Alūksne rallit juhivad Kalle Rovanperä –
Risto Pietiläinen
Reede õhtul
said Lätis, Alūksnes alguse Eesti, Läti ja Leedu autoralli meistrivõistlused.
Avapäeval
sõideti õhtupimeduses kolm kiiruskatset, kogupikkusega 33,77 kilomeetrit.
Hooaja
esimese ralli avapäevale startis koos Läti sprindi meistrivõistlustel
osalejatega 83. võistluspaari. Eesti meistrivõistluste punkte asus püüdma 45.
ekipaaži.
Aluksne ralli avapäeval ei olnud vastast võistluspaarile nr.1 Rovanperä - Pietiläinen |
Ralli
avakatsena sõideti 9,49 km pikkune Eglīši esimene läbimine, mille võit läks
võistluspaarile nr. 1 Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen (Škoda Fabia R5). Soomlaste
järel said katse teise aja Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi
Lancer Evo VIII), kes jäid katsevõitjatest maha 12,34 sekundiga. Katse kolmas
aeg kuulus Škoda Fabia R5 sõitvatele Nikolay Gryazinile - Yaroslav Fedorovile,
kes jäid soomlastest maha 16,57 sekundiga.
Ralli teise
katsena sõideti 14,79 km pikkune Lūkumietis, mille võit läks taas möödunud
aastasele Läti meistrile, Rovanperäle. 16.aastase soomlase järel sai katse
teise aja Gryazin (+15,14) ja kolmas oli Ralfs Sirmacis (Mitsubishi Lancer Evo
IX) +22,06. Eestlastest näitas taas parimat aega Bundsen, kes jäi Rovanperäst
26,68 sekundi kaugusele. Katsel katkestasid väljasõidu tõttu Lembit Soe – Ahto
Pihlas (Toyota Starlet). Soe vajas pärast avariid meedikute abi.
Avapäeva
viimase katsena sõideti Eglīš kiiruskatse teine läbimine. Päeva kolmanda
katsevõidu võttis Rovanperä ning teist katset järjest sai katse teise
aja Gryazin (+04,16). Avakatse teise koha vahetas korduvläbimisel kolmanda vastu
Bundsen, kes jäi kõik tänased katsed võitnud soomlasest maha 14,41 sekundiga. Päeva kolmandal katsel jäid väljasõitude tõttu
rajaäärde kolm Eesti võistluspaari - Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3), Ken
Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2) ja Sander Siniorg - Karl-Artur Viitra (Ford
Fiesta R2). Kõige raskema avarii tegid neist Ringenberg - Heina, kelle väljasõidu järel
katse peatati. Kui algselt tuli rajaäärest info, et Ringenberg viidi haiglasse kontrolli, siis hiljem kinnitas kaardilugeja Heina, et nende endiga on kõik siiski korras, kuid sama ei saa öelda nende võistlusauto kohta. Kõik,
kes pidid startima võistluspaari nr.17 järel said kohtunike otsuse alusel kirja
esimese läbimise katseaja.
Absoluutarvestuses
juhivad pärast 33,77 sõidetud katsekilomeetrit Kalle Rovanperä – Risto
Pietiläinen. Aasta lõpus tõenäoliselt oma MM-ralli debüüdi tegevast Rovanperäst
jääb kolme sõidetud katse järel 35,87 sekundi kaugusele Nikolay Gryazin ning
53,43 sekundi kaugusele Ranno Bundsen.
Tihedas
lumesajus sõidetud Alūksne ralli avapäeva järe juhivad Eesti meistrivõistluste
absoluutarvestuse 4WD EMV1 klassis Gryazin – Fedorov, kellest 17,56 sekundi
kaugusele jäävad avapäeva parimad eestlased Bundsen – Loštšenikov. Kolmandat
kohta hoiavad Jānis Vorobjovs - Georgijs Troskins (Mitsubishi Mirage), kes
jäävad klassi liidritest maha 47,96 sekundiga.
Absoluutarvestuse
2WD EMV2 klassi hooaja esimese päeva parimad olid Mārtiņš Sesks - Andris
Mālnieks (Peugeot 208 R2), kes absoluutarvestuses hoiavad suurepärast neljandat
kohta. Klassi teised on Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) +46,35 ja
kolmandad Karel Tölp - Martin Vihmann
(Honda Civic Tye-R) +56,34.
Klassi EMV3
ehk N4 arvestuses juhivad lätlased Vorobjovs
– Troskins, kelle edu kaasmaalaste Dmitry Feofanov - Normunds Kokins
(Mitsubishi Lancer Evo IX) ees on 40,28 sekundit ning Daņila Belokoņs - Toms
Freibergs (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees +01.05,94.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuses juhivad Bundsen – Loštšenikov, kelle
järel hoiavad teist kohta Ronalds Baldiņš - Ingars Sakne (Mitsubishi Lancer)
+30,40. Kolmandad on Edijs Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo
IX) +01.12,58.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassis EMV5, kus sõidetakse autodega mille esmahomologeering
alates aastat 2001, juhivad Tölp – Vihmann, kellest 23,88 sekundi kaugusel on Kristo
Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Klassi kolmandad on Petr Turkin - Vasily
Mirkotan (Citroen DS3 R3T) +01.07,90.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode klassi EMV6 avapäeva parimad olid Sesks – Mālnieks,
kelle järel hoiavad kolme sõidetud katse järel teist kohta Poom – Järveoja +46,35.
Klassi kokkuvõttes hoiavad kolmandat kohta Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford
Fiesta R2) +58,78.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV7 (E11), kus sõidetakse kaheveoliste üle 2 liitrise
mootoriga autodega on liidrid Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3).
Kahest võistluspaarist, kes veel järel hoiavad klassi teist
kohta Egidijus Valeiša - Povilas Reisas (BMW M3) +55,03.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassis EMV8, kus sõidetakse autodega mille
esmahomologeering enne aastat 2001, hoiavad liidrikohta Ronald Jürgenson - Marko
Kaasik (Peugeot 205 GTI). Samas klassis võistelnud Alari Sillaste - Arvo
Liimann (AZLK 2140) katkestasid ralli avakatsel käigukasti rikke tõttu ning Raigo Reimal - Magnus Lepp (VW Golf) samal
katsel toimund väljasõidu tõttu.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
autodega juhivad Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Klassi teised on
Vaido Tali - Taavi Udevald (VAZ 2105 VFTS) +01.20,26 ning kolmandad Kaspars
Kols - Zintis Kols (VW Golf III) +01.52,88.
Ralli jätkub
laupäeval, kui sõidetakse kokku seitse lumist ja jäist katset. Kokku tuleb
võistlejatel hooaja teisel võistluspäeval läbida 66,55 katsekilomeetrit. Alūksne
ralli 2017 võitja peaks selge olema hiljemalt kell 15:00.
Omaltpoolt soovin kõigile võisltejatele, kelle võistlus jäi reedel väljasõitude tõttu pooleli ning vajasid meedikute abi, kiiret paranemist!
Live
katsetulemusi saab jälgida SIIT
Foto: Raivo
Remmelgas
No comments:
Post a Comment