Saturday, January 14, 2017

Alūksne rallit juhivad Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen

Reede õhtul said Lätis, Alūksnes alguse Eesti, Läti ja Leedu autoralli meistrivõistlused.
Avapäeval sõideti õhtupimeduses kolm kiiruskatset, kogupikkusega 33,77 kilomeetrit.
Hooaja esimese ralli avapäevale startis koos Läti sprindi meistrivõistlustel osalejatega 83. võistluspaari. Eesti meistrivõistluste punkte asus püüdma 45. ekipaaži.

Aluksne ralli avapäeval ei olnud vastast võistluspaarile nr.1 Rovanperä - Pietiläinen


Ralli avakatsena sõideti 9,49 km pikkune Eglīši esimene läbimine, mille võit läks võistluspaarile nr. 1 Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen (Škoda Fabia R5). Soomlaste järel said katse teise aja Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes jäid katsevõitjatest maha 12,34 sekundiga. Katse kolmas aeg kuulus Škoda Fabia R5 sõitvatele Nikolay Gryazinile - Yaroslav Fedorovile, kes jäid soomlastest maha 16,57 sekundiga.
Ralli teise katsena sõideti 14,79 km pikkune Lūkumietis, mille võit läks taas möödunud aastasele Läti meistrile, Rovanperäle. 16.aastase soomlase järel sai katse teise aja Gryazin (+15,14) ja kolmas oli Ralfs Sirmacis (Mitsubishi Lancer Evo IX) +22,06. Eestlastest näitas taas parimat aega Bundsen, kes jäi Rovanperäst 26,68 sekundi kaugusele. Katsel katkestasid väljasõidu tõttu Lembit Soe – Ahto Pihlas (Toyota Starlet). Soe vajas pärast avariid meedikute abi.
Avapäeva viimase katsena sõideti Eglīš kiiruskatse teine läbimine. Päeva kolmanda katsevõidu võttis Rovanperä ning teist katset järjest sai katse teise aja Gryazin (+04,16). Avakatse teise koha vahetas korduvläbimisel kolmanda vastu Bundsen, kes jäi kõik tänased katsed võitnud soomlasest maha 14,41 sekundiga.  Päeva kolmandal katsel jäid väljasõitude tõttu rajaäärde kolm Eesti võistluspaari - Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3), Ken Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2) ja Sander Siniorg - Karl-Artur Viitra (Ford Fiesta R2). Kõige raskema avarii tegid neist Ringenberg - Heina, kelle väljasõidu järel katse peatati. Kui algselt tuli rajaäärest info, et Ringenberg viidi haiglasse kontrolli, siis hiljem kinnitas kaardilugeja Heina, et nende endiga on kõik siiski korras, kuid sama ei saa öelda nende võistlusauto kohta. Kõik, kes pidid startima võistluspaari nr.17 järel said kohtunike otsuse alusel kirja esimese läbimise katseaja.

Absoluutarvestuses juhivad pärast 33,77 sõidetud katsekilomeetrit Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen. Aasta lõpus tõenäoliselt oma MM-ralli debüüdi tegevast Rovanperäst jääb kolme sõidetud katse järel 35,87 sekundi kaugusele Nikolay Gryazin ning 53,43 sekundi kaugusele Ranno Bundsen.  

Tihedas lumesajus sõidetud Alūksne ralli avapäeva järe juhivad Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse 4WD EMV1 klassis Gryazin – Fedorov, kellest 17,56 sekundi kaugusele jäävad avapäeva parimad eestlased Bundsen – Loštšenikov. Kolmandat kohta hoiavad Jānis Vorobjovs - Georgijs Troskins (Mitsubishi Mirage), kes jäävad klassi liidritest maha 47,96 sekundiga.

Absoluutarvestuse 2WD EMV2 klassi hooaja esimese päeva parimad olid Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks (Peugeot 208 R2), kes absoluutarvestuses hoiavad suurepärast neljandat kohta. Klassi teised on Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) +46,35 ja kolmandad  Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Tye-R) +56,34.

Klassi EMV3 ehk N4 arvestuses juhivad  lätlased Vorobjovs – Troskins, kelle edu kaasmaalaste Dmitry Feofanov - Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees on 40,28 sekundit ning Daņila Belokoņs - Toms Freibergs (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees +01.05,94.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuses juhivad Bundsen – Loštšenikov, kelle järel hoiavad teist kohta Ronalds Baldiņš - Ingars Sakne (Mitsubishi Lancer) +30,40. Kolmandad on Edijs Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX) +01.12,58.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassis EMV5, kus sõidetakse autodega mille esmahomologeering alates aastat 2001, juhivad Tölp – Vihmann, kellest 23,88 sekundi kaugusel on Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Klassi kolmandad on Petr Turkin - Vasily Mirkotan (Citroen DS3 R3T) +01.07,90.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode klassi EMV6 avapäeva parimad olid Sesks – Mālnieks, kelle järel hoiavad kolme sõidetud katse järel teist kohta Poom – Järveoja +46,35. Klassi kokkuvõttes hoiavad kolmandat kohta Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2) +58,78.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV7 (E11), kus sõidetakse kaheveoliste üle 2 liitrise mootoriga autodega on liidrid Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3). Kahest võistluspaarist, kes veel järel hoiavad klassi teist kohta Egidijus Valeiša - Povilas Reisas (BMW M3) +55,03.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassis EMV8, kus sõidetakse autodega mille esmahomologeering enne aastat 2001, hoiavad liidrikohta Ronald Jürgenson - Marko Kaasik (Peugeot 205 GTI). Samas klassis võistelnud Alari Sillaste - Arvo Liimann (AZLK 2140) katkestasid ralli avakatsel käigukasti rikke tõttu ning  Raigo Reimal - Magnus Lepp (VW Golf) samal katsel toimund väljasõidu tõttu.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega juhivad Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Klassi teised on Vaido Tali - Taavi Udevald (VAZ 2105 VFTS) +01.20,26 ning kolmandad Kaspars Kols - Zintis Kols (VW Golf III) +01.52,88.


Ralli jätkub laupäeval, kui sõidetakse kokku seitse lumist ja jäist katset. Kokku tuleb võistlejatel hooaja teisel võistluspäeval läbida 66,55 katsekilomeetrit. Alūksne ralli 2017 võitja peaks selge olema hiljemalt kell 15:00.

Omaltpoolt soovin kõigile võisltejatele, kelle võistlus jäi reedel väljasõitude tõttu pooleli ning vajasid meedikute abi, kiiret paranemist! 

Live katsetulemusi saab jälgida SIIT


Foto: Raivo Remmelgas

No comments:

Post a Comment