Sunday, January 22, 2017


Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid ühise MM-debüüdi hoolimata Fordi mootoriprobleemidele suurepärasel kolmandal kohal!

Ott Tänakule - Martin Järveojale Montest kõigi probleemide kiuste teenitud poodiumikoht!

Autoralli MM-hooaja avaetapi Monte-Carlo ralli viimasel võistluspäeval sõideti neli kiiruskatset, kogupikkusega 53,72 km. Neljast kahel korral läbiti La Bollene Vesubie - Peira Cava katse ehk teisisõnu Monte klassik Col de Turini. Viimaseks neljaks katseks sõitsid kõik võistlejad laupäeva õhtul Gap'ist 240 kilomeetri kaugusel olevasse Monacosse, mis tähendas ühtlasi ka seda, et hooldust viimasel võistluspäeval ei olnud.
Viimast võistluspäeva alustasid liidrina Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17), kelle edu meeskonnakaaslaste Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC) ees oli 47,1 sekundit. Enne viimast pooltsadat katsekilomeetrit hoidsid kolmandat kohta Toyota sõitjad Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes jäid liidritest maha +2:20,6.

Päeva avakatsena sõideti  5,5 km pikkune Luceram - Col St Roch kiiruskatse, millele startisid esimesena laupäeva viimasel katsel liidrikohalt auto lõhkunud ning 16. kohale kukkunud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Avakatse võidu võtsid Hyundai sõitjad Dani Sordi – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC´17), kellele see oli ralli esimeseks katsevõiduks.
Katse teise aja sõitis välja Latvala, kes jäi hispaanlastest maha 1,1 sekundiga ning katse kolmas oli Ogier +1.4. Kahjuks ei alanud päev hästi pühapäevastele katsetele kuuenda autona startinud Tänak – Järveojale. Eestlased jõudsid avakatse lõppu mootoriga, millel töötas vaid kaks silindrit. Mehed alustasid kohe vea otsimisega, mis kestis kaua, kuid järgmise katse starti liiguti ikkagi mitte töötava autoga. Katse võitnud Sordole kaotas Tänak 12,8 sekundiga.
Järgnevana ootas võistlejaid ees MM-hooaja üks legendaarsemaid katseid, mida teatakse eelkõige Col de Turini nime all. Kui päeva esimesel katsel teenisid ralli esimese katsevõidu Soro – Marti, siis teisel Stéphane Lefebvre – Gabin Moreau (Citroen C3 WRC). Samuti oli see esimeseks katsevõiduks uuele C3 WRC-le.
Avakatsel mootoriprobleemidega hädas olnud Tänak – Järveoja hilinesid teise katse starti viis minutit ja said selle eest 50 trahvisekundit. Kahjuks aga meenutas nende Fordi hääl endiselt pigem traktorit, kui WRC autot ning katse lõppu saabusid Tänak – Järveoja arusaadavat pettunult. Katse võitnud prantslastele kaotasid eestlased +1:28,2. Koos trahvisekunditega tähendas see seda, et Tänakust möödus Latvala, kellele ta kaotas nüüd 34,8 sekundiga.




Tänak – Järveoja õnneks tühistati ralli eelviimane katse turvalisuse kaalutlustel ning seega jäi sõita veel 21,36 km pikkuse La Bollene Vesubie - Peira Cava teine läbimine. Tänak – Järveoja alustasid  ralli viimast katset teadmises, et nende seljatagant on tulemas Dani Sordo ja Craig Breen, kes neist maas vastavalt 46,4 ja 48,8 sekundit.  Tugevas lumesajus ja keerulistes tingimustes sõidetud viimase katse ülivõimsa võidu võitsid  ja teenisid selle eest viis lisapunkti Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul.
M-Sport meeskonna ja rallifännide põhiküsimus oli, et kas Ott Tänak ja Martin Järveoja suudavad viimasel katsel lonkava Feista WRC-ga konkurentide rünnakud tõrjuda ning poodiumikoha säilitada. Õnneks soosis ilm eestlasi ning tihedas lumesajus ning väga libedates tingimustes polnud ka konkurentidel suuremast mootorivõimsusest kasu ning eestlased säilitasid kolmanda koha!
Sordo jäi lõpuks Tänakust 38 ja Breen 50 sekundi kaugusele.

Järjekorras 85.Monte-Carlo ralli võitsid Fordi sõitjad Sébastien Ogier - Julien Ingrassia, kellele see oli karjääri viiendaks Monte võiduks, kui siia arvestada ka 2009.a IRC sarja avaetapi võit. Tänavune võit oli Ogieril neljas järjestikune, mis tõstis ta samale pulgale Tommi Mäkineniga, kes suutis hooaja ühe raskeima ralli võita aastatel 1999-2002. M-Sport meeskonnale oli see esimeseks esikohaks üle viie aasta.
Suurepärasel teisel kohal finišeerisid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes tõid 17.aastase pausi järel MM-sarja naasnud Toyotale kohe nende esimesel rallil poodiumikoha. Kui Yaris WRC eelkäijal Corolla WRC-l kulus esimese poodiumikoha saavutamiseks neli rallit, siis Yarisel läks selleks vaja vaid 361,40 katsekilomeetrit. Ralli võitnud Fordi sõitjatest jäid Jaapani autotootja toodangul sõitnud soomlased maha lõpuks +2.15.0.
Närvesööva ja pingelisi võistluspäeva järel lõpetasid ralli super kolmandal kohal Ott Tänak – Martin Järveoja, kes jäid lõpuks meeskonnakaaslastest maha +2:57,8. Oti ja Martini koostöö on alanud suurepäraselt, sest mehed said Monte nõudvatel teedel hästi hakkama ning tasuks selle eest super poodiumikoht. Tänakule oli see karjääri viiendaks MM-ralli poodiumikohaks.
Lisaks poodiumikohale kirjutasid eestlased rea ka ralli ajalukku. Tänak – Järveoja olid esimesed, kes uue Ford Fiesta RS WRC´17 võistlusautoga katsevõidu teenisid.
Kindlasti ei saa Oti ja Martini tulemuse osas alahinnata ka nende esiauto meeskonna Martin Kanguri ja Kuldar Siku panust, kes terve pika nädalavahetuse aitasid oma kogutud infoga vältida võimalike ohtusid, et sõit veatult ja kiirelt kulgeks.
Palju, palju õnne Ott ja Martin, super töö!



Kui ralli üldarvestuses libises Fordil tänu tehnilistele probleemidele kaksikvõit käest, siis WRC2 arvestuses said Škoda sõitjad selle kätte. Ülivõimsa klassivõidu võtsid  Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Škoda Fabia R5), kellele järgnesid Jan Kopecky – Pavel Dresler (Škoda Fabia R5). Tšehhi autotootja sai sellega väärilise resultaadi tähistamaks Monte-Carlo ralli 40. aasta tagust triumfi , kui 1300cm3 autode klassis saavutati Škoda 130 RS autodel samuti kaksikvõit. 

Hooaja esimene ralli on sõidetud ning uue generatsiooni WRC autod nähtud. Uue ajastu esimene katsevõit ja punktikoha maksimum punktid läksid Hyundaile ning esimesed poodiumikohad jagasid omavahel Ford ja Toyota.

85. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017 lõppjärjestus

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta RS WRC 04:00:03,6
2.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +02:15,0
3.Tänak / Järveoja Ford Fiesta RS WRC +02:57,8
4.Sordo / Martí Hyundai i20 Coupe WRC +03:35,8
5.Breen / Martin Citroen DS3 WRC +03:47,8
6.Evans / Barritt Ford Fiesta RS WRC +06:45,0
7.Mikkelsen / Jæger Škoda Fabia R5 +09:32,7
8.Kopecky / Dresler Škoda Fabia R5 +12:58,1
9.Lefebvre / Moreau Citroen C3 WRC +14:43,8
10.Bouffier / Giraudet Ford Fiesta R5 +16:09,4

Autoralli MM-hooaeg jätkub kolme nädala pärast, kui 9.-12.veebruarini sõidetakse Rootsi MM-ralli.


Foto: M-Sport, Škoda Motorsport, eWRC

No comments:

Post a Comment