Tuesday, July 12, 2016

Eksklusiivintervjuu DMACK Trophy hetke liidri Gustav Kruudaga



auto24 Rally Estonia eelses, neljandas  Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus, esitasin küsimusi tänavuse hooaja DMACK Trophy hetke liidrile ja ühele lootustandvamale noorsõitjale Gustav Kruudale. Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas sai alguse koostöö kaardilugeja Ken Järveojaga, kellega tänavu kolm DMACK arvestuse etapivõitu võetud ning kuidas aitab Karl Kruuda oma nooremat venda.

Kuidas jõudsid autorallini?

Jõudsin autorallini läbi oma venna. Kui Karl sõitma hakkas, siis olin igal rallil tema suurim fan ja koguaeg oli plaan tulevikus ka ise sõitma hakata.

Kes on Su mentor/eeskuju

Minu mentoriks ongi minu vend Karl, kes mind koguaeg aitab ja üritab minust vormida kiiret sõitjat. Meie mõlema eeskujuks aga on Sebastien Loeb. Paremat meest kui 9 kordset maailmameistrit pole eeskujuks võtta.

Tegid esimese Eesti meistrivõistluste stardi hooajal 2014. Samal aastal võitis Su vend Karl WRC2 sarjas kaks etappi ning tuli esimese mitte soomlasena klassi SM1 meistriks. Kui palju üldse jõuad oma tegemiste kõrvalt venna tegemistele kaasa elada ja kas olid neid võite ka oma silmaga tunnistamas?

Üritan igal oma venna rallil kaasas käia. Olin ka mõlemal rallil, kus Karl võitis. Ma arvan, et ma pole kokku viiel Karli rallil käinud erinevate põhjuste pärast. Kui meil on rallid samal ajal, siis ma kahjuks tema rallidele ei jõua aga minul on Karli rallit mitu korda raskem vaadata kui  ise rallit sõita.

Alustasid tänavust hooaega Sarma rallis EMV3 klassivõiduga ning hoiad peale kolme sõidetud rallit meistrivõistluste arvestuse teist kohta ning hingad tihedalt kuklasse möödunud aasta meistrile Miko Niinemäele. Kui palju tööd oled kahe hooaja vahel teinud, et sel aastal veel paremaid tulemusi näidata, kui möödunud hooajal?

Tööd oleme kõvasti teinud. Talvel veetsime Karliga palju aega jääradadel 4 veolise tänavasõiduautoga, mis aitas mind palju. Samuti aitab Karl mind väga palju legendiga ja minu legend on eelmisest aastast palju arenenud.

Milline on hooaja eesmärk?

Hooaja eesmärk on näidata stabiilselt head kiirust. Hetkel on teiseks eesmärgiks kujunenud Dmack sarja võit Eestis, kus me oleme kolmest etapist võitnud kolm.

Sulle loeb kaarti Ken Järveoja, kellel on ka MM-rallide kogemus. Kuidas teie koostöö alguse sai ning kuidas iseloomustaksid Keni?

Meie koostöö sai alguse 2014. aastal, kui Sander vahetas oma kaardilugejat ja vahetas Keni James Morgani vastu. Ken on väga lahe mees, kellel on palju teadmisi, tänu millele olen mina ka kiiremini arenenud. Selles osas pean olema Kenile väga tänulik, et ta julges minu kõrvale üldse istuda, sest ma olin täiesti algaja ja tal oli alguses kindlasti väga hirmus.

Nii Sinu, kui ka Karli võistlusmasinatel on olnud alati väga lahe disain. Kes on selle disaini taga?

Mina seda nii täpselt ei tea. Karlil ka hetkel ei meenunud :)

Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally Estonia. Millised on tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?

Raske on mingit kindlalt eesmärki seada. Teeme lihtsalt enda sõitu ja kui kõik läheb plaanipäraselt, siis ei näe põhjust, miks ei võiks võidelda poodiumikoha peale.

Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks konkurentideks?

Tõesti ei oska öelda, sest ei tea milline minu kiirus hetkel Euroopa tippudega on. Miko on kindlasti väga kiire.

Oled osalenud kahel Rally Estonial. Kas nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?

Ma sõitsin eelmistel aastatel nii aeglaselt, et tõesti pole midagi rääkida :)

Kuidas Sa rallideks valmistud?

Teen rallitrenni ja vaatan sisevideosi koos Keniga.

Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks just seda?

Kasutan kiiruslegendi, kus 1 on aeglane kurv ja 6 on kiire kurv. See süsteem pärineb Urmo Aavalt, kes õpetas seda Sandrile, Martinile ja Karlile. Hiljem loomulikult õpetas Karl mind. Positiivne on see, et nii Ottil kui ka Karlil on sama legendi süsteem, tänu millele saan ma näha kui kaugel on minu legend tipust.

Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on Sinu hobid?

Koolis käin, järgmine aasta lõpetan gümnaasiumi.

Kuna minu üks hobi on Eesti rallisõitjate mudelite kogumine ning mu kogus on ka palju sinu venna Karli mudeleid, siis kas oled ise kokku puutunud selliste mudelitega ning kas oled ka ise mõelnud, et Sinu võistlusmasinast võiks midagi sellist valmida?

 Ei ole mõelnud küll selle peale. Selle vastu ei oleks mul midagi.

Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?

Teadsin küll sellest blogist, sest Margus Kiiver jagab seda koguaeg  Facebookis ja sealt on hästi mõnus lugeda rallide päeva kokkuvõtteid.

Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita tahaksid?

Hetkel sooviksin 2017 aasta Citroen C3 WRC-ga sõita Rally Estonial. Puhtalt sellepärast, et see auto nägi väga kuri välja.


Foto: Ray Põder

No comments:

Post a Comment