Saturday, January 14, 2017

Alūksne rallit võitsid Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen. Parimad eestlased olid Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov

Laupäeva hommikul jätkus reedel alanud Alūksne ralli. Eesti. Läti ja Leedu meistrivõistluste avaetapi teist võistluspäeva alustasid liidrina Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen (Škoda Fabia R5), kelle edu Nikolay Gryazini - Yaroslav Fedorovi (Škoda Fabia R5) ees oli 35,87 ja parimate eestlastena avapäeva lõpetanud Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees 53,43 sekundit.

Kalle Rovanperä võitis kõik Aluksne ralli katsed ning edestas lõpuks lähimat jälitajat üle pooleteise minuti

Esimesena startisid laupäevastele katsetele TGS Worldwide sõitjad Rovanperä – Pietiläinen, keda öösel juurde sadanud lumi ja teepuhastamine ei tundunud segavat ning soomlased jätkasid sealt, kus reedel pooleli oli jäänud. Päeva esimeselt kolmelt katselt soomlastele kõik katsevõidud ning esimesse hooldusesse saabusid nad juba üle minutilises eduseisus. Teisena lõpetas päeva esimese katseteringi Gryazin +01:12.86. Kolmandana jätkas Bundsen, kes sai päeva esimeselt kolmelt katselt kirja neljanda, kaheksanda ja seitsmenda aja.  Kokkuvõttes jäi eestlane noorest soomlasest maha +01:40,99.
Ka korduvkatsetel ei andnud Rovanperä – Pietiläinen konkurentidele sõnaõigust ning võitsid ka need ja suurendasid oma edu teisena jätkanud Gryazin – Fedorovi ees 01:29,29 peale. Kolmandana jätkas Bundsen +02:16,68, kes sai korduvkatsetelt kirja ühe viienda ja kaks kolmandat katseaega.
Hooaja avaetapi viimase katsena sõideti 14,79 km pikkuse Lūkumietis katse teine läbimine. Katse esimene läbimine sõideti reedel võistluse teise katsena.
Katsevõidu ja power stage maksimumpunktid võtsid Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen. Kõik katsed võitnud soomlased edestasid ralli lõpuks  Nikolay Gryazinit - Yaroslav Fedorovit minuti ja 38 sekundiga. Hooaja avaralli lõpetasid parimate eestlastena Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov, kes jäid möödunud aastastest Läti meistritest maha kolme minuti ja 12 sekundiga.
Suurepärasel neljandal kohal lõpetasid võistluse lätlased  Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks, kes kaheveolisel Peugeot 208 R2-l jätsid enda seljataha paljud 4WD masinad ning kaotasid ralli võitjatele kolme minuti ja 51 sekundiga.

Meistrivõistluste hooaja avaetapi parimad eestlased olid Bundsen - Loštšenikov

Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse 4WD EMV1 klassis kuulus hooaja avaetapi klassivõit  Gryazin – Fedorovile, kellest minuti ja 34 sekundi kaugusele jäid Bundsen – Loštšenikov. Kolmanda koha said lätlased Edijs Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest maha +3:12.28.

Absoluutarvestuse 2WD EMV2 klassi hooaja esimese etapi parimad olid Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks. Klassi teised olid Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2), kes jäid lätlastest maha +1:40,06. Meistrivõistluste ainsa talveralli lõpetasid oma klassi kolmandana Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes kaotasid Ojaperv - Talvele vaid 1,46 sekundiga.

Klassi EMV3 ehk N4 arvestuses võtsid hooaja esimesed maksimumpunktid Dmitry Feofanov - Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes edestasid  Steven Viilo - Jakko Viilot (Mitsubishi Lancer Evo IX) 49, 94 sekundiga. Klassi kolmandad oli leedukad Linas Vaškys - Laurynas Paškevičius (Mitsubishi Lancer Evo IX) +01:59,82.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse klassivõidu võtsid Lätis, Bundsen – Loštšenikov, kelle järel said teise koha Edijs Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX) +01:24,39. Kolmandad olid Guntis Lielkājis - Ivars Grošus (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid kaasmaalastest maha vaid 0,34 sekundiga.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassi EMV5, kus sõidetakse autodega mille esmahomologeering alates aastat 2001, võtsid klassivõidu Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Kaasmaalaste järel said teise koha Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R) +01:23,35. Klassi kolmandad olid Petr Turkin - Vasily Mirkotan (Citroen DS3 R3T) +02:50,70.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode klassi EMV6 avaetapi parimad olid Sesks – Mālnieks, kelle järel said teise koha Ojaperv – Talve +01:40,06 ning kolmandad olid Poom – Järveoja +01:41,52.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV7 (E11), kus sõidetakse kaheveoliste üle 2 liitrise mootoriga autodega, said hooaja esimese klassivõidu Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3), kellest 44,52 sekundi kaugusele jäid leedukad Egidijus Valeiša - Povilas Reisas (BMW M3). Rohkem lõpetajaid selles klassi polnud.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassi EMV8, kus sõidetakse autodega mille esmahomologeering enne aastat 2001., said lumistes tingimustes kõige parema resultaadi, Ronald Jürgenson - Marko Kaasik (Peugeot 205 GTI). Klassi teised olid  Alari Sillaste - Arvo Liimann (AZLK 2140), kes pärast avapäeva käigukasti rikke tõttu katkestamist olid taas rajal. Kaasmaalastele kaotasid mehed +17:42,06.  

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, teenisid maksimumpunktid Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Klassi teised olid Vaido Tali - Taavi Udevald (VAZ 2105 VFTS) +04.03,83. Rohkem lõpetajaid klassis polnud.



Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad mais, kui 26.-27.maini sõidetakse Harju Rally.

Fotod: Ray Põder 

No comments:

Post a Comment