Monday, July 11, 2016

Eksklusiivintervjuu Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse ja klassi N4 hetke liidri Egon Kauriga



auto24 Rally Estonia eelses, kolmandas Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus, esitasin küsimusi Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse ja klassi N4 hetke liidrile Egon Kaurile. Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas sai alguse koostöö kaardilugeja Silver Simmiga, kellega tänavu juba kaks Eesti meistrivõistluste etapivõitu võetud ning kuidas on Egoni jaoks seotud Rally Estonia ja lennundus.


Kuidas jõudsid autorallini?

Esimese autospordivõistluse tegin kaasa tänavaautoga Nissan Sunny 2002. a. Pärnu lahejääl.
Mingit varasemat suuremat kokkupuudet autospordiga meil suguvõsas polnud, pigem oli tegemist lihtsalt sõiduoskuste arendamise ja huvitava alaga. Mõni aeg hiljem sattus mu isa superkrossi sõitma ja 2003 sügisel leidsin ka ennast Lada 21011-ga stardist. Mõned võidud superkrossist käes, tegime tutvust rahvaralliga ning ei läinud kaua, kui sai ralli ettevalmistusega Lada Samara soetatud ning sellega 2004 Viru ralli ECO-liiga arvestuses kaasa tehtud.

Kes on Su mentor/eeskuju?

Tegemist on meeskondliku spordialaga, nii on ka minu mentoriks kujunenud terve meie Kaur Motorsport meeskond, kus mul kõigilt on igal sammul midagi õppida ja eeskujuks võtta.

Hooajal 2011 osalesid MM-võistluste raames sõidetud WRC Academy sarjas,kus kaotasid hooaja kokkuvõttes võrdsete punktidega tiitli iirlasele Craig Breenile. Räägi natukene sellest kogemusest ja sellest, et mida sealt õppisid ja endaga kaasa võtsid ning kas vahel oled ka sellele kõigele tagasi mõelnud mõttega, et mis oleks kui?

Kahtlemata oli tegemist väga valusa kaotusega, tagasi vaadates saime korralikud õppetunnid, seda nii sõidu ja strateegia osas kui ka õiglaste tingimuste eest võitlemisel. "Mis oleks kui" olen mõelnud viimastel aastatel just võrdluses ülejäänud eestlaste püüdlustega klassis WRC2. On näha olnud, et selles klassis läbi löömiseks peab olema rohkelt õnne ning tegema õigeid otsuseid. Tunnen, et hetkel suudaksin seal rohkem korda saata kui tol ajal suutnud oleksin.

2014 aastal tegid ühe stardi WRC2 arvestuses Ford Fiesta R5 masinal. Miks see projekt nii lühikeseks jäi?

Soovisime saada aimu oma kiirusest WRC2 klassis, kahjuks oli tegemist rehvipurunemiste ralliga. Meil läks esimene päev isegi hästi, Ott pidi lausa katsel katkestama, sest terved rehvid said lihtsalt otsa. Järgnevatele rallidele meil eelarvet kokku saada ei õnnestunud.

Möödunud hooajal võitsid koos Annika Arnekiga kaks Eesti meistrivõistluste rallit, millest üks oli Saaremaa. Kui oluline ja eriline see võit teie jaoks oli ning kui palju üldse ralli sõitja mõtleb mingi konkreetse ralli võitmise peale, et tahaks just nimelt selle ralli võita?

Saaremaa ralli puhul on vast tegemist võistlusega, mille võitmisest iga Eesti rallisõitja unistab. Olin võidule juba 2007 a. väga lähedal, seega oli juba pikemat aega üks teatav kana kitkuda.

Alates Neste Harju Rallyst istud ühes autos koos Silver Simmiga ning olete kolmest stardist võitnud kolm. Kui tavaliselt läheb ühise koostöö leidmiseks veidi aega, siis tundub, et teil on see kohe algusest leitud. Räägi natukene tagamaid kuidas see koostöö sündis ning kui palju koostööd harjutate enne rallisid?

Otsisin kaardilugejat ning Silveriga esimest trenni tehes oli selge, et teda õigesti suunates saame kiirelt koostöö klappima. Tegeledes igapäevaselt erinevate sõitjate ja kaardilugejatega, oli mul hea  ettekujutus olemas, mis kaardilugejale kiireks arenguks vajalik on.

Oled sel aastal istunud ka ise korra kaardilugeja kohal. Mis tunne oli seda kõike kõrvaltistmelt jälgida?

Kaardilugeja ametiga sain täiesti hakkama, aga kuna minu ülesandeks oli ka sõitjale kiirust juurde anda, siis kohati läks päris keeruliseks mitme asja samaaegne jälgimine. Avardas kindlasti silmaringi, et tulevikus kaardilugejaga koostööd sõitjaga veel paremaks lihvida.

Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally Estonia, kus eelmisel aastal absoluutarvestuse kolmandalt kohalt katkestasid. Millised on tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?

R5 võistlusautode nimekiri on pikk ning viimase aasta jooksul on nad ka kiiremaks muutunud.
N-rühma autode juures muudatusi tehtud pole, seega eesmärgiks on leida eelneva aastaga võrreldes lisahoogu, et endiselt oleks võimalik R5 autodel liikuvaid sõitjaid kimbutada. Loomulikult sihime ka ERC2 arvestuse esikohta.

Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks konkurentideks?

Olen kindel, et nii Rainer kui ka Siim teise koha järele ei tule.

Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?

Kas ta just lahe oli, aga 2014 eelviimase katse tihe tolm ja minutine stardivahe tagasid meile selle, et lennundusest tuttav "näidikute järgi sõit" sai sellel katsel ka autorallisse üle kantud.

Kuidas Sa rallideks valmistud?

Hoian ennast tegevuses treeningute, auto ettevalmistuse ja meeskonna juhtimisega.

Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks just seda?

Kirjeldan sõidujoonele vastavat nurka/kraadi. Selle süsteemi eeliseks on see, et uutel katsetel ja olude muutudes on võimalik kiirelt sõitu kohandada täpsust kaotamata. Just sellistel katsetel olen suutnud ka rallidel suurima edu sisse sõita.

Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on Sinu hobid?

Vastavalt aastaajale käib läbi erinevaid spordialasid, mõnda nimetades näiteks disc golf, lohesurf, sulgpall, piljard.

Kuna minu enda üks suuri hobisid on Eesti rallisõitjate mudelite kogumine ning olen aidanud osadel sõitjatel (Rainer Aus, Siim Plangi, Raul Jeets jne..) enda võistlusmasinast ja mudeli versiooni hankida, siis kui palju on Sul endal üldse kokkupuuteid mudelitega ning kas oled ka ise kunagi kogunud või mõelnud, et võiks enda võistlusmasinast ka mudel mälestuseks olla?

Mudelismiga mul kogemusi pole, aga enda võistlusautost võiks küll mõni mälestuseks kodus olla. Äkki aasta lõpus aitad mindki? 

Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?

Olen enamusi sissekandeid lugenud, sellised ettevõtmised on väga tänuväärt, annab tervele alale värskust lisaks ning ootaks blogijaid tulevikus kindlasti juurde.

Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita tahaksid?

Fiesta WRC, Uus-Meremaa.


Foto: Ray Põder

No comments:

Post a Comment