Thursday, July 14, 2016

Eksklusiivintervjuu auto24 Rally Estonial Škoda Fabia R5 masinal startiva Raul Jeetsiga



auto24 Rally Estonia eelses, kuuendas ja ühtlasi viimases Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus, esitasin küsimusi tänavusel Acropolise ERC etapil koos kaardilugeja Andrus Toomiga neljanda koha saanud Raul Jeetsile. Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas meenutab Raul hooaega 2011 ning milline on tema ja Andruse auto24 Rally Estonia tänavune eesmärk.


Kuidas jõudsid autorallini?

Autoralli juurde jõudsin Priit Saluri kaudu. Seejärel tekkis plaan proovida rahvarallit ja kuna seal sõidetud esimese aastaga järjest isu kasvas, siis üsna pea juba siirdusingi sportrallisse.

Kes on Su mentor/eeskuju?

Eeskujuks on kõik kiired rallisõitjad nii Eestist, kui ka välismaalt, kes valdavad seda kiirelt sõitmise kunsti. Kedagi konkreetselt ei oskagi välja tuua.

Karjääri esimese ja kõige napima võidu võtsite Lõuna-Eesti rallil 2011, kui edestasite Kaspar Koitlat – Andres Otsa kõigest 0,1 sekundiga. Meenuta palun seda hooaega.

See oli selline aasta, kus me saime kohe aasta alguses hoo üles, sest olime kohanenud oma autoga (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja samuti olid veidi tuttavamad ka rallid, sest eks ralli on ju kogemuste- põhine spordiala. Pea kõikidel rallidel suutsime hoida head tempot ja kui ma õigesti mäletan, siis nii mõnigi võistlus oli peaaegu lõpuni sekund-sekundis heitlus Kaspariga, kes ka tol aastal meistriks tuli. Kui Tallinna rallil võitsid meid  Kaspar ja Andres 0,6 ja Rally Estonial 0,2 sekundiga, siis Lõuna-Eesti rallil ehk nii öelda koduteedel võita nende ees vaid 0,1 sekundiga oli ikka magus ja samas ka uskumatu küll.
Meie  eesmärk oli  teha hooaja kokkuvõttes tubli tulemus. See, et  esimene rallivõit just Haanjas tuli,   on siiani soojalt ja eredalt meeles. See aasta ja võitlused Kaspariga jäävad eluks ajaks meelde ja selle eest talle veel tagantjärgi suured tänud.

Osalesid möödunud hooajal MM-Motorsport Ford Fiesta R5 masinal kokku seitsmel Euroopa meistrivõistluste etapil. Kuidas vaatad tagasi sellele esimesele pikale ERC hooajale ning mida sellest sellese hooaega kaasa võtsid?

Kõik etapid, väljaarvatud Rally Estonia ja Rally Liepāja, olid meie jaoks uued. Eelmise aasta eesmärk oli eelkõige uutel võistlustel kogemusi saada ja elu esimene asfaldiralli sõita. Kui selle aastastest sõidetud rallidest Iirimaa välja jätta, siis kruusarallidel oleme me võrreldes eelmise aastaga olnud märgatavalt kiiremad. Kogemus oli kindlasti unikaalne ning aitab sel aastal, mis iganes tingimustes, kiiremini kohaneda.

Tänavusel hooajal sõidad Läti meeskonna SRT Škoda Fabia R5 masinal. Kui võrdled Fordi ja Škodat, siis mis on nende plussid ja miinused?

Täna on mul päris raske Škodat ja Fordi võrrelda, sest võrreldes selle Fordiga, millega meie eelmine aasta sõitsime, on tänavu aastane Fiesta R5 hoopis teine masin, millel on uus mootor jne.. Arvan, et R5 autod on täna suhteliselt võrdsed ja vahe on vaid selles, et ühele masinale sobivad ühed ja teisele teised võistlustingimused. Pigem ma arvan, et asi on kinni sõitjas, sest masinad on kõik võrdselt head. Škoda osas on mul sellest hooajast nüüd kolme ERC ralli kogemus olemas ning võin öelda, et tegemist on väga hea autoga, mis meile sobib.

Kui möödunud hooajal osalesid seitsmel ERC etapil, siis kas maht on ka tänavu sama?

auto24 Rally Estonia on meie jaoks tänavuse ERC hooaja neljas võistlus ning meil on hetkel veel kokkulepitud osalemine septembris toimuval  Rally Liepājal ning oktoobris hooaja viimasel rallil Küprosel. Augusti osas on asjad alles selgumas, et kas sõidame siiski kokku seitse etappi või piirdume kuuega.

Möödunud aastal kohati päris ekstreemsetes tingimustes sõidetud Acropolise rallil Kreekas kordasid karjääri parimat ERC tulemust, milleks oli kuues. Tänavu parandasid seda kohta kahe koha võrra ning lõpetasid neljandana. Palun meenuta seda rallit ja võta see emotsioon kokku, mis sind ja Rauli finišis valdas?

See oli meil esimest korda elus Andrusega sõita nii pikka rallit just kestvuse mõttes. See, et me suutsime selle tervelt lõpuni sõita ja veel sellise koha saada, siis eks me olime selle tulemuse üle väga uhked ning emotsioonid olid laes. Eks see tulemus andis meile kindlasti kõvasti enesekindlust ja teame nüüd milleks me võimelised olema ning kus ja kuidas me sõita suudame.

Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally Estonia, kus eelmisel aastal kuuenda koha said. Millised on tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?

Tagasihoidlik soov on sarnaselt eelmise aastagagi oma parim Rally Estonia tulemus (2015.a 6.koht) üle sõita, kuid vaatame kuidas läheb. Tunne on väga hea, sest võrreldes eelmise aastaga on meil juba kaks pikka kruusarallit sõidetud. Eelmine aasta oli kodune võistlus meile hooaja esimeseks kruusaralliks. Selles osas arvan, et oleme tänavu natukene paremas seisus ja kindlasti oleme valmis endast andma maksimumi, et just kodus hooaja parim tulemus saada.

Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks konkurentideks?

Kindlasti on põhikonkurendid ERC sarjas sõitvad Lukjanuk, Kajetanowicz ja meeskonnakaaslane Sirmacis, kuid lisaksin siia listi ka tänavusest hooajast Škoda Fabia R5 masinaga sõitva tšehhi Jaromír Tarabuse, kes on kõigil rallidel teinud kõvema tulemuse, kui keegi on osanud pakkuda. Ja loomulikult on kindlasti konkurendid kõik kiired Eesti N-rühma mehed, Aus, Kaur ja Plangi.
Rally Estonia on just see ralli, kus N-rühma meestel on võimalus R5-ga sõitjatest kiirem olla nii, et ma ei alahinda ühtegi N-rühma kodust ekipaaži. Samuti on kindlasti oma sõna kaasa ütlemas poolakas Koltun ning ära ei tasu unustada ka kahte Jaapani noort sõitjat, kelle kohta meil kõigil veel igasugune info puudub, et kui kiirelt need mehed kiirete R5 masinatega liiguvad. Seega poodiumikohtadele saab olema väga tihe rebimine.

Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?

Meie jaoks on kindlasti Rally Estonia hooaja kõige lahedam ralli. Kindlasti on meil kodusel rallil olnud koos Andrusega ka palju lahedaid hetki, kuid mulle endale on siiski eredalt meelde jäänud 2010.aasta Mad-Croc Rally Estonia, kus me paar katset enne lõppu suutsime väga healt positsioonilt enda kodu lähedal suhteliselt süütus kohas auto üle katuse keerata.

Kuidas Sa rallideks valmistud?

Reeglina teeme enne rallisid üldfüüsilist trenni. Otseselt enne rallisid spetsiaalselt mingeid pikkasid teste ei tee, kuid väikese trenni ikka, et saada masinale head seaded ja ise taas käe soojaks. Kui Sa sõidad iga kuu ühe ralli, siis see ongi kõige parem valmistumine ralliks ehk Sa järjepidevalt tegeled sellega. Selles osas on ühe kindla sarja sõitmine väga tervitatav.

Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks just seda?

Meie alustasime vanakooli legendiga, kus kõige kiirem kurv oli 0 ja kõige aeglasem 6. Aastal 2012. muutsime oma legendisüsteemi ning nüüd sõidame legendiga, kus sõidame nö käikude järgi ehk siis 1 on kõige aeglasem ja 5 kõige kiirem. Tänaseks oleme selle süsteemiga ära harjunud ning kaugematel rallidel, kus on palju aeglaseid kurve ja tagasipöördeid on kindlasti sellise legendiga palju lihtsam.

Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on Sinu hobid?

Vabal ajal mängime iga nädal tennist ning suur kirga on mäesuusatamine ilma milleta ei saa juba väga kaua aega. Lisaks üritan igal võimalikul ajal viibida looduses ja metsas.

Möödunud hooaja lõpus oli mul suur au aidata Sul teostada projekti mille lõpptulemuseks oli Sinu ja Rauli võistlusmasina Circuit of Ireland 2015 ralli 1/43 mudeli koopia. Kuidas lõpptulemusega rahule jäid ning milline on olnud tagasiside nendelt, kellele selle kinkinud oled?

Eelkõige tänan selle eest ideeautorit ehk Sind ning olen väga rahul selle lõpptulemusega. See oli esimene mudelauto meie võistlusautodest. Olen väga uhke selle üle ning kõik, kes on selle endale saanud, on samuti uhked. Ainus, millest mul kahju on, et neid sai tellitud vähem, kui neid vaja läinuks, kuid eks siis järgise mudeli planeerime juba paremini.

Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?

Eks ma Sinu blogi ikka tean läbi Sinu, a olen arvamusel, et kõik kanalid, mis kajastavad kvaliteetselt spordiala millega ise tegelen ehk autorallit, siis olen alati nõus oma panust sinna andma. Arvan, et see on väga tänuväärne tegevus mis nii Sina kui teised teevad.

Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita tahaksid?

Kunagi tahaks võimaluse korral sõita WRC autoga mingit lahedat kruusarallit.


Foto: Jorge Cunha / DPPI

No comments:

Post a Comment