Saturday, July 9, 2016

Eksklusiivintervjuu 2015. aasta Eesti ja Läti autoralli meistri Siim Plangiga



auto24 Rally Estonia eelses esimeses Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus esitasin küsimusi möödunud aastal kolm meistritiitlit võitnud Siim Plangile. Lõuna-Eestist pärit noormees teeb oma tänavuse hooaja esimese stardi just auto24 Rally Estonial. Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas IT huviline noormees jõudis autorallini, millist legendisüsteemi ta kasutab jpm.


Kuidas jõudsid autorallini?

Alguse sai kõik Sulbi jääraja võistlusest, kus ma osa võtsin. Lõpetasin kohe esimese võistluse kolmandal ehk poodiumikohal ja nii ta läks.  Osalesin veel jääraja võistlustel, järgmisena tulid juba noorte sprindid ja ei läinud palju mööda kui ostsime oma esimese sportauto, Citroen C2 R2.

Kes on Su mentor/eeskuju?

Otseselt mul polegi ühtki mentorit. Eeskujuks võiks nimetada Otti, kes väikesest Eestist nii kõrgele ennast on pressinud. Olin ka äsjasel Poola rallil kohal, ei ole muud öelda, kui müts maha mehe ees!

Hooajal 2009. said esimese MM-kogemuse, kui koos Marek Sarapuuga osalesite kaheveolisel Citroen C2 masinal Walesi MM-rallil ning saite kohe oma klassi A6 neljanda koha. Palju see kogemus erines Eestis sõidetud rallidest ja miks?

Walesi MM-i kõige säravam meenutus oli siiski see, et pärast esimest päeva me olime esiveoliste autode liidrid täiesti võõrastes ja uudsetes oludes. Vanust oli sellel ajal ju kõigest 17 aastat. Aga kahjuks teise päeva esimesel katsel murdusid esiratta tikkpoldid ning teise päeva katsed jäid meil üldsegi sõitmata.

Hooajal 2011. osalesite Marekiga Briti meistrivõistluste kuuel etapil Renault Twingo RS R2 masinal, kus korra ka klassivõidu võtsite. Kui oluliseks seda etappi oma rallisõitja karjääris pead ning millised kogemused sa sealt said milleta täna midagi teisiti teeks?

Põhiline mis ma Briti meistrivõistlustelt kaasa võtsin oli siiski asfaldil sõidu kogemus. Senimaani seda mul rohkem eriti pole vaja läinud, kuid loodetavasti saan kunagi need teadmised jälle proovile panna.

Kui 2014. aastal oli Sul pidevalt ebaõnne ning head tulemused röövisid tehnilised probleemid, siis möödunud aastal võitsite Marekiga kokku kolm meistritiitlit ning 12 sõidetud rallist võitsite pooled. Mis Sa ise arvad, et mis oli selle nii suure muutuse taga kui võrrelda neid kahte hooaega ning kuidas üldse selle kuldse hooaja kokku võtad?

2014. oli minu jaoks suhteliselt raske aasta, äärmiselt palju tehnilisi probleeme, õnnetusi ja ebaõnne. Kõik see tegi mind lõppkokkuvõttes targemaks ja paremaks rallisõitjaks. 2015. aastal saime auto ilusti käima ning see kokkuvõttes ehk oligi minu edu saladus.

Suurepärase hooaja järel pole Sind enam sellel aastal ralliradadel näha olnud ning hooaja esimese stardi teed uue disainiga võistlusmasinal kodusel ERC etapil auto24 Rally Estonial. Mis on selle põhjuseks, et Sind sellel aastal kodustel meistrivõistlustel pole stardis näinud ning kas Lõuna-Eesti teedel sõidetav ERC etapp jääb Su hooaja ainsaks stardiks?

2016. aastal oleks tahtnud teha sammu edasi. Koduses EMV sarjas on N4 rühmas võisteldud alates 2012. aastast ning seega sai vastu võetud otsus, et võimalusel liigume edasi või anname rahakotile puhkust. See võimalus tekkis nüüd, kuus kuud hiljem, kui saime kokkuleppele uute sponsoritega auto24 Rally Estonia osas. Hetkeseisuga on see minu ainukene start sellel aastal.

Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally Estonia, kus eelmisel aastal  lõpetasid suurepärase ERC 2 klassi kolmanda kohaga. Millised on tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?

Eelmine aasta meile viperusteta ei möödunud, tehnilised probleemid, spin, väljasõit ja sellest tingitud kaks rehvipurunemist. Eesmärk oleks see aasta kõiki neid probleeme vältida ning oma tulemust parandada, kuigi pärast sellist pikka pausi olen ma oma kiiruses natukene kahtlev. Seega tuleb võtta vabalt ning lihtsalt anda endast parim.

Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks konkurentideks?

Põhilised konkurendid valin ikkagi enda klassist ERC2 ehk Aus ja Kaur. Lisaks peab tegema tuule alla nii paljudele ERC klassi sõitjatele kui võimalik.

Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?

Ilmselt 2012 gaasipedaali murdumine ja sellele eelnenud vestlus
 Marekiga. Video ütleb rohkem kui 1000 sõna ehk auto24 Rally Estonia 2012 SS8 
 ja 2015 aasta väljasõit kus väga vales kohas seisnud kaameramehe teine sünnipäev oli ehk auto24 Rally Estonia 2015 SS15

 Kuidas Sa rallideks valmistud?

Konkreetseks ralliks olen sellel ja eelnevatel aastatel komplekteerinud kokku katsete videod ning neid pingsalt uurinud koos eelnevate aastate legendidega. Erinevalt eelmistest aastastest on lisandunud ettevalmistus programmi ka füüsiline aspekt.

Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks just seda?

Kasutan kiiruslegendi, kus 1- on kõige aeglasem kurv ja 6+ kiireim. Numbrid klapivad enam vähem käiguga millega kurvi ründan. Kuna N rühma masinal on viies käik pika kiirusvahemikuga, siis viiendale käigule on pühendatud numbrid 5 ja 6. Antud legendi plussiks on see, et seda on lihtne kirjutada ja ka mõista. Miinuseks on see, et kui olud muutuvad ralli ajal siis legendi täpsus väheneb.

Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on Sinu hobid?

Vaba aega leidub minu elus üsna vähe, enamus aega kulub tööl käimisele ning magistrikraadi omandamisele. Õpingud ja töö on mõlemad IT valdkonnas, mis on minu teine kutsumus peale ralli.

Tean, et hiljuti tegid langevarjuhüppe. Kelle initsiatiivil see juhtus ning mis kõrgustes see adrenaliin ja pulss oli, kui oli aeg lennukist välja hüpata?

Selles seigas oli ahel järgnev. Sünnipäev -> Sünnipäeva kink ->Lennuväljale -> Rakmed külge -> Lennukiga 2300m kõrgusele -> Ühendus langevarjuriga -> Lase ennast rippu -> Lennukist välja.
Eks ta omaette hirmutav kogemus oli, aga siiski on tandem hüpe ilmselt oluliselt lihtsam kui ise see julgus kokku võtta ja lennukist välja hüpata. Seega on plaanis see hirmsam variant veel sellel suvel läbi teha.

Möödunud aasta lõpus oli mul suur au aidata Sulle Harju Rallyl kaarti lugenud Urmas Roosimaal teostada projekti mille lõpptulemuseks oli Sinu ja Urmase võistlusmasina Neste Oil Harju Rally 1/43 mudeli koopia. Kui suur üllatus see kingitus Sulle oli ning kuidas lõpptulemusega rahule jäid?

Tegemist oli 100% üllatusega minu jaoks. Urmas oli veel eriti salapärane, seega polnud mul aimugi, mis toimuma hakkab. 


Oli rõõm aidata Urmasel Siimule sellist üllatust valmistada. Kokku valmis Siimu ja Urmase Neste Harju Rally võiduautost 10 1/43 mõõdus koopiat

Igati lahe meene tulevikuks ja kindlasti muutub ta mulle iga aastaga kallimaks, eriti siis kui rallispordiga lõpparve teen.

Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?

Suurepärane idee minu arvates. Kui endal pole aega mõnda rallit jälgida 100%,  siis antud blogist saan ma alati teada iga väiksema olulise detaili, mis rallil juhtus. Keep up the good work!

Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita tahaksid?


Kuna minu jaoks moodustab lõpptulemus väga suure osa emotsioonist rallis, siis väga kõrgele ma ei sihi selles vastuses. Ilmselt valiksin ühekordsel projektil Škoda Fabia R5 masina ja ralliks Poola MM ralli. Saaks nautida kiireid teid, suurepärast R5 masinat ning hea õnne korral ehk ka tulemust TOP 6-s.

Foto: Ray Põder

No comments:

Post a Comment