailmameistrile emotsionaalne, sest lisaks enda
viimasele stardile on tema 18.aastane poeg Oliver just Walesis tegemas karjääri
esimest MM-starti.
Oliver
Solberg võistleb Walesis sarnase VW Polo R5ga ning sai õiguse selleks alles
nädal enne rallit, kui sooritas autokooli eksami ja sai juhiload. Kusjuures noormees
põrus esimesel korral teooriaeksamis, kuid tegi selle teisel korral siiski ära.
Kui algselt
oli rallile end registreerinud ka Petteri vend Henning, siis enne rallit kadus
millegipärast tema nimi nimekirjast.
Karjääri jooksul
190 MM-rallil osalenud ja neist 13 võitnud Solbergi mõtteid enne eesootavat
Walesi rallit saab kuulda värskes Powesrstage Podcastis alates 49 minutist.
WRC2 klassi
liidritena tulevad Walesis starti Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (VW
Polo R5).
WRC2 Pro klassis
on liidrina startimas Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5 Evo),
kes Walesis õnnestumise korral võivad endale kindlustada tänavuse MM-tiitli.
Tõele au andes on see soomlaste selle hooaja viimane võimalus, sest peale
Walesi rallit ootab Rovaperä ajateenistus.
Soomlaste
kõige suuremateks konkurentideks saavad Walesis kindlasti olema WRC meeskondade
kogemustega Mads Ostbeg- Torstein Eriksen (Citroen C3 R5) ja Hayden Paddon –
John Kennard (Ford Fiesta R5 MK2). Lisaks norrakatele ja
uus-meremaalastele on kindlasti võidu
eest heitlemas koduteedel sõitvad Gus Greensmith – Elliott Edmindson (Ford Fiesta
R5 MK2).
Kindlasti on
oma võimalust ootamas Walesis ka 2018.aasta WRC2 klassi meistrid Jan Kopecky –
Pavel Dressler (Skoda Fabia R5 Evo), kes osalenud sel aastal neljal MM-rallil
ning lõpetanud neist ühe WRC2 Pro võitjana ning kolmel korral teisena,
Walesis selgub tänavune JWRC klassi meister
Just see Ford Fiesta R5 saab tänavuse JWRC meistri omaks |
Walesis
selgub tänavune JWRC MM-tiitli ja peaauhinna Ford Fiesta R5 võitja. Enne
viimast etappi, kus jagamisel topelt punktid, on oma võimalus tiitliks paljudel,
kaasaarvatud neljandat kohta hoidvatel Roland Poomil ja Ken Järveojal. Eestlased
jäävad enne viimast etappi liidritest, kelleks on Tom Kristensson – Henrik Appelskog
maha 54 punktiga. Kui tiitli võitmiseks on esikohale peamised konkurendid
Kristensson ja teisel kohal olev Jan Solans, kes kaotab liidrile vaid punktiga,
siis Poomi seis on palju parem sarja uustulnukate arvestuses, kus ta Kristenssoni
järel teine. Kui Kristensson peaks tulema meistriks, siis läheb auhind teise koha
võitjale ja selleks on 15 000 eurot, kuid seda tingimusel, et raha võitja kasutab
seda raha 2020. aastal JWRC sarjas osalemiseks. Kokku Walesis 11 Ford Fiesta R2
autoga startivad juuniori, kes hakkavad heitlema veel mängus oleva 72 punkti
nimel.
Kõigil
võistluspaaridel läheb hooaja kokkuvõttes arvesse viiest rallist nelja tulemus.
Poom – Järveojal oli selleks Sardiinias mitte osalemine.
„Topelt
punktid Walesis annab meile matemaatilise võimaluse ka JWRC MM-tiitel võita.
Läheme sellele etapile sama plaaniga nagu teistelegi, et tahaks kõik katsed
läbi sõitja ja lõpetada poodiumil. Kõik, mis on rohkem, olen rahul, alla selle
mitte. JWRC sarjas on vaja eelkõige mõistliku tempoga sõita ja autot hoida,
sest R2 autoga ei saa alati endast maksimumi anda vaid peab targalt sõitma.
Need 15 000€, mis on uustulnukale auhinnaks oleks kindlasti järgmise
hooaja eelarvet silmas pidades abiks.“
Roland Poomi
mõtteid enne eesootavat Walesi rallit saab kuulata värskest Powerstage Podcastist,
algusega 67 minut.
Fotod: @World,
Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, M-Sport, WRC.com
No comments:
Post a Comment