Thursday, January 12, 2017

Muudatused läbinud EAL Eesti autoralli meistrivõistlustes saavad alguse Alūksnes

Kolmandat aastat järjest saab kodune rallihooaeg alguse, Lätis. Kui kahel eelneval aastal on lõunanaabritega vahetusetapiks olnud Sarma ralli, siis sel aastal on selleks ralliks Alūksne. Järjekorras seitsmenda Alūksne ralli starti on lisaks Eesti, Läti ja Leedu autoralli meistrivõistluste võistlejatele tulemas ka Läti rallisprindi meistrivõistlustel osalejad.
Kokku on hooaja esimesele võistlusele end registreerinud 89 võistluspaari, üheksast riigist.
Kahe päevaga sõidetakse meistrivõistluste hooaja ainsal talverallil kümme katset, kogupikkusega 100,32 km.

Soomlaste tulevikulootus Kalle Rovanperä osaleb ka sel aastal Läti meistrivõistlustel

Võistlusrivi avavad möödunud aastased Läti meistrid Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen (Škoda Fabia R5), kelle järel saavad stardi samuti Škoda R5 autol startivad Nikolay Gryazin - Yaroslav Fedorov. Esimese Eesti võistluspaarina saavad Lätis rajale Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kelle stardinumbriks on 5.
Eesti meistrivõistluste punktide ees hakkavad üheksas eri klassis heitlema 40. ekipaaži.
Möödunud aastastest Eesti meistritest on hooaja avaetapile startimas kolm võistluspaari - Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R) ja Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3).
Kõige rohkem osalejaid on võistlustulle minemas EMV6 klassis, kus hetke seisuga on end kirja pannud 12. võistluspaari. Hea meel on tõdeda, et just selle sama klassi arvestuses on peale aastast pausi taas ralliradadele naasnud 2015.aasta EMV3 - DMACK Trophy klassi teised mehed Sander Siniorg - Karl-Artur Viitra (Ford Fiesta R2).
Ainsana ei ole tänavusel aastal kedagi startimas klassis EMV3 ehk N4. Valitseva meistri Egon Kauri eesmärgiks on tänavu osalemine autoralli maailmameistrivõistluste klassis WRC2. Samad plaanid olid peale Saaremaa rallit ka 2015.aasta meistril Siim Plangil. Ka Miko-Ove Niinemäe osaleb sel aastal autoralli MM-sarjas, kus teeb kaasa Junior WRC arvestuses. Ometigi on nii Kaur, kui ka Niinemäe kinnitanud, et neid mõlemaid näeb tänavu sõitmas ka paaril kodusel etapil.
Rallifännide jaoks rõõmus uudis on kindlasti see, et kui paar viimast hooaega on kodustelt ralliteedelt puudunud WRC auto, siis sel aastal on see alates Harju rallist taas olemas.
Georg Grossi poolt juhitava Ford Fiesta RS WRC kõrval võtab koha sisse, Raigo Mõlder.


Peamised muudatuse kodustel meistrivõistlustel

Hooaja kindlasti üks suuremaid muudatusi on seotud sellega, et tänavused Eesti autoralli meistrivõistlused on lahtised. See siis tähendab eelkõige seda, et välisvõistlejatel ei ole vaja sarja registreeruda ega maksta registreerimistasu. Kõik, kes on Eesti meistrivõistluste etapil kirjas, saavad ka punkte.
Kui möödunud hooajal sõideti kodustel meistrivõistlustel seitse etappi, siis tänavusel hooajal on kavas kuus etappi, millest ka kõik arvesse lähevad. Veoautode klassi osalejad liituvad teistega nagu juba viimastel aastatel tavaks saanud alates hooaja teisest etapist.

EAL Eesti autoralli meistrivõistluste 2017 kalender:

1. etapp 13.-14.01.2017 Alūksne ralli (Läti)
2. etapp 26.-27.05.2017 Harju ralli
3. etapp 09.-10.06.2017 Lääne-Eesti ralli
4. etapp 14.-15.07.2017 Tartu ralli
5. etapp 25.-26.08.2017 Lõuna-Eesti ralli
6. etapp 13.-14.10.2017 Saaremaa ralli

Kui möödunud aastal anti Eesti meistrivõistlustel koos meeskondliku arvestusega välja üheksa meistritiitlit, siis sel aastal on see arv üksteist.
Seni on absoluutarvestuses antud välja üks meistritiitel, kuid sel aastal on kaks eraldi arvestust - 4WD ja 2WD. See muudatus viidi Eesti Autospordi Liidu poolt sisse eelkõige tulles vastu sõitjate palvele võimaldada sõita nn. vanade autodega võrdses konkurentsis ehk klass E10 läheb sisuliselt kaheks. 4WD absoluutarvestuse alla kuuluvad sel aastal ka prototüüpautod, mille ehitamist ja võistlemist EAL igati toetab. Möödunud aastasel Tallinna rallil nägime sellise võistlusautoga sõitmas lätlast, Janis Vorobjovsi, kes startis tema enda meeskonna poolt ehitatud Mitsubishi Mirage RS Protol. Kuna hetkel on teada, et ka mõned kodused võistlejad on endale tänavuseks hooajaks Proto autot ehitamas, siis esimesel aastal neile eraldi klassi ei ole, kuid kui konkurents on piisav, on võimalik, et nende autodega saab tuleval hooajal juba eraldi tiitlile sõita.

Ainsana erinevad teistest tänavu EMV6 ehk kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode klassi võistlejad, kelle jaoks on kirja pandud mõned erisused:

·         võistlejad stardivad omaette rühmana igal päeval, kasvavas kiiruse järjekorras alates 15-40 stardikohast, mille alguse määrab vastavalt osavõtjate arvule võistlusel võistluse juht (ei kehti Läti etapil)
·         EMV6 klassis kvalifitseerumiseks tuleb kasutada DMACK rehve ( ei kehti talveetapil). Muude rehvide kasutajad saavad arvestuse klassis EMV2 ehk absoluutarvestuse 2WD
·         Kolm esimest sõitjat autodel, mille esmahomogeering oli enne 2012, teenivad igalt etapilt lisapunkte vastavalt 3-2-1
·         Iga lisakatse võit annab ühe lisapunkti

Kuid see pole veel kõik. EMV6 klassi arvestuse võistlejad, kellele on vanust vahemikus 17-26 eluaastat, saavad kõik heidelda lisaks meistritiitlile ka vingele rahalisele auhinnale. Kuna tänavu on Eesti meistrivõistlused avatud ka välisvõistlejatele, siis nimetatakse klassi EMV6 rahvusvaheliselt Estonian R2 Challenge. Klassi peaauhind on 28 000 eurot, teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot. Peaauhind on mõeldud toetamaks võistlejate osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Auhinnarahad on olnud võimalik välja panna tänu Eesti autoralli toetajatele Castrolile ja DMACK-ile ning väiksematele toetajatele.

Margus Kiiver, Eesti Autospordi Liidu peasekretär: „Tänu meie headele toetajatele oleme saanud kokku panna noortele autosportlastele väga korraliku auhinnafondi, mis kindlasti püüab tähelepanu ka välisriikides. Seega usume, et saame Eesti autoralli meistrivõistlustele seeläbi ka uusi sõitjaid. Olen veendunud, et 2017. aastal muutub niigi tihe konkurents R2 klassis veelgi pingelisemaks. Meie teine eesmärk on see, et see poleks ühekordne projekt ja saaksime sarnase auhinnafondiga välja tulla ka järgnevatel aastatel. Noorte autosportlaste eesmärk peaks olema liikumine Eestist edasi rahvusvahelistesse sarjadesse ja Estonian R2 Challenge teeb järgmised sammud lihtsamaks.“

Kuidas uued klassid konkurentsi ja põnevust pakuvad, selgub juba hooaja jooksul.

EAL Eesti autoralli meistrivõistluste 2017 võistlusklassid:

EMV1 – Absoluutarvestus 4WD (kõik nelikveolised autod, s.h N4,E12,R5,WRC,S2000 ja prototüüpautod)
EMV2 –Absoluutarvestus 2WD (klassid EMV5 – EMV10, ka võimalikud prototüüpautod)
EMV3 – 4WD N4
EMV4 –4WD E12
EMV5 – 2WD R3,A7,N3,E10/1(esmahomologeeringuga alates 2001)
EMV6 – 2WD A6,R2 (v.a.Super 1600) *
EMV7 – 2WD E11 üle 2000ccm
EMV8 – 2WD E10/2 1600-2000ccm (esmahomologeeringuga enne 2001)
EMV9 – 2WD E9 kuni 1600ccm
EMV10 – E13 veoautod
EMV11 – võistkondlik paremusjärjestus

* erisused kirjeldatud eelpool

Punktiarvestuses on muutunud see, et kui möödunud hooaegadel sai punktikatse lisapunkte esimesed kolm meeskonda, siis sellest aastast esimesed viis nagu seda ka MM-võistlustel.
Punktikatse punktid jagunevad 5,4,3,2,1.
Uuendatud on ka võistkondliku punktiarvestust ja seda nii, et enam ei pea iga registreerija iga ralli eel andma oma võistkondi üles, vaid arvestusse läheb iga registreerija kahe parima meeskonna tulemused.
Võistlusmäärusest on vast kõige olulisem muudatus tänavu see, et kui siiani oli reegel, et kui sa võistluse avapäeval katkestasid ja soovisid jätkata, siis ei pidanud midagi tegema. Tänavusest aastast on aga võistleja kohustatud oma jätkamise soovist võistluse juhile teada andma. See muudatus sai sisse viidud eelkõige selleks, et vältida olukorda, et kas siis ikka jätkatakse või mitte ning tänu sellele ei saanud võistluse juht teha teiseks päevaks stardijärjekord nii, et auke sisse ei jääks. See reegel, et katkestamisest peab igal juhul teavitama, jääb ka loomulikult alles
Mis puudutab rehve, siis uuest aastast on sarnaselt muu maailmaga ka kodustel meistrivõistlustel rehvide lõikamine keelatud. 

Ega muud, kui uus kodune rallihooaeg alaku ja edu kõikidele, kes rajal ning turvalist kaasaelamist nendele, kes rajaääres!

Foto: Ray Põder 

No comments:

Post a Comment