Sunday, July 3, 2016

Purunenud rehv röövis Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi esimese MM-võidu

Poola MM-ralli jätkus pühapäeva hommikul ning võistlejaid ootas ees kaks vihmamärga ja libedat korduvkatset. Ott Tänak ja Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) startisid võistluse viimasele päevale ralli liidritena. Eestlaste edu rallil teist kohta hoidnud VW sõitjate Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC) ees oli 21,3 ja Hyundai sõitjate Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16) ees 27,8 sekundit.
Hommikuseks esimeseks katseks sõideti 21,25km pikkune Baranowo katse, mille võit läks Mikkelsenile. Liidrina WRC autodest viimasena rajale pääsenud Tänak kontrollis olukorda täielikult ning sai päeva esimeselt katselt kirja teise aja, kaotust Mikkelsenile 2,4 sekundit. Üldarvestuses oli Tänaku ja Mikkelseni vahe nüüd 18,9 sekundit.

Tänak - Mõlder olid ilma kahtlusteta Poola ralli kõige kiiremad sõitjad, kuid...

Järgnevana sõideti 8,55km pikkune Sady kiiruskatse, mis tekitas palju segadust. Kõigepealt sõitis katse keskele heinapallidest ehitatud šikaanile pihta erasõitja Valeri Gorban (Mini Cooper WRC) ning seejärel Hyundai sõitja Dani Sordo (Hyundai i20 WRC´16). Kuna nende kokkupõrke tagajärjel muutus šikaan oluliselt, otsustasid korraldajad hetkeks katse peatada ning algse šikaani kuju taastada. Peale ajutist pausi jätkunud katsele startis esimesena Citroeni sõitja Stéphane Lefebvre (Citroen DS3 WRC), kes suurel kiirusel eksis ühes paremkurvis, mille tulemusena ta täiskiirusel spinnid tegi. Kui algselt tundus, et prantslane saab jätkata, siis hiljem selgus, et jätkamine on siiski keeruline, sest väljasõidu tulemusena oli alt ära tulnud vasak tagumine ratas. Kuna prantslane jätkas siiski vaikselt sõitmist katse lõpu poole, otsustasid kohtunikud anda kollase lipu, et vältida võimalikku ohtu rajal. Selle tulemusena võttis hoo maha Sebastien Ogier (VW Polo R WRC), kes hiljem kohtunike otsusel siiski katsevõidu sai.
Katsel näitas kolmandat aega Mikkelsen, kuid temast vaid 0,3 sekundi kaugusele jäi Tänak.
Kokkuvõttes oli nüüd eestlase ja norralase vahe 18,6 sekundit. Kolmandana jätkas Hayden Paddon, kuid tema hommik ei olnud alanud ehk nii nagu uusmeremaalane ise lootnuks ning tema kaotas Tänakule juba 31,5 sekundiga.
„Me auto on veidi jäiga seadega, kuid saame selle nüüd hoolduses ära muuta ning teise ringi katsed tulevad kindlasti paremini. Muus osas on kõik kontrolli all ning läheb paanipäraselt,“ võttis enesekindel eestlane pühapäevase võistluspäeva esimese poole kokku.
Ralli jätkus peale hoolduspausi 21,25km pikkuse Baranowo korduvkatsega, mis eestlaste jaoks kahjuks rõõmustavaid uudiseid ei toonud. Jätkunud vihmasajus oli rada muutunud väga libedaks ning katsel oli esimesest läbimisest paju kive väljas. Kahjuks just ühte neist kividest Tänak – Mõlderi Fiesta WRC parem esimene ratas tabas, mis selle löögi tagajärjel purunes. Vaid veljel katse lõppu jõudnud eestlased kaotasid katse võitnud Jari-Matti Latvalale 40,5 sekundiga. Mikkelsenile katselt kolmas aeg (+5,4). Üldarvestuses vahetasid eestlane ja norralane enne võistluse viimast kiiruskatset kohad. Mikkelseni edu oli nüüd Tänaku ees 16,5 sekundit.  
Ralli viimasel kohal enam liidrid suuri riske ei võtnud ning kolm punktikatse punkti võttis rallimaailma värkseim isa Sebastien Ogier.
Mikkelsenile viimaselt katselt viies aeg (+7,5), kuid sellest piisas, et 26,2 sekundilise eduga võita tänavune Poola MM-ralli. Norralasele oli see karjääri teiseks MM-ralli võiduks. MM-sarjas ei mäletagi nii põnevat hooaega, kus peale seitset sõidetud rallit on rallisid võitnud kuus erinevat sõitjat.
Ralli teine koht kuulus terve nädalavahetuse super tempos liikunud ja kokku üheksa kiiruskatset võitnud Ott Tänakule ja Raigo Mõlderile. Arusaadavalt oli Tänak viimase katse finišis intervjuud andes emotsionaalne ning kurb, sest terve nädalavahetuse suure töö rikkus üks ainus kivi.
Suure žesti tegi viimase katse lõpus kolmekordne MM-võitja Sebastien Ogier, kes eestlase enda õla peale võttis ning teda koos publikuga super nädalavahetuse eest tunnustas. Nii kokku hoiab WRC sõitjate ring ning seda oli suurepärane näha.

Vot nii tunnustasid konkurendid Oti ja Raigo selle nädalavahetuse pingutusi. Respect!

Kahjuks libises veel seekord meestel karjääri esimene MM-võit käest, kuid seda suurem on ma usun meestel nälg seda järgnevatel etappidel uuesti püüda.
Tänavune Poola MM-ralli oli Otile ja Raigole nende ühiseks 30. MM stardiks ning Oti 60. MM stardiks. Kuigi täna kindlasti ei maitse see teine koht juubeli tähistamise vääriliselt, siis olgem ausad see teine koht on ikka üli-üli vinge ja super saavutus.
Suur, suur tänu Ott ja Raigo selle palju rõõmsaid emotsioone pakkunud nädalavahetuse eest ja usun, et räägin siinkohal kõikide Eesti rallifännide eest, et oleme väga uhked, et meil on sellised rallisõitjad MM-sarjas nagu Teie ning küll need võidud ka juba üsna pea tulevad. See kõik on alles millegi suure väikene algus ning me fännidena oleme Teid saatmas sellele suurepärasel teel rallilmaailma tippu. Olete seal kus te peate olema ja teete seda mida te teete kõige paremini. Suur kummardus ja respect!
Ralli viimase poodiumikoha sai Hyundai võistluspaar Hayden Paddon – John Kennard, kes kaotasid Mikkelsen – Jægerile 28,5 sekundiga ning kellest vaid 0,8 sekundi kaugusele jäid meeskonnakaaslased Thierry Neuvill – Nicolas Gilsoul.
VW meeste omavahelises heitluses edestas Latvala kuuendana lõpetanud Ogieri. Ühtlasi oli see Ogierile esimene kord sel aastal poodiumilt välja jääda.

Kruuda – Järveojale WRC2 klassi kümnes koht, Pärn – Morgan katkestasid

Pühapäeval jätkasid Rally2 reeglite alusel ka Karl Kruuda – Martin Järveoja (Ford Fiesta R5), kes pidid laupäeva eelviimasel katsel purunenud õliradiaatori tõttu WRC2 klassi neljandalt kohalt katkestama.
Eestlased näitasid päeva esimesel katsel viiendat ning järgneval katsel kuuendat aega.
Sarnaselt Tänakule purunes esimesel korduvkatsel rehv ka Kruudal, kes küll jõudis katse lõppu, kuid sõnas, et katsel on kohutavad tingimused ning täiesti olematu pidamine. Kui SS20 muutis liidrite seisu WRC klassis, siis sama juhtus ka WRC2 klassis. Liidrid Esapekka Lappi – Janner Ferm (Škoda Fabia R5) lõhkusid katsel masina ning kukkusid oma klassi kolmandaks, kus nad ka võistluse lõpetasid.

Kruuda - Järveoja väga hea tulemuse rikkus laupäevane tehniline probleem

Viimasel katsel said Kruuda – Järveoja kirja neljanda katseaja ning kokkuvõttes kuulus eestlastele WRC2 klassi kümnes koht. WRC2 arvestuse võitsid soomlased Teemu Suninen – Mikko Marrkula (Škoda Fabia R5).
Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) näitasid hommiku esimesel katsel oma klassi kaheksandat ja järgneval seitsmendat katseaega, kui samal katsel kus oli probleeme ka teistel eestlastele Eesti – Briti ühisekipaaž katkestas.


73. PZM Rajd Polski - Rally Poland 2016 lõppjärjestus:

1.Mikkelsen / Jaeger Volkswagen Polo R WRC 02:37:34,4
2.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +26,2
3.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +0:28,5
4.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +0:29,3
5.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +0:33,8
6.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:40,3
7.Breen / Martin Citroën DS3 WRC +02:01.4
8. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +03:04.6
9.Camilli / Veillas Ford Fiesta RS WRC +05:23.1
10.Suninen / Markkula Škoda Fabia R5 +05:53,3

23.Kruuda / Järveoja Ford Fiesta R5 +24:39,1



Foto: DMACK, Jaanus Ree/Red Bull Contect Pool

No comments:

Post a Comment