Eksklusiivintervjuu
2015. aasta Eesti ja Läti autoralli meistri Siim Plangiga
auto24 Rally Estonia eelses esimeses Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus esitasin küsimusi möödunud aastal kolm meistritiitlit võitnud Siim Plangile. Lõuna-Eestist pärit noormees teeb oma tänavuse hooaja esimese stardi just auto24 Rally Estonial. Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas IT huviline noormees jõudis autorallini, millist legendisüsteemi ta kasutab jpm.
auto24 Rally Estonia eelses esimeses Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus esitasin küsimusi möödunud aastal kolm meistritiitlit võitnud Siim Plangile. Lõuna-Eestist pärit noormees teeb oma tänavuse hooaja esimese stardi just auto24 Rally Estonial. Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas IT huviline noormees jõudis autorallini, millist legendisüsteemi ta kasutab jpm.
Kuidas jõudsid autorallini?
Alguse sai
kõik Sulbi jääraja võistlusest, kus ma osa võtsin. Lõpetasin kohe esimese
võistluse kolmandal ehk poodiumikohal ja nii ta läks. Osalesin veel jääraja võistlustel, järgmisena
tulid juba noorte sprindid ja ei läinud palju mööda kui ostsime oma esimese
sportauto, Citroen C2 R2.
Kes on Su mentor/eeskuju?
Otseselt mul
polegi ühtki mentorit. Eeskujuks võiks nimetada Otti, kes väikesest Eestist nii
kõrgele ennast on pressinud. Olin ka äsjasel Poola rallil kohal, ei ole muud
öelda, kui müts maha mehe ees!
Hooajal 2009. said esimese MM-kogemuse, kui
koos Marek Sarapuuga osalesite kaheveolisel Citroen C2 masinal Walesi MM-rallil
ning saite kohe oma klassi A6 neljanda koha. Palju see kogemus erines Eestis
sõidetud rallidest ja miks?
Walesi MM-i
kõige säravam meenutus oli siiski see, et pärast esimest päeva me olime
esiveoliste autode liidrid täiesti võõrastes ja uudsetes oludes. Vanust oli
sellel ajal ju kõigest 17 aastat. Aga kahjuks teise päeva esimesel katsel
murdusid esiratta tikkpoldid ning teise päeva katsed jäid meil üldsegi sõitmata.
Hooajal 2011. osalesite Marekiga Briti
meistrivõistluste kuuel etapil Renault Twingo RS R2 masinal, kus korra ka
klassivõidu võtsite. Kui oluliseks seda etappi oma rallisõitja karjääris pead
ning millised kogemused sa sealt said milleta täna midagi teisiti teeks?
Põhiline mis
ma Briti meistrivõistlustelt kaasa võtsin oli siiski asfaldil sõidu kogemus.
Senimaani seda mul rohkem eriti pole vaja läinud, kuid loodetavasti saan kunagi
need teadmised jälle proovile panna.
Kui 2014. aastal oli Sul pidevalt ebaõnne
ning head tulemused röövisid tehnilised probleemid, siis möödunud aastal
võitsite Marekiga kokku kolm meistritiitlit ning 12 sõidetud rallist võitsite
pooled. Mis Sa ise arvad, et mis oli selle nii suure muutuse taga kui võrrelda
neid kahte hooaega ning kuidas üldse selle kuldse hooaja kokku võtad?
2014. oli
minu jaoks suhteliselt raske aasta, äärmiselt palju tehnilisi probleeme,
õnnetusi ja ebaõnne. Kõik see tegi mind lõppkokkuvõttes targemaks ja paremaks
rallisõitjaks. 2015. aastal saime auto ilusti käima ning see kokkuvõttes ehk
oligi minu edu saladus.
Suurepärase hooaja järel pole Sind enam
sellel aastal ralliradadel näha olnud ning hooaja esimese stardi teed uue
disainiga võistlusmasinal kodusel ERC etapil auto24 Rally Estonial. Mis on
selle põhjuseks, et Sind sellel aastal kodustel meistrivõistlustel pole stardis
näinud ning kas Lõuna-Eesti teedel sõidetav ERC etapp jääb Su hooaja ainsaks
stardiks?
2016. aastal
oleks tahtnud teha sammu edasi. Koduses EMV sarjas on N4 rühmas võisteldud
alates 2012. aastast ning seega sai vastu võetud otsus, et võimalusel liigume
edasi või anname rahakotile puhkust. See võimalus tekkis nüüd, kuus kuud
hiljem, kui saime kokkuleppele uute sponsoritega auto24 Rally Estonia osas.
Hetkeseisuga on see minu ainukene start sellel aastal.
Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally
Estonia, kus eelmisel aastal lõpetasid
suurepärase ERC 2 klassi kolmanda kohaga. Millised on tänavused eesmärgid ja
mida rallilt ootad?
Eelmine
aasta meile viperusteta ei möödunud, tehnilised probleemid, spin, väljasõit ja
sellest tingitud kaks rehvipurunemist. Eesmärk oleks see aasta kõiki neid
probleeme vältida ning oma tulemust parandada, kuigi pärast sellist pikka pausi
olen ma oma kiiruses natukene kahtlev. Seega tuleb võtta vabalt ning lihtsalt
anda endast parim.
Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks
konkurentideks?
Põhilised
konkurendid valin ikkagi enda klassist ERC2 ehk Aus ja Kaur. Lisaks peab tegema
tuule alla nii paljudele ERC klassi sõitjatele kui võimalik.
Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas
nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja
Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?
Ilmselt 2012
gaasipedaali murdumine ja sellele eelnenud vestlus
Marekiga. Video ütleb rohkem kui 1000 sõna ehk
auto24 Rally Estonia 2012 SS8
ja 2015 aasta väljasõit kus väga vales kohas seisnud
kaameramehe teine sünnipäev oli ehk auto24 Rally Estonia 2015 SS15
Kuidas Sa rallideks valmistud?
Konkreetseks
ralliks olen sellel ja eelnevatel aastatel komplekteerinud kokku katsete videod
ning neid pingsalt uurinud koos eelnevate aastate legendidega. Erinevalt
eelmistest aastastest on lisandunud ettevalmistus programmi ka füüsiline
aspekt.
Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks
just seda?
Kasutan
kiiruslegendi, kus 1- on kõige aeglasem kurv ja 6+ kiireim. Numbrid klapivad
enam vähem käiguga millega kurvi ründan. Kuna N rühma masinal on viies käik
pika kiirusvahemikuga, siis viiendale käigule on pühendatud numbrid 5 ja 6.
Antud legendi plussiks on see, et seda on lihtne kirjutada ja ka mõista.
Miinuseks on see, et kui olud muutuvad ralli ajal siis legendi täpsus väheneb.
Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on
Sinu hobid?
Vaba aega
leidub minu elus üsna vähe, enamus aega kulub tööl käimisele ning
magistrikraadi omandamisele. Õpingud ja töö on mõlemad IT valdkonnas, mis on
minu teine kutsumus peale ralli.
Tean, et hiljuti tegid langevarjuhüppe.
Kelle initsiatiivil see juhtus ning mis kõrgustes see adrenaliin ja pulss oli,
kui oli aeg lennukist välja hüpata?
Selles
seigas oli ahel järgnev. Sünnipäev -> Sünnipäeva kink ->Lennuväljale
-> Rakmed külge -> Lennukiga 2300m kõrgusele -> Ühendus langevarjuriga
-> Lase ennast rippu -> Lennukist välja.
Eks ta
omaette hirmutav kogemus oli, aga siiski on tandem hüpe ilmselt oluliselt
lihtsam kui ise see julgus kokku võtta ja lennukist välja hüpata. Seega on
plaanis see hirmsam variant veel sellel suvel läbi teha.
Möödunud aasta lõpus oli mul suur au aidata
Sulle Harju Rallyl kaarti lugenud Urmas Roosimaal teostada projekti mille
lõpptulemuseks oli Sinu ja Urmase võistlusmasina Neste Oil Harju Rally 1/43
mudeli koopia. Kui suur üllatus see kingitus Sulle oli ning kuidas
lõpptulemusega rahule jäid?
Tegemist oli
100% üllatusega minu jaoks. Urmas oli veel eriti salapärane, seega polnud mul
aimugi, mis toimuma hakkab.
Oli rõõm aidata Urmasel Siimule sellist üllatust valmistada. Kokku valmis Siimu ja Urmase Neste Harju Rally võiduautost 10 1/43 mõõdus koopiat |
Igati lahe meene tulevikuks ja kindlasti muutub ta
mulle iga aastaga kallimaks, eriti siis kui rallispordiga lõpparve teen.
Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest
nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust
võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?
Suurepärane
idee minu arvates. Kui endal pole aega mõnda rallit jälgida 100%, siis antud blogist saan ma alati teada iga
väiksema olulise detaili, mis rallil juhtus. Keep up the good work!
Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada
ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita
tahaksid?
Kuna minu
jaoks moodustab lõpptulemus väga suure osa emotsioonist rallis, siis väga kõrgele
ma ei sihi selles vastuses. Ilmselt valiksin ühekordsel projektil Škoda Fabia R5
masina ja ralliks Poola MM ralli. Saaks nautida kiireid teid, suurepärast R5
masinat ning hea õnne korral ehk ka tulemust TOP 6-s.
Foto: Ray Põder
No comments:
Post a Comment