Alūksne rallit võitsid Kalle Rovanperä –
Risto Pietiläinen. Parimad eestlased olid Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov
Laupäeva
hommikul jätkus reedel alanud Alūksne ralli. Eesti. Läti ja Leedu
meistrivõistluste avaetapi teist võistluspäeva alustasid liidrina Kalle
Rovanperä – Risto Pietiläinen (Škoda Fabia R5), kelle edu Nikolay Gryazini -
Yaroslav Fedorovi (Škoda Fabia R5) ees oli 35,87 ja parimate eestlastena
avapäeva lõpetanud Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo
VIII) ees 53,43 sekundit.
Kalle Rovanperä võitis kõik Aluksne ralli katsed ning edestas lõpuks lähimat jälitajat üle pooleteise minuti |
Esimesena startisid
laupäevastele katsetele TGS Worldwide sõitjad Rovanperä – Pietiläinen, keda
öösel juurde sadanud lumi ja teepuhastamine ei tundunud segavat ning soomlased
jätkasid sealt, kus reedel pooleli oli jäänud. Päeva esimeselt kolmelt katselt
soomlastele kõik katsevõidud ning esimesse hooldusesse saabusid nad juba üle
minutilises eduseisus. Teisena lõpetas päeva esimese katseteringi Gryazin
+01:12.86. Kolmandana jätkas Bundsen, kes sai päeva esimeselt kolmelt katselt
kirja neljanda, kaheksanda ja seitsmenda aja. Kokkuvõttes jäi eestlane noorest soomlasest maha
+01:40,99.
Ka
korduvkatsetel ei andnud Rovanperä – Pietiläinen konkurentidele sõnaõigust ning
võitsid ka need ja suurendasid oma edu teisena jätkanud Gryazin – Fedorovi ees
01:29,29 peale. Kolmandana jätkas Bundsen +02:16,68, kes sai korduvkatsetelt
kirja ühe viienda ja kaks kolmandat katseaega.
Hooaja
avaetapi viimase katsena sõideti 14,79 km pikkuse Lūkumietis katse teine
läbimine. Katse esimene läbimine sõideti reedel võistluse teise katsena.
Katsevõidu
ja power stage maksimumpunktid võtsid Kalle Rovanperä – Risto
Pietiläinen. Kõik katsed võitnud soomlased edestasid ralli lõpuks Nikolay Gryazinit - Yaroslav Fedorovit minuti
ja 38 sekundiga. Hooaja avaralli lõpetasid parimate eestlastena Ranno Bundsen -
Robert Loštšenikov, kes jäid möödunud aastastest Läti meistritest maha kolme
minuti ja 12 sekundiga.
Suurepärasel
neljandal kohal lõpetasid võistluse lätlased Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks, kes
kaheveolisel Peugeot 208 R2-l jätsid enda seljataha paljud 4WD masinad ning
kaotasid ralli võitjatele kolme minuti ja 51 sekundiga.
Meistrivõistluste hooaja avaetapi parimad eestlased olid Bundsen - Loštšenikov |
Eesti meistrivõistluste
absoluutarvestuse 4WD EMV1 klassis kuulus hooaja avaetapi klassivõit Gryazin – Fedorovile, kellest minuti ja 34
sekundi kaugusele jäid Bundsen – Loštšenikov. Kolmanda koha said lätlased Edijs
Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest
maha +3:12.28.
Absoluutarvestuse 2WD EMV2 klassi
hooaja esimese etapi parimad olid Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks. Klassi
teised olid Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2), kes jäid lätlastest
maha +1:40,06. Meistrivõistluste ainsa talveralli lõpetasid oma klassi
kolmandana Roland Poom - Ken Järveoja (Ford
Fiesta R2), kes kaotasid Ojaperv - Talvele vaid 1,46 sekundiga.
Klassi EMV3 ehk N4 arvestuses võtsid
hooaja esimesed maksimumpunktid Dmitry Feofanov - Normunds Kokins (Mitsubishi
Lancer Evo IX), kes edestasid Steven
Viilo - Jakko Viilot (Mitsubishi Lancer Evo IX) 49, 94 sekundiga. Klassi
kolmandad oli leedukad Linas Vaškys - Laurynas Paškevičius (Mitsubishi Lancer
Evo IX) +01:59,82.
Neljaveoliste rahvusliku klassi
EMV4 (E12) autode arvestuse klassivõidu võtsid Lätis, Bundsen – Loštšenikov,
kelle järel said teise koha Edijs Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer
Evo IX) +01:24,39. Kolmandad olid Guntis Lielkājis - Ivars Grošus (Mitsubishi Lancer
Evo IX), kes jäid kaasmaalastest maha vaid 0,34 sekundiga.
Kuni kaheliitrise mootoriga
kaheveoliste klassi EMV5, kus sõidetakse autodega mille esmahomologeering
alates aastat 2001, võtsid klassivõidu Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic
Type-R). Kaasmaalaste järel said teise koha Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda
Civic Type-R) +01:23,35. Klassi kolmandad olid Petr Turkin - Vasily Mirkotan
(Citroen DS3 R3T) +02:50,70.
Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise
mootoriga autode klassi EMV6 avaetapi parimad olid Sesks – Mālnieks, kelle
järel said teise koha Ojaperv – Talve +01:40,06 ning kolmandad olid Poom –
Järveoja +01:41,52.
Rahvusliku E-rühma klassis EMV7
(E11), kus sõidetakse kaheveoliste üle 2 liitrise mootoriga autodega, said
hooaja esimese klassivõidu Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3), kellest
44,52 sekundi kaugusele jäid leedukad Egidijus Valeiša - Povilas Reisas (BMW
M3). Rohkem lõpetajaid selles klassi polnud.
Kuni kaheliitrise mootoriga
kaheveoliste klassi EMV8, kus sõidetakse autodega mille esmahomologeering enne
aastat 2001., said lumistes tingimustes kõige parema resultaadi, Ronald Jürgenson
- Marko Kaasik (Peugeot 205 GTI). Klassi teised olid Alari Sillaste - Arvo Liimann (AZLK 2140), kes
pärast avapäeva käigukasti rikke tõttu katkestamist olid taas rajal. Kaasmaalastele
kaotasid mehed +17:42,06.
Rahvusliku E-rühma klassis EMV9
(E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, teenisid
maksimumpunktid Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Klassi teised olid Vaido
Tali - Taavi Udevald (VAZ 2105 VFTS) +04.03,83. Rohkem lõpetajaid klassis
polnud.
Eesti autoralli meistrivõistlused
jätkuvad mais, kui 26.-27.maini sõidetakse Harju Rally.
Fotod: Ray Põder
No comments:
Post a Comment