![]() |
Tänak - Järveoja on ees ootamas töine nädalavahetus, mis võib hea tulemuse korral neile tähendada MM-tiitlit |
Eeololeval nädalavahetusel jätkub autoralli MM-hooaeg, Hispaanias sõidetava Kataloonia MM-ralliga. Kaks etappi enne hooaja lõppu on MM-liidrikohta hoidmas Ott Tänak - Martin Järveoja, kellel hea tulemuse korral on just hooaja ainsa segaralli finišis tähistada eestlaste esimest autoralli MM-tiitlit. Selleks aga peab läbima üle nii kruusal, kui asfaldil kokku üle 300 katsekilomeetri.
Võistluse eel sadas Salou piirkonnas suurel hulgal vihma, mis on kohati muutnud teede olemust, mis rajakirjutamise ajal kirja said. Tänu sellele on erandina lubatud kruusakatete esimesel läbimisel ka Gravel Crewde ehk esiautode abi.
Teist rallit järjest on eesootav MM-ralli
tähistamas juubelit, hooaja ainsal segarallil täitub 55 aastat.
Esimene Kataloonia ralli sõideti küll juba
aastal 1957, kuid MM-staatuse sai võistlus alles 1991 aastal.
Kui esimesel kahel aastal sõideti võistlus segarallina,
siis aastatel 1993 – 2010 sõideti
Kataloonia ralli vaid kõval teekattel. 2011 aastal pöörduti taas algse segaformaadi juurde ning
nii on see tänaseni. Tänapäevane erinevus on aga võrreldes 90ndate algusega, et
esimene päev võisteldi toona asfaldil ning ülejäänud kruusal, nüüd aga esimene
kruusal ja ülejäänud asfaldil.
Kuni aastani 1997. aastani püsis võistlus
MM-kalendris sarnaselt tänavuse hooajaga ehk oli hooaja eelviimane ralli. Vahemikus 1997-2003 sõideti võistlus kevadel,
kuid seejärel otsustati taas sügise kasuks. 2006 aasta ralli prooviti veel
võistluse liigutamist varakevadesse, kui see toimus märtsis, kuid peale seda on
see toimunud alati sügisel.
Nagu me juba teame, siis järgmine aasta
Kataloonia MM-rallit ei sõideta ning tagasi ollakse MM-kalendris 2021. hooajal,
kus juttude järgi ollakse taas pöördumas vaid asfaldi versiooni juurde.
Esimese Kataloonia MM-ralli võitjatena läksid
ajalukku Armin Schwarz – Arne Hertz ja autodest Toyota Celica GT-4. Kui Hertz
oli Hannu Mikkola kõrvalistmel juba eelnevalt teeninud 17 etapivõitu, siis
Schwarzile jäigi see tema karjääri ainsaks MM-võiduks.
Kataloonia ralli kuningad on Sébastien Loeb
ja Daniel Elena, kes võitnud võistluse mõlemas formaadis ehk siis vaid asfaldil
ja ka segarallina ja kokku üheksal korral. Kusjuure kõik need võidu on
loomulikult tulnud Citroeniga ja viimatine möödunud aastal, kus 9 kordsed
maailmameistrid kavaldasid pühapäeva hommikul kõik konkurendid rehvitaktikaga üle
ja võitsid karjääri 79 MM-ralli.
Ainsate hispaanlastena on kodusel MM-etapil
võidud ette näidata legendaarsel El Matadoril ehk Carlos Sainzil ja tema kaardilugejal
Luis Moyal, kes olid parimad 1992 ja 1995 aastal sõidetud rallidel.
2004. aastal sõidetud 40. Kataloonia
juubeliralli võitsid Markko Märtin – Michael Park. Kui klassikaliste
asfaldirallide listist välja jätta 2006.aasta Monte ja Grönholmi võit, siis järgmine
kord suudeti Loeb – Elena asfaldil alistada alles 2011.aasta Saksamaa rallil,
kui võitsid Ogier – Ingrassia.
Eestlased
Kataloonia MM-rallil
Eestlastest on veel Kataloonias omas klassis
poodiumile jõudnud 2017.aastal Tänak – Järveoja, lõpetades kolmandana. 2007.aastal
Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes saavutasid JWRC arvestuse kolmanda koha. 2013.
aastal saavutasid juunioride arvestuses kolmanda koha Sander Pärn – Ken
Järveoja ning 2017.aastal olid WRC Trophy arvestuses parimad tänavused 2018.aasta
Eesti meistrid Valeriy Gorban ja tema eestlasest kaardilugeja Sergei Larens.
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2000 Markko
Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC 10
2001 Markko
Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC K
2002 Markko
Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 8
2003 Markko
Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 3
2003 Urmo
Aava – Kuldar Sikk Suzuki
Ignis S1600 24
2004 Markko
Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 1
2004 Urmo
Aava – Kuldar Sikk Suzuki
Ignis S1600 K
2007 Urmo
Aava – Kuldar Sikk Suzuki
Swift S1600 18
2007 Jaan
Mölder jr. - Frédéric Micolette Suzuki
Swift S1600 26
2008 Urmo
Aava – Kuldar Sikk Citroen C4
WRC K
2008 Jaan
Mölder jr. - Frédéric Micolette Suzuki
Swift S1600 24
2010 Martin
Kangur – Martin Järveoja Honda
Civic Type-R R3 28
2011 Ott
Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 27
(S-WRC 6.)
2011 Karl
Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia
S2000 28 (S-WRC 7.)
2012 Ott
Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta RS WRC K
2012 Karl
Kruuda – Martin Järveoja Ford Fiesta
S2000 23
2012 Oleksiy
Kikireshko – Sergei Larens Mitsubishi
Lancer Evo IX 40
2013 Sander
Pärn – Ken Järveoja Ford Fiesta R2 20 (JWRC 3.)
2013 Yuriy
Protasov – Kuldar Sikk Ford Fiesta
R5 K
2014 Karl
Kruuda – Martin Järveoja Ford Fiesta
S2000 24 (WRC2 7.)
2014 Sander
Pärn – James Morgan Ford Fiesta R2 35 (DDC 5.)
2015 Ott
Tänak – Raigo Mõlder Ford
Fiesta RS WRC 41
2015 Mait
Maarend – Mihkel Kapp Ford Fiesta R5 27 (WRC2 9.)
2016 Ott
Tänak – Raigo Mõlder Ford
Fiesta RS WRC 6
2016 Sander
Pärn – James Morgan Ford Fiesta R5 33 (WRC2 7.)
2017 Ott
Tänak – Martin Järveoja Ford Fiesta
WRC 3
2017 Valeriy Gorban - Sergei Larens Mini Cooper WRC 24
(WRC Trophy 1.)
2018 Ott
Tänak – Martin Järveoja Toyota Yaris
WRC 6
Kataloonia
ralli 2019
Kataloonia ralli on tänavuse MM-hooaja kolmeteistkümnendaks
ralliks ning selle võistluskeskus ja hooldusala paikneb taaskord
Salous, PortAventura kuurortis. Võrreldes eelmise aastaga lubatakse
oluliselt kuivemat ja soojemat ilma. Hetke seisuga peaks kõigil päevadel olema päikesepaisteline
ning sooja vahemikus 20-25 kraadi.
Võistlust alustatakse neljapäeva hommikul
sõidetava 2 km pikkuse testikatsega. Kui möödunud aastal sõideti neljapäeva
õhtul Barcelona tänavatel ka avakatse, siis sel aastal on tagasi pöördutud
2017.aastase formaadi juurde ning võistluse avakatseni peab ootama reede
hommikuni.
Nagu eelpool mainitud, siis 2011. aastast
alates on Kataloonia ralli olnud taas segaformaadis, mis tähendab, et reedel
ootavad võistlejaid ees kruusakatsed.
Kokku sõidetakse võistluse pikimal päeval kolm
korduvkatset ning läbitakse 129,70
katsekilomeetrit. Kui reede esimene ja kolmas katse on võistlejatele tuttavad
möödunud aastast ning isegi katsete pikkused on samad, siis päeva teine katse
on samuti tuttav, kuid sel aastal on katse starti 7,5 km võrra finišile lähemale
toodud. Katse viimast 10km on sõidetud igal aastal alates 2011. hooajast.
Ralli pikimaks katseks saab olema reede
kolmas ja kuues katse, millel pikkust 38,85 km, mis oli möödunud aastal kavas
uue katsena. Ühtlasi on tegemist hooaja ühe pikima kruusakatsega, kus asfaldi lõike.
Kui sõitjad saavad peale pikka päeva puhkama,
siis mehaanikutel ootavad ees väga kiired 75 minutit, sest kruusaseades
autodest on vaja laupäeva hommikuks ette valmistada asfaldi seades ja
ülekannetega võistlusautod.
Kui reedeses võistluspäevas oli võrreldes
möödunud aastaga pigem kilometraažis muudatusi, siis laupäevastel katsetel pole
isegi seda. 2018 vs 2019 laupäevaste seitsme katse distantsi vahe on 80
meetrit. Päev algab Savalla katsega,
mille esimene läbimine jäi eelmisel aastal publiku mitte allumise tõttu ära. Ralli
pikima asfaldikatsena sõidetakse El Montmell, mille esimesel läbimisel lõhkusid
rehvi ja kaotasid liidrikoha Tänak – Järveoja ja kus teisel läbimisel tegid
vihmamärjal asfaldil õnneliku kuuendakäigu spinni Esapekka Lappi – Janne Ferm.
Päev lõppeb 2,24 km pikkuse Salou
linnakatsega, mis on tänavuse hooaja ainus publikukatse, mida sõidetakse asfaldiseades.
Kui möödunud aastal jäi võistlejatel pühapäeva
veel nelja katsega läbida 61,70 katsekilomeetrit, siis sel korral on viimase
võistluspäeva distantsiks 74,14 km.
Kui päeva esimene katse on tuttav möödunud
aastast, siis teine La Mussara, mille korduvläbimine ka
tänavuse Kataloonia ralli punktikatseks, on katse, mida pole sõidetud alates
2014.aastast. Kui mõtlema tagasi Walesi ralli peale, siis seal sõidetud punktikatse
pikkuseks oli 6,43 km. Kataloonias on aga 5 lisapunkti eest läbida 20,72
katsekilomeetrit. See on selle hooaja pikim punktikatse ning ühtlasi pikim
pärast 2017. aasta Mehhiko rallit.
Kuigi Kataloonias on taaskord rahvas
tänavatel ja rahutused, siis loodame, et sport ja poliitika püsivad siiski
lahus ning Kataloonia ralli saab toimuma nii nagu plaanitud.
Loeb - Elena on tänavu Kataloonias püüdmas kümnendat võitu |
Hyundai
Shell Mobis World Rally Team
MM-arvestuse 1.koht 340 punkti
Nii nagu ka Walesis nii ka Kataloonias saab
Hyundai olema WRC tegevtootjatest ainus, kes pole varem Kataloonias võitnud. Kui
Walesis jäi sel aastal võit 10,9 sekundi kaugusele, siis Kataloonias möödunud
aastal 17 sekundi kaugusele. Kolm nädalat tagasi sõidetud Walesi rallil näitas
Hyundai, et selle aasta arendustöö on olnud edukas ning Toyotal on samm lähemale
tuldud.
Kolmandat korda sel hooajal ei sõida Hyundai
eest Andreas Mikkelsen, kes 2015.aastal just Kataloonias oma karjääri esimese
MM-ralli võidu teenis. Eks üks põhjuseid miks norrakas jääb selle aasta rallist
eemale on eelmise aasta esitus, kui lõpetas alles kumendada ja teiseks võimalus
kasutada ralli eelmise aasta võitjat Sebastein Loebi. Mikkelsen teatas enne rallit, et loobus EVEN
Managment ehm Ole Christian Veiby isa teenusest ja hakkab ise oma Manageriks.
Päris keeruline, kui mõelda kasvõi Märtini peale, kes käib samal ajal ,kui Ott rallidel
sõidab, meeskonna bossidega kohtumas.
Kellel veel nägemata ja kuulamata viimane
Colin Clarki Kitchen Table, siis soovitan seda, seal oli Hyundai meeskonna boss
Andre Adamo, kes rääkis kuidas sai temast insener, mis on ta põhimõtted, miks
ta on karm meeskonna juht jne..
Mul jäi hästi meelde lause: Kui sa tahad kuud
vaadata, siis vaata kuud, mitte sõrme, mis näitab kuule. Ütles, et kui Hyndai
maksab sulle palka, siis selleks, et sa oled professionaal ja me ootame sult
vastavat tulemust.
Craig Breeni oli talle soovitanud Alain
Penasse, ja ütles ka, et kuigi jah ei olnud iirlase panusega Walesis rahul,
siis vaatab suurt pilti, sest Soomes oli jällegi iirlane hea ning sillad tulevikuks
on täitsa püsti, mitte põlenud.
#11
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 3.koht, 199 punkti
Kataloonia parim resultaat: 3. koht (2016)
MM-arvestuse kolmandad mehed jäävad enne
kahte viimast MM-rallit Tänak – Järveojast maha 41 punktiga ning selleks, et omada
veel mingit võimalust ei piisa enam vaid võitmisest. Neuville ütles ausalt ja
see pole seekord vingumine, et selleks, et veel tekiks võimalus, peaks Tänaku
Toyotal midagi juhtuma.
Belglased valmistusid Kataloonia ralliks San
Marinos sõidetud Rally Legends võistlusel.
Möödunud aastal lõpetasid Neuville – Gilsoul Kataloonia
ralli neljandal kohal ja andsid oma kolmanda koha ära viimasel katsel purunenud
rehvi tõttu. Võitsid kaks katset. Nüüd kui
enda tiitlilootused enam nii suured pole, on vaja panustada 101% Hyundai
meeskonna punktidesse.
#6
Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 10.koht, 72 punkti
Kataloonia parim resultaat: 2. koht (2006-2009
ja 2016)
Kui Mikkelsen
teatas enne rallit, et on ise hakanud enda Manageriks, siis Dani Sordo teatas,
et sõlmis Hyundaiga 2020 hooajaks uue lepingu, mille kohaselt on ta võistlemas
uuel hooajal seitsmel rallil. Kui siin oli vahepeal juttu, et äkki Sordo võiks liituda
Toyotaga, siis seda ei juhtunud ja kui siin paljud mõtlesid, kaasarvatud mina,
et miks Sorod ikka ei saanud täishooaja lepingut, siis rääkinuna hispaanlasele
seisvate isikutega sain ma teada, et Dani ise ei tahagi tervet hooaega enam
sõita. Talle sobib hästi selline hooaeg, kus saab sõita rallidel, mis talle
meeldivad ning saab siis rohkem panustada.
Möödunud
aastal läksid Sordi – Del Barrio SS10 järel liidriteks, kuid püsisid seal vaid
ühe katse. Libedad tingimused ja vale rehvivalik ei lubanud kõrgemat viiendast.
SS10 järgi
liidriks. Sel aastal võit Srardiinias ja meeskond ootab kindlasti head
sooritust, sest aslfaldi oskustes ja kogemustes ei kahtle keegi.
#19 Sebastien
Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse 11.koht, 39 punkti
Kataloonia parim resultaat: 1.koht (2005-2012,
2019)
Üks kolmest möödunud võitjast, kes tänavu stardis
on Sebastien Loeb ja tema kaardilugeja Daniel Elena. Ralli üheksakordsed
võitjad on sel korral siis stardis Hyundaiga. Sel aastal kuues kord Lõuna-Korea
meeskonna eest rajal. Sel hooaj l siis seni üks poodium, mis tuli Tšiilis. Nii
Montes, kui Korsikal oli neljas, kuid nüüd on ta testinud asfaldil Hyundaid
palju ja osalenud ka väiksematel rallidel. Juulis Rally di Alba Itaalias ja
vahetult enne Katalooniat Hispaanias Rally Ciudad de Granada.
Hyundai jaoks sel korral väga olulised mehed
stardivad avapäeval eelviimase WRC autona, mis tähendab kruusal head
stardipositsiooni. Möödunud aastal kavaldasid Loeb – Elena kõik üle pühapäeva
hommiku rehvitaktikaga. Alustasid päeva kolmandalt kohalt ja 8 sekundit
liidrist. Võitsid kohe katse ja lõpetasid ralli lõpuks Ogier – Ingrassia ees
2,9 sekundilise eduga.
Loeb – Elena selle ralli kõige, kõige
suuremad mustad hobused ja Hyundai jokker.
2020. on 9 kordsed MM-võitjad sõitmas samuti
7 rallil Hyundai eest.
![]() |
Toyota meeskond on heitluseks valmis |
Toyota
Gazoo Racing
MM-arvestuse
2.koht 332 punkti
Toyota meeskonnaboss ülistas Ott Tänakut
peale Ealesi rallit ning lootis, et saab kohe ka uue lepingu allkirjastatud,
kuid seda ta ei saanud. Jaapanlastele meeldivad traditsioonid, mida nad hoiavad
au sees ja seda järgides, peaks enne Kataloonia siiski mõned uudised tulema,
sest vahemikus 17-18.oktoober on eelnevatel aastatel teavitatud meeskonna comeback,
Tänak-Järveoja liitumine jne.. Vahepealsel perioodil on Mäkinen hästi keerutanud,
kuid sellest on välja leotud read, et meeskonnas on 202. jätkamas Kris Meeke ning
meeskonnaga liitumas tänavune WRC2 Pro meister Kalle Rovanperä.
Meeste keda neil veel pole on Tänak, kes
jättis koos oma esindaja Märtiniga Mäkineji seljataha ja läksid asju arutama
otse Jaapanisse.
Toytaga on Kataloonia ralli võidetud kolmel
korral, millest viimane 1998. aasta, kuid parimad olid Didier Auriol ja Denis
Giraudet, kes sel aastal kaarti lugemas USA meistrivõistlustel Oliver
Solbergile. Mees kindlasti hingas kergendatult, kui nüüd Oliveril load, muidu
pidi tema end mahutama Solbergi istmesse ülesõitudel.
#8 Ott
Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 1.koht, 240 punkti
Kataloonia parim resultaat: 3.koht (2017)
Nagu eelpool mainisin, siis Tänaku lepingu läbirääkimised
on jõudnud sinna faasi, kus Tänak ja Märtin on Mäkineniga jutud lõpetanud ning
otse Toyota bosside jutule Jaapanisse läinud.
Olen siin viimasel ajal hakanud mõtlema, et
kas Andre Adamo on ajakirjaikud ära lollitanud öeldes, et lepinguläbirääkimised
Tänakuga on lõppenud, selleks, et ei peaks aru andma ning saaks keskenduda
läbirääkimistele?
Kuigi seal meeskonnas on juba uueks hooajaks
leping olemas Neuvillel, Sordol ja Loebil, siis nüüdne Mikkelseni samm ja see,
et Loeb ja Sorod sõidavad hooaja pooleks jätaks ju veel koha terveks hooajaks vabaks?
Tänak on öelnud, et tahab võitja autot, seda
ju on ka Hyundai, lisaks ei oleks seal meeskonnas küsimus ka auto arenduse raha
puuduse osas, mis peaks sobima.
Tänak on tõestanud, et talle ei ole
probleemiks tugevad meeskonnakaaslased ja ta paneb kiirelt oma paremuse maksma.
See oleks pigem Neuvillele ego pauk, kui Tänak ta kõrvale tuleks.
Ajalugu mäletab ju küll selliseid tugevaid
kooseise ala Sainz – McRae, Grönholm – Burns , Kankkunen – Biasion jne..
Möödunud aastal alustasid Tänak – Järveoja hästi
ja juhtisid rallit 9 katse järel päris suure eduga, kuid siis purunes SS10 rehv
ning lõpuks lõpetati kuuendal kohal ja võideti Powerstage.
Muide Poweratage statiskikat ka : Ogier võitnud
kokku üldse 39 korda , Tänak 12, sel aastal Tänak 5, Ogier 3, a punkte kokku
Ogieril 40, Neuville 36 ja Tänak 35.
Ott on enne rallit öelnud, et tiitel jah
oleks variant ära kindlustada Hispaanias, kuid kui ikkagi nähakse, et ei olda
nii heas hoos, kui peaks, siis võetakse kindlad punktid, mitte ei mida üle
pingutama.
Paberil lihtne ülesanne, et peaks Ogieri
edestama 2 punktiga, siis oleks Austraaliaks 30 vahet ja rohkem võite annaks
tiitli eestlasele. Lihtne tehe paberil, a keeruline rajal ,eriti kui reedel
peab minema ees kruusa puhastama.
Saaremaa ralli ajal olid Tänak – Järveoja
Hispaanias testidel ja tegid ühe päeva testi kruusal ja ühe asfaldil.
#5
Kris Meeke – Sebastian Marhsall
MM-arvestuse 5.koht, 98 punkti
Kataloonia ralli parim resultaat: 1 (2017)
Meeke teab, mis peab Kataloonias tegema,et
võitja ja meeskond ootab nüüd talt seda, sest Hyundai rivis kõva kooseisuga
ning neile on vaja vastu astuda.
Meeke enda aktsiaid tõstnud Tommi silmis
viimaste rallidega ning tundub, et 2020. leping on vaid allkirjastamise küsimus.
Meeke ise veel selles nii kindel pole,
kuid liigub õiges suunas.
#10
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 7.koht, 84 punkti
Kataloonia parim resultaat: 2.koht (2012-2015)
Tundub, et Latvala aeg hakkab Toyotas ümber
saama, millest on kahju ,kui uskuda meeskonnabossi Tommi Mäkineni sõnu.
Latvala ise ütles, et on olemas plaan B. Mis see täpselt on, seda ta
avaldada ei soovinud -"Ainus, mida saan öelda, et ma ei kuku tühja koha
peale," sõnas soomlane.
2018 4 katsevõitu ja juhtis rallit 14 katse
järel.
SS4 lõhkus rehvi, muidu oli heas tempos ja
esikoha konkurentsis. Vasak tagumine, oli ise ka nii vihane, sest ütles, et
oleks selle võidu peale läinud. Nüüd eesmärk päästa karjäär ja meeskonda aidata
peale Walesi pettumust.
#17
Takamoto Katsuta – Daniel Barritt
MM-arvestuse 26.koht, 1.punkt
Kataloonia parim resultaat: 24.koht (2018)
Teist korda karjääri jooksul siis MM-rallil
WRC autoga stardis Takamoto Katsuta. Saksamaal korralik debüüt ja absoluudi 10
koht ning 1 MM-punkt. Katsetel jah pääses TOP10 vaid korra, kuid avapäeva kruus
peaks talle nüüd olema tuttavam, sest kruusal on tal selle autoga päris palju
km all ja ka positiivsed emotsioonid seoses Soome MV etapi võitudega.
![]() |
Ogier peab sel korral Tänakule tagatulesid näitama, kui tahab tiitliheitluse viia Austraaliasse |
Citroën
Total World Rally Team
MM-arvestuse 3.koht 278 punkti
Kataloonia ralli läbi aegade edukaim autotootja
mäekõrguselt, 11 võitu, millest viimased 2017 ja 2018. Järgmine parim tootja VW
4 võitu.
Testisid auto uut esi ja taga aerot enne
rallit, kas ka kasutada saavad selgub nüüd enne rallit , et kas kõik need
detailid ka homologeeritud või peavad ootama järgmise aastani. Walesis nad
soovisid ka kasutada uut vedrustuse lahendust, kuid seda FIA ei lubanud.
Kui palju on Citroen võitnud asfaldil ja
olgugi, et sel aastal on üldiselt C3 WRC olnud asfaldil kehv, siis viimased
kaks aastat on Kataloonias võidetud just selle autoga. Kuigi jah reedene stardipositsioon
on sellele suure aluse pannud.
Või kas ikka on? Eelmine aasta oli Loeb reede
lõpuks 4.kohal ja üle 30 sekundi liidrist ja Meeke 2017.aastal kolmas.
#1
Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 2.koht, 212 punkti
Kataloonia parim resultaat: 1.koht (2013-14
ja 2016)
Varaseim võitja kolmel korral. Möödunud aastal 2.9 sekundist
paremust tunnistama, hooaja kõige põnevam ralli.
Juhtis peale kahte katset. Ainult võit on
nüüd eesmärk. Ogier võitnud 3x VW Kataloonias ja eelmine aasta oma nimekamast kaasmaalasest
vaid kehvem ja seda Fordiga.
Sel aastal siis nüüd selg vastu seina, kui
tahab veel tiitliheitluse viia ka Asutraaliasse, peab kindlasti Tänakut
edestama. Walesis see tal ei õnnestunud, kuid testidega jäi enne Katalooniat rahule
ja sõnas peale teste, et on leidnud seaded, mis peaks tegema Citoreni asfaldil
paremaks.
Korsikal oli teine , Saksmaal aga alles
seitsmes.
#4
Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 9.koht, 83 punkti
Kataloonia parim resultaat: 7.koht (2018)
Möödunud aastal veel Toyotas ja reedel käis lukku
läinud pidurite tõttu rajaäärest lisa võtmas. Laupäeval küll mitu TOP3 aega aa
ka õnnelik spinn.
Sel aastal pole asfaldil head tunnet saanud,
Korsika 7 koht ja Saksamaa 8 koht. Nüüd on vaja aidata ka Ogieri võimalusel ja
seda just siis reedese stardipositsiooni tõttu tunduks olema hea võimalus.
![]() |
Evans - Scott tõestasid Korsikal, et Fordil ja neil on võiduks vajalik kiirus asfaldil olemas |
M-Sport
Ford World Rally Team
MM-arvestuse 4.koht 200 punkti
Fordiga Kataloonias võidetud kolmel korral, viimane
võit Kataloonias 2004. Märtin – Park. Sel
aastal on auto end asfaldil heast küljest näidanud ning möödunud aastast ette
näidata poodiumikoht.
Vahepealsel perioodil kõige vaiksem meeskond.
Tõenäoliselt meeskonnas jätkamas mõlemad nii Evans, kui Suninen, kuid kas võetakse
ka keegi kolmas?
#33
Elfyn Evans – Scott Martin
MM-arvestuse 6.koht, 90 punkti
Kataloonia parim resultaat: 3.koht (2018)
Väga hea ralli möödunud aastal ja lõpuks
viimase katse õnnega ka kolmas koht. Sel aastal oli Korsikal võitmas ja Ford väga
hea kõval pinnasel, läks algusest juhtima ja lõpuks kolmas tänu rehvi purunemisele.
Loebi ja Sordoga üks mees keda sel nädalavahetusel
vaadata, lisaks TOP3 meestele.
Walesis tõestasid, et on heas hoos endiselt ning
nüüd soovitakse meeskonnale midagi head ka veel tuua enne kui hooaeg läbi saab.
Heitlemas siis 3 vahelejäänud rallist
hoolimata MM-sarja 4nda kohe pärast.
#3
Teemu Suninen – Jarmo Lehtinen
MM-arvestuse 8.koht, 83 punkti
Kataloonia parim resultaat: 8.koht (2017)
Walesis hea sõit, kuid laupäeva said küll
lõpuni, kuid hiljem selgus, et oleks pidanud siiski kohe katkestama peale
väljasõitu, sest selgus hiljem, et Lehtineni tool oli alt katki, sest auto
kukkus suure kivi otsa just tema poolega.
Möödunud aastal oli esimest korda WRCga
Kataloonias ja oli raskustes, kuid sõitis välja ühe TOP3 katseaja. Sel aastal oodatakse
juba rohkem . Saksamaal olid autotl avapäeval hüdraulika probleemid, kuid
teistel pä’evadel mitu TOP3 aega, mis näitas, et Ford asfalidl hea.
WRC2
ja WRC2 Pro
Kokku
19 WRC2 klassi autot, kelle hulgas loomulikult ka sarja liidrid Pierre
Louis Loubet – Vincent Landais (Škoda). Veel stardis Ole Christian Veiby (VW),
Kajetan Kajetanowicz (VW), Nikolay Gryazin (Skoda), Eric Camilli (Citroen C3
R5), soomalne Emil Lindholm (VW Polo R5) ja JWRC võitnud vennad Jan ja Nil
Solans, Nil VW ja Jan värskelt Walesis võidetud Ford Fiesta R5 MKII.
Neli WRC2 Pro autot , kusjuures üllatav, et
ka meistrid Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda).
Mads Ostberg – Torstein Eriksen (Citroen C3 R5)andmas
lahingut Škoda duole, kus ka asfaldi spets Jan Kopecky – Jan Hloušekiga. Ja ainsa Fordiga Gus Greensmith – Elliott Edmonson.
Škodale siis juttude järgi eelviimane
MM-ralli tehasemeeskonnana, sest 2020 ei jätka enam .
No comments:
Post a Comment