Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid
ühise MM-debüüdi hoolimata Fordi mootoriprobleemidele suurepärasel kolmandal
kohal!
Ott Tänakule - Martin Järveojale Montest kõigi probleemide kiuste teenitud poodiumikoht! |
Autoralli
MM-hooaja avaetapi Monte-Carlo ralli viimasel võistluspäeval sõideti neli
kiiruskatset, kogupikkusega 53,72 km. Neljast kahel korral läbiti La Bollene
Vesubie - Peira Cava katse ehk teisisõnu Monte klassik Col de Turini. Viimaseks
neljaks katseks sõitsid kõik võistlejad laupäeva õhtul Gap'ist 240 kilomeetri
kaugusel olevasse Monacosse, mis tähendas ühtlasi ka seda, et hooldust viimasel
võistluspäeval ei olnud.
Viimast
võistluspäeva alustasid liidrina Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Ford
Fiesta RS WRC´17), kelle edu meeskonnakaaslaste Ott Tänak – Martin Järveoja
(Ford Fiesta RS WRC) ees oli 47,1 sekundit. Enne viimast pooltsadat katsekilomeetrit
hoidsid kolmandat kohta Toyota sõitjad Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila (Toyota
Yaris WRC), kes jäid liidritest maha +2:20,6.
Päeva
avakatsena sõideti 5,5 km pikkune Luceram
- Col St Roch kiiruskatse, millele startisid esimesena laupäeva viimasel katsel
liidrikohalt auto lõhkunud ning 16. kohale kukkunud Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Avakatse võidu võtsid Hyundai sõitjad Dani
Sordi – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC´17), kellele see oli ralli esimeseks
katsevõiduks.
Katse teise
aja sõitis välja Latvala, kes jäi hispaanlastest maha 1,1 sekundiga ning katse
kolmas oli Ogier +1.4. Kahjuks ei alanud päev hästi pühapäevastele katsetele
kuuenda autona startinud Tänak – Järveojale. Eestlased jõudsid avakatse lõppu mootoriga,
millel töötas vaid kaks silindrit. Mehed alustasid kohe vea otsimisega, mis
kestis kaua, kuid järgmise katse starti liiguti ikkagi mitte töötava autoga. Katse
võitnud Sordole kaotas Tänak 12,8 sekundiga.
Järgnevana
ootas võistlejaid ees MM-hooaja üks legendaarsemaid katseid, mida teatakse
eelkõige Col de Turini nime all. Kui päeva esimesel katsel teenisid ralli
esimese katsevõidu Soro – Marti, siis teisel Stéphane Lefebvre – Gabin Moreau
(Citroen C3 WRC). Samuti oli see esimeseks katsevõiduks uuele C3 WRC-le.
Avakatsel
mootoriprobleemidega hädas olnud Tänak – Järveoja hilinesid teise katse starti viis
minutit ja said selle eest 50 trahvisekundit. Kahjuks aga meenutas nende Fordi
hääl endiselt pigem traktorit, kui WRC autot ning katse lõppu saabusid Tänak –
Järveoja arusaadavat pettunult. Katse võitnud prantslastele kaotasid eestlased
+1:28,2. Koos trahvisekunditega tähendas see seda, et Tänakust möödus Latvala,
kellele ta kaotas nüüd 34,8 sekundiga.
Tänak –
Järveoja õnneks tühistati ralli eelviimane katse turvalisuse kaalutlustel ning
seega jäi sõita veel 21,36 km pikkuse La Bollene Vesubie - Peira Cava teine
läbimine. Tänak – Järveoja alustasid
ralli viimast katset teadmises, et nende seljatagant on tulemas Dani
Sordo ja Craig Breen, kes neist maas vastavalt 46,4 ja 48,8 sekundit. Tugevas lumesajus ja keerulistes tingimustes
sõidetud viimase katse ülivõimsa võidu võitsid ja teenisid selle eest viis lisapunkti Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul.
M-Sport
meeskonna ja rallifännide põhiküsimus oli, et kas Ott Tänak ja Martin Järveoja
suudavad viimasel katsel lonkava Feista WRC-ga konkurentide rünnakud tõrjuda
ning poodiumikoha säilitada. Õnneks soosis ilm eestlasi ning tihedas lumesajus
ning väga libedates tingimustes polnud ka konkurentidel suuremast mootorivõimsusest
kasu ning eestlased säilitasid kolmanda koha!
Sordo jäi
lõpuks Tänakust 38 ja Breen 50 sekundi kaugusele.
Järjekorras
85.Monte-Carlo ralli võitsid Fordi sõitjad Sébastien Ogier - Julien Ingrassia,
kellele see oli karjääri viiendaks Monte võiduks, kui siia arvestada ka 2009.a
IRC sarja avaetapi võit. Tänavune võit oli Ogieril neljas järjestikune, mis
tõstis ta samale pulgale Tommi Mäkineniga, kes suutis hooaja ühe raskeima ralli
võita aastatel 1999-2002. M-Sport meeskonnale oli see esimeseks esikohaks üle
viie aasta.
Suurepärasel
teisel kohal finišeerisid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes tõid
17.aastase pausi järel MM-sarja naasnud Toyotale kohe nende esimesel rallil
poodiumikoha. Kui Yaris WRC eelkäijal Corolla WRC-l kulus esimese poodiumikoha
saavutamiseks neli rallit, siis Yarisel läks selleks vaja vaid 361,40 katsekilomeetrit.
Ralli võitnud Fordi sõitjatest jäid Jaapani autotootja toodangul sõitnud soomlased
maha lõpuks +2.15.0.
Närvesööva
ja pingelisi võistluspäeva järel lõpetasid ralli super kolmandal kohal Ott
Tänak – Martin Järveoja, kes jäid lõpuks meeskonnakaaslastest maha +2:57,8. Oti
ja Martini koostöö on alanud suurepäraselt, sest mehed said Monte nõudvatel
teedel hästi hakkama ning tasuks selle eest super poodiumikoht. Tänakule oli
see karjääri viiendaks MM-ralli poodiumikohaks.
Lisaks
poodiumikohale kirjutasid eestlased rea ka ralli ajalukku. Tänak – Järveoja olid
esimesed, kes uue Ford Fiesta RS WRC´17 võistlusautoga katsevõidu teenisid.
Kindlasti ei
saa Oti ja Martini tulemuse osas alahinnata ka nende esiauto meeskonna Martin
Kanguri ja Kuldar Siku panust, kes terve pika nädalavahetuse aitasid oma
kogutud infoga vältida võimalike ohtusid, et sõit veatult ja kiirelt kulgeks.
Palju, palju
õnne Ott ja Martin, super töö!
Kui ralli
üldarvestuses libises Fordil tänu tehnilistele probleemidele kaksikvõit käest,
siis WRC2 arvestuses said Škoda sõitjad selle kätte. Ülivõimsa klassivõidu
võtsid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger
(Škoda Fabia R5), kellele järgnesid Jan Kopecky – Pavel Dresler (Škoda Fabia
R5). Tšehhi autotootja sai sellega väärilise resultaadi tähistamaks Monte-Carlo
ralli 40. aasta tagust triumfi , kui 1300cm3 autode klassis saavutati Škoda 130
RS autodel samuti kaksikvõit.
Hooaja
esimene ralli on sõidetud ning uue generatsiooni WRC autod nähtud. Uue ajastu esimene
katsevõit ja punktikoha maksimum punktid läksid Hyundaile ning esimesed poodiumikohad
jagasid omavahel Ford ja Toyota.
85. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017
lõppjärjestus
1.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta RS WRC 04:00:03,6
2.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +02:15,0
3.Tänak / Järveoja Ford Fiesta RS WRC +02:57,8
4.Sordo /
Martí Hyundai i20 Coupe WRC +03:35,8
5.Breen /
Martin Citroen DS3 WRC +03:47,8
6.Evans / Barritt
Ford Fiesta RS WRC +06:45,0
7.Mikkelsen
/ Jæger Škoda Fabia R5 +09:32,7
8.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 +12:58,1
9.Lefebvre /
Moreau Citroen C3 WRC +14:43,8
10.Bouffier
/ Giraudet Ford Fiesta R5 +16:09,4
Autoralli
MM-hooaeg jätkub kolme nädala pärast, kui 9.-12.veebruarini sõidetakse Rootsi
MM-ralli.
Foto:
M-Sport, Škoda Motorsport, eWRC
No comments:
Post a Comment